11 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb geen tweeling, maar ik denk dat je heel goed maar je lichaam moet luisteren! Vooral met een tweeling zal het sneller zwaar worden.

2 jaar geleden

Wow ik ben 16 weken en doe lui kantoorwerk 40u. Veel staan en lopen lijkt me erg zwaar. Vanaf week 30 mag je met verlof maar je moet 8 weken van tevoren met verlof. Mijn arts adviseerde me zelfs vanaf week 18-20 al halve dagen te gaan werken. Dat vond ik zelf wel overdreven. Ik ga zo lang mogelijk doorwerken. Zorg goed voor jezelf!

2 jaar geleden

Ik kan me voorstellen dat het zwaar is. Ik ben bijna 14 weken en heb een kantoorbaan die voornamelijk thuis doe. Reizen met de trein naar kantoor vind ik al pittig dus probeer dat zo min mogelijk te doen.

2 jaar geleden

Ik ga vandaag in gesprek met mijn werkgever. Ik werk op de operatiekamer als anesthesiemedewerker. Ben 18 weken. Maar merk mijn buik heel erg (oncomfortabel) vooral bij het staan, lopen, draaiende bewegingen. Heb ook het advies om vanaf 20-26 weken max 4 uur per dag te werken. Maar vind dat wel lastig om aan te geven.

2 jaar geleden

Ik ben vorig jaar vanaf 20weken in de ziektewet gegaan, het ging echt niet meer Maar m'n werk is ook winingstoffeerder dus vrij pittig met die 2 in je buik haha

2 jaar geleden

Reactie op Astrid94

Ik ben vorig jaar vanaf 20weken in de ziektewet gegaan, het ging echt niet ...
Woningstoffeerder bedoel ik

2 jaar geleden

Mijn gynaecoloog en vk raden mij beiden aan om vanaf 24w te halveren en met 28w te stoppen. Ik kan me niet voorstellen dat je de 28w haalt in de horeca eerlijk gezegd. Ook al heb ik een "luie" baan waarbij ik veel achter de pc zit merk ik dat ik er mentaal ook al sneller door zit met die 2 groeiende bengels in m'n buik en 2 veeleisende hondjes thuis.

2 jaar geleden

Hebben jullie deze richtlijn wel eens gelezen? Komt van NVAB (bedrijfsartsen vereniging NL). Richting zwangerschap etc. 😅👍🏻

25 dagen geleden

Reactie op Pindarotsjes

Ik ga vandaag in gesprek met mijn werkgever. Ik werk op de operatiekamer al ...
Hee! Ik kwam dit topic nog tegen. Hoe is het bij jou gegaan qua werk? Ik ben ook anesthesiemedewerker en nu 20 weken zwanger. Merk dat ik het zwaar vind worden door vermoeidheid.. Vind het lastig om op werk aan te geven, aangezien iedereen er wel weer een mening over heeft. Benieuwd naar jouw ervaring!

25 dagen geleden

Reactie op Langverwacht

Hee! Ik kwam dit topic nog tegen. Hoe is het bij jou gegaan qua werk? Ik be ...
Hey, Gefeliciteerd! Ik ben vlak na het gesprek al minder gaan werken. Naar vier uur per dag. Maar dit ging al snel niet meer zo lekker, ik weet het niet meer precies. Maar rond de 26 weken ben ik toen al helemaal gestopt. Was echt geen doen in ons vak met veel staan. Heb van collegas vooral begrip gehad. Mijn buik was ook al enorm.😅

24 dagen geleden

Reactie op Pindarotsjes

Hey, Gefeliciteerd! Ik ben vlak na het gesprek al minder gaan werken. Naar ...
Dankjewel!! Ah ja precies! Ik moet maandag weer naar de gynaecoloog en ga dan eens even vragen wat hij adviseert. Merk na een dag werken dat ik wel echt helemaal gesloopt ben nu. Zit al wel wat meer op de holding en preoperatieve screening, maar dan nog vallen de 8,5 uur werken per dag me zwaar en dan 5 dagen in de week 😅