44 Reacties

één jaar geleden

M’n dochter is 7 maanden en krijgt ook 4x 180ml en ga vanaf deze week de fles van 15uur proberen af te bouwen. Eerst verlagen naar 150, dan 120, 90 ml. Hopelijk werkt het☺️

één jaar geleden

Reactie op liskabbedijk

M’n dochter is 7 maanden en krijgt ook 4x 180ml en ga vanaf deze week de fl ...
Lastig he? Teminste kan me nog herinneren eerst alles opbouwen vervolgens weer eraf halen 🥹

één jaar geleden

Reactie op liskabbedijk

M’n dochter is 7 maanden en krijgt ook 4x 180ml en ga vanaf deze week de fl ...
En doe je dan meer portie van fruit/groente?

één jaar geleden

Reactie op Kmilo

Lastig he? Teminste kan me nog herinneren eerst alles opbouwen vervolgens w ...
Ja vind het soms wel een dingetje hoor, je word er helemaal onzeker van. Tenminste dat heb ik 🙈

één jaar geleden

Ik heb helemaal geen fles verlaagd. Ik heb gewoon een fles eraf gehaald en de tijden wat aangepast. Het was altijd een fles om 7u, 11u, 15u en 19u. Ze kreeg wat fruit en groente erbij en af en toe een hapje brood. Ik merkte dat ze meer trek kreeg in vast voedsel, waardoor ik dat heb opgehoogd. De fles kon ik toen met gemak laten staan. We houden sinds vorige week het volgende schema aan: 7u: fles van 180 ml 10u: fruit + diksap (naar vraag) 12u: fles van 180 ml + 1 boterham 15u: tussendoortje (fruit, soepstengel, babyyoghurt, cracotte o.i.d. + diksap (naar vraag) 18u: groente 19u: fles van 180 ml met schep pap Ze is zonder moeite overgegaan op haar nieuwe eetschema en slaapt weer gewoon van 20u tot 9u door.

één jaar geleden

Reactie op Marjolein26

Ik heb helemaal geen fles verlaagd. Ik heb gewoon een fles eraf gehaald en ...
Dat is een mooi schema! Hoeveel groente en fruit krijgt ze bij jou? Geef je gewoon tot ze genoeg heeft?

één jaar geleden

Reactie op Marjolein26

Ik heb helemaal geen fles verlaagd. Ik heb gewoon een fles eraf gehaald en ...
Wat is baby yogurt? :)

één jaar geleden

Reactie op Kmilo

En doe je dan meer portie van fruit/groente?
Ja ze krijgt 200 gram fruit en groente en een boterham. Als de middag fles helemaal afgebouwd is wil ik haar 2 boterhammen gaan geven

één jaar geleden

Reactie op liskabbedijk

Ja ze krijgt 200 gram fruit en groente en een boterham. Als de middag fles ...
En de laatste fles geef ik een papfles☺️

één jaar geleden

Reactie op Annl123

Dat is een mooi schema! Hoeveel groente en fruit krijgt ze bij jou? Geef je ...
Soms geef ik een potje fruit of groente. Die eet ze dan leeg. Als ze met ons mee eet, prak ik gewoon wat aardappels/ groente en laat ik haar eten naar vraag idd.

één jaar geleden

Reactie op Fleurtjeeeeeeee

Wat is baby yogurt? :)
Dit bedoel ik. Ligt bij de jumbo bij de babyvoeding, maar zullen wel meer supermarkten hebben denk ik.

één jaar geleden

Reactie op Marjolein26

Ik heb helemaal geen fles verlaagd. Ik heb gewoon een fles eraf gehaald en ...
Hoeveel maanden is ze? 😊

één jaar geleden

Reactie op Lo24re

Hoeveel maanden is ze? 😊
Donderdag 8 maanden

één jaar geleden

Reactie op Marjolein26

Dit bedoel ik. Ligt bij de jumbo bij de babyvoeding, maar zullen wel meer s ...
Ik wil helemaal geen moedermaffia zijn🙈 maar deze “baby” toetjes zijn echt zo onnodig vol met suiker. Ondanks dat het bij de baby producten ligt (wat naar mijn inzien echt misleiding is) is het dus helemaal niet zo gezond als we misschien zouden willen voor onze baby’s

één jaar geleden

Je kunt idd prima gewone volle yoghurt geven :) raken ze ook niet meteen gewend aan zoetigheid

één jaar geleden

Reactie op marloesdr

Ik wil helemaal geen moedermaffia zijn🙈 maar deze “baby” toetjes zijn echt ...
Ja zelfde is bij baby/kinder koekjes. Veel meer troep dan gewone koek

één jaar geleden

Mijn dochter (7,5 maand) zit al ruim een maand op 3 flessen van 150. Zo rond 7 uur, 13 uur en 19 uur. Veel meer behoefte in vast voedsel!

één jaar geleden

Heb dezelfde vraag! Zoontje wordt volgende week 8 maand😭. En hij drinkt nog heeeerlijk 4 flessen en eet daarnaast ook flink dus lastig….

één jaar geleden

Reactie op Tamara2022

Heb dezelfde vraag! Zoontje wordt volgende week 8 maand😭. En hij drinkt no ...
Wij lopen bij diëtist vanwege koemelkeiwitallergie en spugen. Zij geeft aan (niet speficiek in zijn geval, maar wat normaal is) dat je een (pap)fles of lepelbare pap geeft bij dagstart om 07.00 uur, dan rond 11.30 uur of als je kindje al brood voor lunch eet dan eerst brood en dan flesje aanbieden. Wij geven 11.30/12.00 uur lepelbare pap, omdat brood nog niet lukt. De fles van 14.30-15.00 uur is eerste fles die je weglaat en in ruil daarvoor bijvoorbeeld oefenen broodkorstjes (als nog geen brood eet) of fruithapje of stukje cracotte bijv. Dan 17.00 uur avondeten en 18.30 uur laatste fles. Hier hebben we het dan wel over 180+6 flessen bij ons. Na iedere maaltijd en tussendoor bied je water aan😁 Die van ons lust zijn eten ook goed, zij vond 4 flessen dan best veel en nu uit balans raken😅

één jaar geleden

De fles van 12 gaat het er eerste vanaf. In jouw geval dus 11 uur. Wij geven 07-11:45-15:00-18:30 flesjes en doen die van 11:45 er af. Op dit moment geven we hem rond dat tijdstip een boterham met pindakaas (soms één ei) en wat drinken omdat hij vocht mist met het wegnemen van de fles: we willen over een week de fles weg hebben en verspreid over de dag 120cc extra water/diksap geven en 2 boterhammen tussen de middag