19 Reacties

3 jaar geleden

Hier team voetenzak! Onze oudste was heel lang te klein voor die wikkeldekens waardoor dat driehoekje voor d'r hoofd iedere keer voor d'r oogjes zakte. Kind krees het uit tijdens het rijden zodra dat gebeurde. Voor ons voelt een voetenzak dus veiliger.

3 jaar geleden

Bij de 1e een wikkeldeken gebruikt, was er tevreden over. Bij de 2e een voetenzak gebruikt omdat ik die mooi vond. Was daar ook tevreden over. Met de derde nu op komst zit ik ook hard te twijfelen welke ik zal gebruiken , dus ik volg de discussie graag 😆

3 jaar geleden

Reactie op Meisjesmama12

Hier team voetenzak! Onze oudste was heel lang te klein voor die wikkeldeke ...
Dank voor het delen. Goed dat je het zegt, zelf niet direct over nagedacht dat het “mutsje” te groot zal zitten

3 jaar geleden

Ik heb gisteren toevallig precies hetzelfde dilemma gehad 😂 Heb een voetenzak, maar dacht ook dat een omslagdoek wellicht handig was. Dus al 1 uitgezocht en in winkelmand gedaan. Argument voor is dat omslagdoek ook bijv tijdens eerste weken gebruikt kan worden als die kleine bij je ligt of bij bezoek. Alleen bedacht ik mij dat het ook kan met de aangeschafte dekentjes van bijv de kinderwagen (heb hele fijne van Jollein). Voor de voetenzak: we gaan een koude periode in straks, dus mocht je met die kleine op pad gaan (in auto of maxi cosi op kinderwagen) dan is dit wel erg handig en kan hij/zij zich niet uitwurmen of afgooien oid. Uiteindelijk heb ik het daarom niet gedaan. Koop al genoeg en denk dat ik mij eerst wel kan redden met de huidige spullen. Is snel genoeg besteld natuurlijk!

3 jaar geleden

Wij hadden een wikkeldeken (wrapper) en geen voetenzak. Heel handig voor de eerste tijd maar zodra ze gaan trappelen met hun beentjes blijft de onderkant meestal niet goed dicht zitten. We hebben nu (ook) een wiegdeken van witlof for kids die je om de maxicosi kan vouwen. En daarna weer in de kinderwagenbak kunt gebruiken.

3 jaar geleden

Ik heb ze beiden gehad en het werkt beiden prima. Wel het idee dat de voetenzak iets warmer was en beter bestand tegen regen. Maar dit hangt ook af van het materiaal.

3 jaar geleden

Ik gebruikte een wikkeldeken bij mijn eerste. Eerlijk gezegd nooit gebruikt zoals de bedoeling was, maar er als een dekentje overheen gelegd en dan aan de zijkant ingestopt. Dat werkte prima🤷‍♀️. Vraag is hoeveel je op pad gaat met de baby in de auto en hoe jong de baby dan is (en hoe goed het zich warm kan houden). Wat is voor jou dan de meest gebruiksvriendelijke optie? Probeer je niet te gek te laten maken door de hormonen, anders zit je straks met teveel spullen die je niet of nauwelijks gebruikt 😘

3 jaar geleden

Mooi genoeg voor wie? 🙈 ik heb ook alleen een voeten zak. Als blijkt dat het toch niet handig is dan is iets anders zo besteld. En je gebruikt het allemaal echt maar heel even.

3 jaar geleden

Bij de eerste een dekentje gebruikt in de maxicosi. In mei geboren.. dus toen het echt koud werd was hij al wat ouder. Voldeed prima. Gewoon warme kleertjes, jasje en dekentje. Mutsje van jasje op eventueel.

3 jaar geleden

Ik heb dus ook een voetenzak gekocht, mijn eerste dochter is in juli geboren dus was een dekentje voldoende. Nu heb ik de voetenzak in de maxi cosi zitten en heb ik het idee dat dit veeeeeel te groot is voor een new born baby en ze er echt in gaat verdwijnen. Ik denk dat ik voor de zekerheid maar een wikkeldeken aanschaf en meeneem.

3 jaar geleden

Ik wilde ook graag een voetenzak. Tot ik bij de winkel kwam en de man die daar werkte vroeg welke maxi cosi ik heb. Ik gaf aan dat ik een maxi cosi pebble 360 heb, hij gaf gelijk aan dat het niet verstandig is om dan een voetenzak te nemen omdat de maxi cosi dan minder veilig word omdat er een verkleinde in de maxi cosi zit waardoor als je je kindje ook nog in een voetenzak doet dit erg krap word allemaal. Conclusie; we hebben gekozen voor een maxi cosi dekje van Koeka; Autostoel deken 0+ Royan

3 jaar geleden

Reactie op EstherHof

Ik wilde ook graag een voetenzak. Tot ik bij de winkel kwam en de man die d ...
Dat idee heb ik dus ook. Met de voetenzak en verkleinen lijkt het wel heel krap. Misschien valt het mee en zoals de andere ook aangeven het is natuurlijk ook zo besteld. Ga ook eens kijken voor het dekje. Dankje!

3 jaar geleden

Door dit topic heb ik nu maar allebei gekocht haha. Bij m’n dochter een voetenzak van baby’s only, paste opzich wel met de verkleinen van de maxicosi. Nu is het in oktober echter misschien nog niet zo koud, dus is een wikkeldeken misschien handiger voor de eerste weken? Ik kwam toevallig deze tegen, in de aanbieding, dus toch maar gekocht 😅 https://www.bol.com/nl/nl/p/jollein-wikkeldeken-bunny-100x105cm-nougat/9300000022497389/?Referrer=&gbraid=0AAAAAD5OnmMsPS2Z9N63w7mfDv_K4if4P&gclid=CjwKCAjwsMGYBhAEEiwAGUXJaUFEyYJyNoEMCXcxe6FFOgXUwYGydUXZh9vzD4EbxNNrGWwoTXS0yRoCOMgQAvD_BwE

3 jaar geleden

Ik heb voor de maxicosi een wikkeldeken van Jollein, idd met die gordelgaten. Voor in de kinderwagen heb ik echt een voetenzak omdat we de reisbak de hele winter zullen gebruiken

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Ik heb voor de maxicosi een wikkeldeken van Jollein, idd met die gordelgate ...
Wat ik nog moest toevoegen is dat als de baby in de maxicosi in de auto zit, we de wikkeldeken om haar heen slaan zeg maar en als we de maxicosi op de kinderwagen zetten dat we hem dan wel echt bevestigen met de gordels

3 jaar geleden

Wij hebben ook een voetenzak voor de maxi cosi, vind het zelf ook niet de mooiste voetenzak die er is ofzo haha maar was wel de warmste en zachtste die ze hadden bij babypark, ik weet niet of een wikkeldeken fijner is want de kleine moet nog komen. Maar ik denk dat het allebei wel erg fijn kan zijn, zolang je kindje het maar lekker warm heeft!

3 jaar geleden

Ik heb beide 😊

3 jaar geleden

Reactie op LC1

Door dit topic heb ik nu maar allebei gekocht haha. Bij m’n dochter een voe ...
Deze is leuk! 😍 Op het verlanglijstje

3 jaar geleden

Ik doe allebei niet. Ga gewoon een deken van de (reis)wieg gebruiken. Mocht je voor een wikkeldeken gaan, kijk even goed naar het materiaal. Het valt me op dat veel van polyester zijn (i.p.v. katoen of wol)