18 Reacties
één maand geleden
Reactie op Dotje22
Kan je nog even wachten met een peuterbed? Het advies is vaak om pas met 2, ...
Ja hopelijk wel! Maar wil vast voorbereid zijn en niet dan nog een bed moeten uitkiezen. Ze klimt nog niet uit bed maar kans dat dat opeens gebeurd is er wel
één maand geleden
Reactie op Chalot
Je kan veel beter eerst starten met deken en slaapzak, ze hebben pas echt d ...
Maar een slaapzak is wel gevaarlijker. Daarin kunnen ze niet goed rondlopen. Zo klimmen ze wel uit bed en als ze dan verder willen lopen naar papa en mama dan kunnen ze vallen
één maand geleden
Reactie op Dotje22
Maar een slaapzak is wel gevaarlijker. Daarin kunnen ze niet goed rondlopen ...
Nee joh, is helemaal niet gevaarlijk. Mijn zoontje kon gewoon het bed uit en rondlopen in zijn slaapzak. En struikelen doen ze ook als ze gewoon lopen. Ik denk dat mijn zoontje zeker een half jaar met een slaapzak in een peuterbed heeft geslapen.
één maand geleden
Reactie op ManonSL
Nee joh, is helemaal niet gevaarlijk. Mijn zoontje kon gewoon het bed uit e ...
Maar hoe hard vallen ze nou echt? En eigenlijk bijna iedereen die ik ken start op deze manier met peuter bed of gewoon bed en slaapzak. Nooit gehoord dat een kindje heel hard gevallen is. Maar doen waar je zelf prettig bij voelt. Dan zal ik er nog niet mee beginnen persoonlijk.
één maand geleden
Reactie op ManonSL
Nee joh, is helemaal niet gevaarlijk. Mijn zoontje kon gewoon het bed uit e ...
Precies dit. Is helemaal niet gevaarlijk. Deken geeft voor de 2,5 jaar vaak juist slaapproblemen.. ze snappen dan niet dat ze een deken terug kunnen leggen. Ik zou eerst peuterbed doen en slaapzak en dunne laken / deken erover om te wennen. Wanneer bed is gewend dan pas over naar een deken.
één maand geleden
Mijn zoontje heeft ook een slaapzak en wel alvast een deken voor overdag, alleen nu is hij dit weekend ziek geworden en weigert hij z’n slaapzak waardoor hij in zn pyjama ligt😆 beetje koud, k leg de deken over heen zodra hij slaapt maar dat is natuurlijk ook maar van korte duur aangezien hij veel draait.
één maand geleden
Reactie op Yv92
Mijn zoontje heeft ook een slaapzak en wel alvast een deken voor overdag, a ...
Kan je hem niet slapende in een slaapzak doen ?
25 dagen geleden
Reactie op EchteRegenwoud572108
Precies dit. Is helemaal niet gevaarlijk. Deken geeft voor de 2,5 jaar vaak ...
Dankje! Dus het laken is dan puur voor het wennen. Ja ik zie haar dan ook van alles doen met de deken behalve hoe t moet haha.
23 dagen geleden
Bij mijn dochter zijn we eerst overgegaan naar het peuterbed en later hebben we de slaapzak pas ingewisseld voor een deken. Zij bleef wel altijd keurig in haar bed liggen. Ze slaap nu met 5 jaar overigens nog steeds vaak naast haar deken, maar lijkt daar zelf geen last van te hebben.
Mijn zoon kan met slaapzak en al uit zijn ledikant klimmen (maar sinds hij een keer goed gevallen is doet hij dat niet meer gelukkig). We wachten met hem dus nog even met het peuterbed (en dus ook met de deken), want dan gaat hij helemaal niet meer slapen ben ik bang.
22 dagen geleden
Persoonlijk begin ik pas later met een dekbed. En voor nu nog steeds haar slaapzak. Had dat met mijn eerste gelijk met dekbed gedaan, en die was constant verkouden, omdat ze het dekbed steeds van zich af gooide. Zeker in de winter. Drama! Dat was niet grappig, want daardoor sliep ze slecht, door een verstopte neus en hoesten en zo. Dus toen terug gegaan naar een slaapzak. Ze snappen het gewoon nog niet of zo, dat ze hem terug kunnen trekken over zich heen. En met dit weer kunnen ze het goed koud krijgen.
21 dagen geleden
Reactie op manonnetje
Dankje! Dus het laken is dan puur voor het wennen. Ja ik zie haar dan ook v ...
Eerst peuterbed laten wennen. Als dat goed gaat dekentje over slaapzak / laken. Gaat dat goed dan overgaan op deken. Voorkeur pas rond de 2,5 jaar ervoor snappen ze niet goed dat ze in bed moeten blijven en ook niet hoe ze een deken terug leggen. Uitzondering daar gelaten.