11 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb geen tweeling, maar ik denk dat je heel goed maar je lichaam moet luisteren! Vooral met een tweeling zal het sneller zwaar worden.

2 jaar geleden

Wow ik ben 16 weken en doe lui kantoorwerk 40u. Veel staan en lopen lijkt me erg zwaar. Vanaf week 30 mag je met verlof maar je moet 8 weken van tevoren met verlof. Mijn arts adviseerde me zelfs vanaf week 18-20 al halve dagen te gaan werken. Dat vond ik zelf wel overdreven. Ik ga zo lang mogelijk doorwerken. Zorg goed voor jezelf!

2 jaar geleden

Ik kan me voorstellen dat het zwaar is. Ik ben bijna 14 weken en heb een kantoorbaan die voornamelijk thuis doe. Reizen met de trein naar kantoor vind ik al pittig dus probeer dat zo min mogelijk te doen.

2 jaar geleden

Ik ga vandaag in gesprek met mijn werkgever. Ik werk op de operatiekamer als anesthesiemedewerker. Ben 18 weken. Maar merk mijn buik heel erg (oncomfortabel) vooral bij het staan, lopen, draaiende bewegingen. Heb ook het advies om vanaf 20-26 weken max 4 uur per dag te werken. Maar vind dat wel lastig om aan te geven.

2 jaar geleden

Ik ben vorig jaar vanaf 20weken in de ziektewet gegaan, het ging echt niet meer Maar m'n werk is ook winingstoffeerder dus vrij pittig met die 2 in je buik haha

2 jaar geleden

Reactie op Astrid94

Ik ben vorig jaar vanaf 20weken in de ziektewet gegaan, het ging echt niet ...
Woningstoffeerder bedoel ik

2 jaar geleden

Mijn gynaecoloog en vk raden mij beiden aan om vanaf 24w te halveren en met 28w te stoppen. Ik kan me niet voorstellen dat je de 28w haalt in de horeca eerlijk gezegd. Ook al heb ik een "luie" baan waarbij ik veel achter de pc zit merk ik dat ik er mentaal ook al sneller door zit met die 2 groeiende bengels in m'n buik en 2 veeleisende hondjes thuis.

2 jaar geleden

Hebben jullie deze richtlijn wel eens gelezen? Komt van NVAB (bedrijfsartsen vereniging NL). Richting zwangerschap etc. 😅👍🏻

25 dagen geleden

Reactie op Pindarotsjes