5 Reacties

3 jaar geleden

Ten eerste: super vervelend dat je je zo voelt. De meeste mensen zien er niet perfect uit - maar gewoon als mensen. In wat voor vorm/kleur/maat dan ook. Je hoeft echt niet elk stukje van jezelf mooi te vinden, maar je mag zeker gewoon bestaan zoals je bent... en als je jezelf niet met je eigen ogen durft te zien, probeer je te bekijken met de ogen van je kindje (warm, zacht, liefdevol) of met de ogen van je partner (die jou vast en zeker nog net zo mooi of zelfs mooier vindt dan voorheen). Kin omhoog en (uitgezakte🙃) borst vooruit. Er is zoveel meer aan jou dan alleen de vorm van je borsten.

3 jaar geleden

Ik had na borstvoeding van mijn oudste ook niets over. Hier had ik zelf weinig problemen mee. Maar ik heb nu een ks gehad en als ik kijk naar het huidflapje boven mijn litteken word ik misselijk. Ik vind het zo vies, zo’n losse ribbel. Het voelt ook naar. Dus ik kan me hier veel bij voorstellen. Het kan zijn dat het bijtrekt na een poosje, of dat je er toch aan went. Maar anders zou ik je aanraden om hulp te zoeken. Zo kun je vast ook niet onbezorgd van seks genieten. Als je je voor je eigen lijf schaamt tegenover je vriend, kan dat hele vervelende consequenties hebben voor je relatie. Ik zou op een gegeven moment naar de huisarts gaan om hierover te praten, wie weet kan die je doorsturen naar iemand die je kan helpen dit te verwerken.

3 jaar geleden

Ik voel met je mee. Op m’n 18e een verkleining gehad wat niet goed was gegaan. Daarna ben ik veel aangekomen en vervolgens op eigen kracht weer 35 kg afgevallen. Toen was het al niet veel soeps meer maar hingen ze niet. In de zwangerschap eindelijk weer prachtige borsten, voor zo ver ik ze prachtig kon vinden met littekens. Ik was ook 27 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Nu 6,5 maand PP wel 29 kg alweer kwijt. Nu is het hangend vel en voel je m’n ribben boven de tepel. (Door de verkleining was er boven bijna geen volume meer) ik kan het vel nu zo vast pakken en zeker zo’n 20 cm omhoog hijsen om m’n tiet maar op de plek te krijgen. Bh’s zijn drama, want de tiet valt er uit. Seks? Hooguit 2x per maand omdat het als een moetje voelt en ik niet blij ben met mijzelf. M’n vriend probeert echt m’n zelfvertrouwen omhoog te krijgen, maar weet dat dit niet zo 1-2-3 opgelost is. Hij steunt mij hier in en geeft bijna dagelijks aan dat hij mij mooi vindt, maakt weer een typisch mannelijke opmerking zodra de bh in de avond uit gaat en dat het niet raar is dat mijn lichaam anders is na een zwangerschap. Even een samenvatting van mijn (hang)tietjes levensverhaal, maar dan weet je ook dat je echt niet alleen bent. ❤️ Ps. M’n zelfvertrouwen met bh is wel goed dankzij die (super) push up bh’s. Zit er tenminste wat vorm in en vallen shirtjes tenminste mooi. 🙈👀

3 jaar geleden

Misschien een beetje een geruststelling, vriendin van mij had hetzelfde maar na 1,5 jaar is het weer beter geworden. Jouw lijf heeft tijd nodig om te herstellen van alles, inclusief borsten.. er is nog hoop dat het beter wordt! En ik ben ook hoopvol dat het zo gaat zijn, vind mijn borsten ook niks nu. 🤗

3 jaar geleden

Ahh wat naar dat je je zo voelt! Mijn borsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Ik geef nogsteeds borstvoeding, dus groot zijn ze nog wel, maar ze hangen inmiddels ergens rond mijn navel (oké misschien beetje overdreven😂). Ik vind ze zelf echt niet meer heel mooi, maar ze voeden mijn kindje, wat heel bijzonder is! En mijn man is al lang blij dat er iets zit en of dat nou groot of klein, hangend of niet is, dat boeit hem niet😂