16 Reacties
3 jaar geleden
Wij gebruiken wel speen 3 maar doen pauzes tussendoor, werkt heel goed bij ons en m’n zoontje spuugt veel minder
3 jaar geleden
Mijn dochter spuugt ook heel veel, maar groeit goed en het lijkt of ze er zelf geen last van heeft. Dus ik dik het niet in. Is niet nodig werd mij verteld. Moet haar nu gewoon na elke fles 30 min rechtop houden en nog kan ik haar daarna omkleden. Dus 5 flessen is 5 keer omkleden.
3 jaar geleden
Reactie op Peetje1980
Mijn dochter spuugt ook heel veel, maar groeit goed en het lijkt of ze er z ...
Ik merk zeker verschil met indikken, en het ziekenhuis adviseerde dat destijds ook dus ik blijf het wel doen. Wij houden haar ook mits de mogelijkheid er is 30 minuten rechtop. Maar met een 1 zus en 2 broers erbij is dat bijna niet altijd mogelijk half u naar de voeding rechtop te houden.
3 jaar geleden
Wij doen op een fles van 180+6 2 schepjes nutriton, met speen 3. Soms pauze met speen of tussendoor een keer in de speen knijpen als hij verstopt. Hebben d'r brown flessen. Heb ook daarvan een y speen in huis mocht het erg dik worden maar die gebruiken we weinig. Gaat echt veel beter nu met spugen
3 jaar geleden
Reactie op Peetje1980
Mijn dochter spuugt ook heel veel, maar groeit goed en het lijkt of ze er z ...
Hier hetzelfde! Ik heb eventjes nutriton geprobeerd en ze stopte inderdaad met teruggeven, maar ze had hier zoveel last van... Altijd krampjes. Dit ligt ook enorm op hun maagjes. Dus liever een happy baby met natte kleren dan een huilbaby van de pijn met droge kleren..
3 jaar geleden
Reactie op BabyAz
Hier hetzelfde! Ik heb eventjes nutriton geprobeerd en ze stopte inderdaad ...
Ja zo denk ik ook. Maar nu begint er een ander probleem. Misschien heb jij daar een tip voor.
Ze geeft nu ook steeds vaker melk terug in haar slaap. Dit gaat dan in haar hals zitten waardoor deze nu dus helemaal begint te smetten en vuurrood wordt. Ik maak het steeds schoon en droog en smeer het in met sudocreme of bepanthen of strooi er talkpoeder. Maar maakt niks uit wat ik doe of ik moet echt 24 uur naast haar blijven staan, zitten zodat ik het gelijk droog kan maken. Ze heeft een heerlijk speknekje dus je ziet het zo ook niet.
Heeft jou kleine hier ook last van en zo ja wat doe jij hier tegen?
3 jaar geleden
Reactie op Peetje1980
Ja zo denk ik ook. Maar nu begint er een ander probleem. Misschien heb jij ...
Ja herkenbaar!! Wij hebben voor 's nachts een zijligkussen. Dan loopt dit niet op haar, maar naast haar. Ze geeft ook niet meer terug 's nachts sinds we dit kussen hebben. Echt een top ding!

3 jaar geleden
Hier ook hetzelfde.
Wij gebruiken nu ipv nutriton, hero nutrasense 1 icm hegenfles met speen 1 en nergens meer last van.
Overigens helpt het met nutriton ; hoe warmer de fles, hoe dikker het wordt. Wij laten de fles gewoon iets verder indikken door m even te laten staan
3 jaar geleden
Reactie op Mandy93
Hoeveel scheppen nutriton doe je erin?
Sorry helemaal vergeten te reageren! Wij gebruiken de AR voeding, hier zit al jbpm bij in. Hoe gaat het nu bij jou?
3 jaar geleden
Reactie op KimTerstal
Sorry helemaal vergeten te reageren! Wij gebruiken de AR voeding, hier zit ...
Ja de AR hoor ik positieve verhalen over. Maar wij zitten aan de pepti dus voor ons geen optie helaas.
Ik heb 3 dagen 2 scheppen JBPM gedaan en merkte qua stoelgang en krampjes meer klachten… ben dus weer overgegaan op 1 schep nutriton en nu gaat t weer goed. Ik hou maar in m’n achterhoofd ze is een vrolijke meid, drinkt goed haar flessen leeg dan maar iets meer spugen, hoort bij haar dan 😛
3 jaar geleden
Reactie op Mandy93
Ja de AR hoor ik positieve verhalen over. Maar wij zitten aan de pepti dus ...
Wij krijgen ook forlax omdat mijn zoontje er oook last van krijgt, hij raakt verstopt. Maar andere voeding komt er zo weer uit door de reflux