18 Reacties

2 jaar geleden
Hier ook! Veel herkenbaarheid dus. Ook een kind wat heel gevoelig is en alle gevoelens/signalen van ons oppikt. Vind het soms erg lastig om hier mee om te gaan.

2 jaar geleden
Wow, van begin tot einde gewoon preciesssss hetzelfde hier. En inderdaad ook wat anderen ervan vinden. Ik ga binnenkort met schoonfam op vakantie en kijk er zo tegenop omdat ik de hele tijd bezig ben met: we zitten straks de hele dag samen en wat zullen ze wel niet denken als ze weer zo’n moment heeft?
Totale herkenning dus. Lijkt ook echt alsof ik de enige ben met een pittig kind 😂
En toch is ze tegelijkertijd het liefste en leukste meisje ❤️

2 jaar geleden
Is dit de leeftijd? Of is dit ook ineens het karakter? Ik ervaar het ook.. sterke eigen wil, huilen als ze niet krijgt wat ze wil, zichzelf naar achter gooien… ik mocht een tijd geen ‘nee’ zeggen tegen haar want dan begon ze te huilen.. ik negeer het en doe gewoon verder. Wat ze niet in haar handen mag hebben dat krijgt ze niet want ik wil niet dat ze denkt dat ze met haar ‘woede’ haar zinnetje krijgt 😅

2 jaar geleden
Reactie op hopeeee
Wow, van begin tot einde gewoon preciesssss hetzelfde hier. En inderdaad oo ...
Haha ja snap ik volledig!!
Ja, bij mij lijkt het ook altijd zo alsof ik de enige ben die dit heeft.
Tegelijkertijd wilt hij alles heel snel kunnen en is hij heel slim en ook veel happy. Maar het kan zo maar 4 seizoenen zijn in 1 dag en omslagen 🤣

2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Dat was als newborn al duidelijk 🫣
Kennelijk lijkt hij enorm op mij van vroeger. Ik ben er inmiddels helemaal oké mee en ook niet meer onzeker over. Hij is heerlijk actief, super blij en op zijn gemak in veel situaties en bij verschillende mensen. Maar zodra hij iets niet kan/mag doen kan hij snel(ler) boos worden. Hij gooit zichzelf op de grond, gilt, huilt en blijft volhouden 😅 dus we halen hem regelmatig uit de vensterbank, uit de kastjes noem maar op. Hij houdt ons lekker bezig!
Ik kan wel eens jaloers zijn op ouders die het rustiger hebben, maar er is niks aan te doen en dit maakt hem ook juist heel erg leuk 😊

2 jaar geleden
Heel herkenbaar, altijd al een driftig kindje geweest, vanaf de eerste week, maar nu komt daarbij dat hij ineens echt heel kwaad kan worden als iets hem niet zint. Vind het zo lastig in welke mate het karakter is, en we er dus mee moeten leren omgaan als ouders, en in welke mate we moeten opvoeden en bijsturen...
En heel herkenbaar wat sommigen zeggen, waarom lijken andere mensen soms van die heerlijke rustige en relaxte kinderen te hebben? Tja..

2 jaar geleden
Ja hier ook heel herkenbaar. Ze weet heel goed wat ze wil en als ze haar zin niet krijgt is het huilen en overstrekken. Wil ze niet op schoot, niet op de grond, helemaal niets. Ik kan niet weglopen of het is al huilen. Zo vermoeiend en frustrerend soms maar ze kan ook zo lief zijn maar poeh pittig soms.

2 jaar geleden
Yup heel lief. Maar oweee als iets haar niet zint. Nee is nee bij haar. Kinderarts en huisarts noemen haar ook een lief en pittig ding. Net als mama haha

2 jaar geleden
Ja hoor, hier echt een temperamentvol kind. Had in principe niks anders verwacht omdat ik zelf ook aardig pittig en temperament vol ben, dus zij is wel echt een spiegel van mij. Maar damnnnnn, soms schrik ik er gewoon van.. En te bedenken dat het erger wordt zodra ze die peuterpuberteit ingaat. Lord have mercy.

2 jaar geleden
Hier twee temperamentvolle kinderen, maar ook niet anders verwacht met ons als ouders 🙈 Mijn jongste ligt nu al wel eens krijsend op de grond in de winkel. Nu misschien niet handig, maar later in haar leven heeft ze zoveel aan die sterke wil! Het is vaak wel even zoeken als onze kinderen samen spelen met andere kinderen. Andere ouders en kinderen zijn wat minder gewend 😅 Maar ze zijn door het temperament ook intens lief, eigenlijk alle emoties heel intens haha. Ik kan er eigenlijk wel heel erg van genieten, het is nooit saai hier.

vorig jaar
Heel herkenbaar. Onze oudste dochter was helemaal niet zo. En nu onze jongste dochter die spant de kroon. Pfff, precies wat jij zegt je wordt er zelf ook gejaagd door, tjonge jonge. Hier is het sochtends wakker worden, krijsen, dan geef je flesje. Is ze weer tevreden. Beneden ziet de de boterham,wordt ze weer hellig want het gaat niet snel genoeg….. en zo de hele dag door… woordje NEE resulteert standaard in huilen haha….. voor de rest wel heel lief vrolijk meisje die veel lacht maar ook veel huilt en krijst😝