8 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben ooit voor de zwangerschap al eens 30 kg afgevallen puur door voeding. Ik begon meer eiwitten te eten en dit remde mijn hongergevoel ontzettend. Tijdens de zwangerschap 26 kg aangekomen en doe het zelfde nu weer en ben al die kilo’s bijna weer kwijt. Ik bedoel dit niet vervelend want ik snap dat mensen verdrietig kunnen worden als ze dit lezen, maar wil laten zien hoe goed dit bij mij helpt. Ik heb anders 24/7 hongergevoel en puur door veel eiwitten heb ik dit onder controle. Ik ontbijt bijvoorbeeld met Kvarg of Skyr op vrije dagen. Op werkdagen ontbijt ik met 2 eiwitrepen van body&fit. Dan trek ik het makkelijk tot de lunch. Mocht je hier meer over willen weten mag je mij altijd toevoegen en privé een berichtje sturen. 🥰
3 jaar geleden
Geef het in elk geval de tijd. Ik zou persoonlijk niet een dieet volgen o.i.d., dat werkt toch niet (ja, tijdelijk). Wellicht kun je nog iets veranderen aan je voeding? Iedere dag minstens een uur wandelen met je baby? Dat zijn dingen die ik zelf toepas. Een goed ontbijt in elk geval, lekker veel bewegen en kleurrijk eten! Dat is wat ik doe en ben al een hele tijd op mijn oude gewicht. Succes😃
3 jaar geleden
Ik ben tijdens mijn zwangerschap 30 kg bijgekomen. Na de bevalling was er gelijk 10 kg af en in de weken hierna ging er spontaan nog eens 10 kg af. De overige 10 kg is gebleven. Ik geef toe zelf weinig te ondernemen om deze laatste 10 kg er weer af te krijgen maar merk wel dat mijn buik stilaan terug strakker wordt en zijn ronde/zwangere vorm verliest. De laatste 10 kg lijkt ook gelijkmatig verdeeld te zijn over mijn lichaam. Vergeet niet dat je 9 maanden lang je lichaam hebt ingezet om een nieuw leven op de wereld te zetten en dat dit hoe dan ook een hele prestatie is geweest. Dat je fysiek en hormonaal terug in balans moet komen is daarom heel normaal. Gun jezelf wat tijd en kijk niet naar anderen waarbij alles heel vlot lijkt te verlopen want jouw lichaam is uniek en niet te vergelijken met iemand anders. Als jij je echt stoort kan je op een zachte manier proberen om de naar jouw gevoel overtollige kilos aan te pakken.
Zoals anderen zeggen, maak lange wandelingen met je kleine oogappel.
Maak kleine aanpassingen in je voeding. Probeer frisdranken te laten en drink voornamelijk water. Probeer het eens met wat minder suiker in je koffie/thee en schakel over op halfvolle of magere melk. Gebruik minder vetstof tijdens het koken, eet gezonde tussendoortjes ipv koek. Kort samengevat: volg geen dieet maar pas je dagelijkse voeding gewoon een beetje aan, dit houd je sowieso gemakkelijker vol.
Maar onthoud vooral: wees trots op wat je lichaam heeft gepresteerd en leg jezelf niet te veel druk op. Een gezonde geest in een gezond lichaam gaat je gelukkiger maken dan jezelf mentaal te breken en jezelf allerlei dingen op te leggen.
3 jaar geleden
Reactie op sajschuur
Ik was dus tijdens de zwangerschap niets aangekomen door zwangerschapsdiabe ...
Ik dacht dat ik de enige was 🙈. Hier ook zwangerschapssuiker gehad en afgevallen in de zwangerschap. Maar nu zoveel honger, kan blijven eten. Zowel gezond al ongezond eten, daarbij dus ook aangekomen 😔