16 Reacties

22 dagen geleden

Onze tandarts zegt juist vanaf 2 jaar, dus wij gaan over een paar maanden voor de eerste keer. Poetsen nu ook bij haar twee keer per dag. Ik zou echt niet wachten tot 4 jaar..

22 dagen geleden

Wij gaan ook vanaf 2 jaar. Over enkele maanden gaat hij voor de eerste keer met ons mee. Onze tandarts zegt ook vanaf 2j en ik zie inderdaad ook wat tandplak onderaan langsbinnen ondanks we goed poetsen 😖

22 dagen geleden

Wij zijn net geweest met ons zoontje (net 2 geworden). Hadden ook het advies gekregen vanaf 2 jaar te gaan. Hij mocht zelf het spiegeltje vasthouden en vond het fantastisch 😊.

22 dagen geleden

Cb zei hier ook vanaf 2 jaar, dus zij zal eerstvolgende keer met ons mee gaan

22 dagen geleden

Hier is ze een half jaartje geleden mee geweest om gewoon te kijken en ervaren. Ze mocht op schoot en het spiegeltje even vasthouden enzo, dus echt wennen. Inmiddels heeft ze bijna het hele melkgebit compleet dus ik had even overlegd met het secretariaat wat handig was, die zei dat als ze inderdaad al zoveel tandjes had ze wel voor haar eerste "echte" controle mag. In principe wel vanaf 2 jaar, maar zij laten het dus ook wat afhangen van hoe veel al door is gekomen. Ik zou inderdaad ook niet wachten tot 4 jaar, enerzijds voor het wennen, anderzijds dat als er wel gebitsproblemen ontwikkelen dat je er toch wel vroeg bij wilt zijn.

22 dagen geleden

Hier kijkt de tandarts gewoon al rond 1 1½ jaar even in de mond als ze op schoot zit. En laatst toen ze bijna 2 was echt controle gehad. Hier zei het cb juist dat richtlijnen nu nieuw zijn en ze al vanaf dat de eerste tandjes doorkomen naar de tandarts mogen. Juist omdat er teveel kinderen komen waarbij er bij de eerste controle echt al gaatjes zijn.

22 dagen geleden

Onze tandarts raadt aan om vanaf het eerste tandje te komen. Spelenderwijs leren ze dan kennis maken met de tandarts. Wij gaan elk half jaar met de kinderen. Zou vanwege de tandplak niet langer wachten

22 dagen geleden

Top jongens! Dat bevestigd mijn gevoel. Ik ga met hem gewoon naar de tandarts :) hij is indd wel al een keer mee geweest om het eens te zien enz

22 dagen geleden

Nouja, wat een verschil zeg. Ik ben laatst met mijn 5yo geweest, dat was zijn eerste afspraak. Eerder hoefde niet volgens onze tandarts. Wat een verschil met wat ik dan hier lees

21 dagen geleden

2 jaar en gaat volgende wk voor het eerst. Advies tandarts spelende wijs al wennen.

21 dagen geleden

Hij is 2x mee geweest, als ik moet gaat hij ook. 1e keer gewoon kijken wat er bij mij gebeurt en 2e keer heeft hij bij mij in de stoel gezeten, verder is er nog niet gekeken. In maart is hij voor de 3e keer mee dan dan waarschijnlijk even kijken 😊

20 dagen geleden

Hier is ze voordat ze 2 werd al met mij meegeweest onze tandarts adviseert juist om zo vroeg mogelijk mee te nemen en ze spelendewijs te laten wennen. Eerste keer mee, tweede keer misschien eens in de stoel op schoot bij papa of mama, keer erna eens proberen of hij in dr mondje mag kijken enzovoort. Zo leren ze dat het normaal is en geen eng iets. Zeker als hij al tandplak heeft gewoon op aandringen dat hij mee gaat. Al vraag ik me wel af of ze op deze leeftijd het al toelaten dat er wat in hun mondje wordt weggehaald (voor tandplak moeten ze toch echt mondje goed openhouden) als ik dat vergelijk met hoe het tandenpoetsen bij ons gaat zal dat denk nog wel even een struggle worden ben ik bang😅 (hier standaard dubbele ronde bezig met een elektrische tandenborstel en voldoende afleiding)

20 dagen geleden

We hebben een afspraak! Ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan 😅 het tandenpoetsen gaat sinds een tijdje en met electrische tandenborstel best goed! Ik ga overal langs, vooral bij z’n ondertandjes nu. Maar maakt geen verschil helaas. Ben er zelf ook gevoelig voor en het is een bekende plek voor tandplak, dus hopelijk kunnen ze (al) iets betekenen.

20 dagen geleden

Wij gaan toevallig volgende week maandag naar de tandarts hier zeggen ze weer vanaf 2 al.

18 dagen geleden

Ik ben vorige week voor het eerst geweest maar zij ging vooral tandjes tellen. In het begin wilde mijn zoon niet meewerken maar toen ze hem een tandenborstel gaf was het goed

17 dagen geleden

Wat gek, en wat een verschil. Bij ons mogen ze al mee vanaf de eerste tand. En ze kijken ze ook elke keer na. Ook om oa een band op te bouwen, en ze kennis te laten maken met wat er bij de tandarts gebeurd.