13 Reacties

3 jaar geleden

Ar voeding is eigenlijk ook voeding met johannesbroodpitmeel. Bij onze dochter helpt het wel alleen heeft ze nu weer last van haar darmpjes en de ontlasting 😟

3 jaar geleden

Ik heb met hetzelfde getobt en toen gekeken hoe mijn zoontje reageert als hij bv via de fles zou krijgen. We merkten dat hij daar al goed op reageert, helaas is fulltime kolven voor mij niet haalbaar (30 min drinken, 30min omhoog houden, dan nog kolven en een peuter van 2.5) Daarom besloten om over te gaan op kv in combinatie met jbpm. We dikken het in zodat het ongeveer yoghurt dikte is. We hebben echt een rustiger kindje ervoor terug gekregen. Vind het nog steeds niet fijn om op zijn rug te liggen, maar in plaats van de hele dag huilen is hij nu ook af en toe relaxt en er kunnen lachjes van af! Hoe verdrietig ik het ook vind, voor mij is het overstappen dus een goede keus geweest. Succes lieve mama met deze zoektocht!

3 jaar geleden

Hoe is de verhouding van JBPM (nutriton) met bv? Doen jullie wat er op het pakje staat? Best een gedoetje lijkt me. Doen jullie dit voor elke voeding?

3 jaar geleden

We doen 20 cc met 1 schepje verdikken en dan met lepel geven als ik live voed maar veelal kolf ik en dan met 1,5 schepje verdikken. Net wat cin24 zegt je bent dik uur bezig met voeding en hebben ook nog zoontje van bijna 2 rondlopen. Maar wil wel graag bv geven omdat hij prematuur geboren is.

3 jaar geleden

Dank je! Hoe snel merkte jullie verschil? Mijn huisarts zei 2 weken?

3 jaar geleden

Reactie op louuuuuu

Dank je! Hoe snel merkte jullie verschil? Mijn huisarts zei 2 weken?
Ik merk nog helemaal geen verschil maar zou het zo erg vinden om te moeten stoppen met borstvoeding geven, vind het zo'n fijn momentje samen 😭

3 jaar geleden

Wij geven het vanaf 9 dagen oud, ik geef ook fulltime borstvoeding. Voor elke voeding geef ik het met een optrekspuitje met de Pink. Werkt goed! Ik adviseer je naar osteopaat te gaan en een snelle doorverwijzing naar kinderarts

3 jaar geleden

Wij doen dit nu anderhalve week en zien daarin dus wel vooruitgang. Ha zei bij ons ook zeker twee weken aankijken. De slokdarm moet de kans krijgen om wat rustiger te worden Snap dat je bv geven fijne momentjes vind! Is het ook zeker. Kijk wat voor jullie goed werkt 😘

3 jaar geleden

Ik ben veel vaker gaan voeden, zodat mijn dochtertje kleinere beetjes tegelijk drinkt. Ze drinkt nu overdag om de anderhalf uur ofzo. En drie a vier nachtvoedingen.

3 jaar geleden

Drinkt je kindje wel rustig aan de borst? Mijn dochter verslikte zich constant aan een borst door de heftige toeschietreflex, ze huilde veel tijdens het voeden en nam daardoor meer lucht mee naar binnen. Hierdoor werden haar relfuxproblemen groter want ze bleef maar boeren en slikken tot lang na de voeding. Ik voed nu aan die ene borst met een tepelhoedje. Ze kan minder hard zuigen waardoor de melk rustiger stroomt. Dat is misschien nog iets wat je kan proberen als je daar ook last van hebt. Maar als hij al rustig drinkt is dat natuurlijk niet nodig.

3 jaar geleden

Reactie op Flips88

Drinkt je kindje wel rustig aan de borst? Mijn dochter verslikte zich cons ...
Dat is wel een goede tip want hij drinkt idd heel onrustig vanwege snelle toeschietreflex , moet hem er telkens vanaf halen omdat hij zich dan verslikt wat meer frustratie en huilen met zich meebrengt

3 jaar geleden

Weet iemand of verborgen reflux elk moment kan ontstaan? Onze dochter is nu bijna 9 weken en het is sinds 2 dagen huilen tijdens/na bv. Het wordt echt een strijd, probeer al zo verticaal mogelijk te voeden maar soms blijft ze krijsen.

3 jaar geleden

Reactie op Ilse Hulzebosch

Weet iemand of verborgen reflux elk moment kan ontstaan? Onze dochter is nu ...
Ja! Ons zoontje kreeg pas bij week 6 last