Hoi allemaal!
Ik denk dat ik niet de enige ben vandaar dat ik een topic start over vlekken in kleding. Onze jongen heeft net als andere kleintjes zo af en toe een spuitluier dat alles er ook onder zit. Nu hebben wij alleen het probleem dat er vlekken achterblijven na het wassen. Het is zo’n gelige vlek. Iemand de gouden tip om die shitzooi uit kleding/doeken/slaapzakken etc. te krijgen? 🙈
Ja!! Ossengalzeep spray 👌🏼. Vlek insprayen en dan meteen in de was (gewoon met de rest mee), ik laat het verder niet intrekken en gaat er tot nu toe echt altijd uit! Heftige vlekken spoel ik eerst even uit onder de kraan, dan spray en dan in de was.
Alles wat lichaamseigen is eerst koud uitspoelen en daarna heet (60) wassen.
Evt als je niet direct gaat wassen inderdaad in een emmer koud water met groene biotex of iets dergelijks.
Daarna niet in de droger maar in de zon, dit bleekt de vlekken eruit (ook achter het raam werkt dit).
Het schijnt dat de volle maan het nog beter bleekt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik doe kleding met poepvlekken eerst in warm water met soda, daarna was ik het op de aangegeven temperatuur van het waslabel. Tot nu toe heeft nog maar 1 item het niet overleefd😜
Ik spuit overal Shout op sinds de komst van de eerste. Werkt werkelijk tegen elke vlek! Lekker sprayen, soms laten intrekken en wassen.
Had ook een staafje ossengalzeep, maar daarmee moest ik soms 2 tot 3 keer wassen om de vlekken goed weg te krijgen.
Ik heb een grote emmer met water en flink veel azijn naast de commode staan. Alle kleding en doeken met ongelukjes gaan daar direct in en wachten daar tot de volgende wasbeurt. Nooit vlekken gehad na het wassen
Ik volg ook even! Ik ben zo'n moeder die alles in beige heeft en gele vlekk ...
Hier veel donkere kleuren, maar de spuitluiers zijn aaaaaaltijd als hij lichte kleding aan heeft of tijdens het verschonen de mooie hydrofiele doeken aanraakt met zijn kak. 🥲
Ik spoel het altijd gelijk uit met koud water. En dan wring ik het uit en smeer ik afwasmiddel (ik gebruik dreft) direct op de vlek. Dit laat ik een paar uur zitten en dan was ik het op de normale manier. Hiermee heb ik zelfs oude vlekken uit kleding gekregen.