13 Reacties

3 jaar geleden

Hoi, onze dochter van vandaag 7 maanden heeft dit ook al 4 weken, van de week ben ik naar de huisarts gegaan omdat ze ook koorts kreeg en heb toen een ab kuur gehad omdat hij ook wat bij der rechter long hoorde. Ook onze dochter bleef gewoon vrolijk en deed verder alles goed.

3 jaar geleden

Zolang hij geen koorts heeft kan de huisarts weinig doen. Maar als jij je zorgen maakt bel je altijd.

3 jaar geleden

Dit hadden wij vorige week ook. Hij was ook wat benauwd en had koorts. Bij de huisarts geweest en bleek een longontsteking. Hebben een antibiotica kuur gekregen. Na 2 dagen knapte het al aardig op maar hij is nog steeds verkouden.

3 jaar geleden

Onze dochter van 5,5 maand is ook mega verkouden met veel hoesten en taaislijm. Het slijm lijkt nu eindelijk wat los te komen, maar dit leidt ook tot heftige hoestbuien waarin ze allemaal slijm terug geeft. We houden haar goed voorover op deze momenten zodat ze het slijm eruit kan werken. Het is wel eng, want soms lijkt het alsof ze er in stikt… Om deze reden slaapt ze ook weer bij ons op de kamer. Wegens bovenstaande zijn we maandag bij de huisarts geweest. Alles zag en klonk goed; longen, oren e.d. Ook is ze vrolijk, actief, alers, plast, poept en drinkt goed, dus het is echt uitzitten. Huisarts zei dat het wel tot 5wkn kon duren… Bij piepende of benauwde ademhaling sowieso contact opnemen en uiteraard bij hoge koorts zou ik ook even bellen, maar onze dochter heeft tot nu toe geen koorts gehad gelukkig 😁

3 jaar geleden

Oh en aan het slijm kan je eigenlijk niks doen zij onze huisarts, helaas 😖

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft 2 weken geleden valse kroep gehad. Virale luchtweginfectie waarbij het strottenhoofd ontstoken is. Hij kreeg acute benauwdheid en heeft er wel een paar dagen van afgezien. Wij ook… zo zielig! Was ook niks aan te doen en moet vanzelf weer over gaan. Het enige wat helpt tegen veel slijm is stomen in de douche. Wij gingen elke dag lang douchen en dan zat de ander op een krukje erbij met de kleine.

3 jaar geleden

Onze dochter van 5,5 maand is ook mega verkouden met veel hoesten en taaisl ...
Hier precies hetzelfde. Wij kregen van de huisarts als tip bedje schuin zetten en slokje water geven bij veel hoesten om de keel te smeren (melk helpt hierbij namelijk niet)

3 jaar geleden

Reactie op Daan9

Ons zoontje heeft 2 weken geleden valse kroep gehad. Virale luchtweginfecti ...
Hoi! Dat heeft mijn zoontje nu ook, Hoelang hebben de klachten geduurd? Wij hebben gisteren dexametason gekregen voor de benauwdheid, die is gelukkig over

3 jaar geleden

Reactie op Jes1290

Hoi! Dat heeft mijn zoontje nu ook, Hoelang hebben de klachten geduurd? Wij ...
De benauwdheid was na 4/5 dagen voorbij. Hoesten heeft nog wel een weekje langer geduurd. Beterschap!

3 jaar geleden

Reactie op Daan9

De benauwdheid was na 4/5 dagen voorbij. Hoesten heeft nog wel een weekje l ...
Ook z’n typische blaf/zeehonden hoest 😞

3 jaar geleden

Reactie op Jes1290

Ook z’n typische blaf/zeehonden hoest 😞
Ja idd. Ons zoontje is een paar dagen daarna nog schor en hees geweest. Heel sneu maar de filmpjes achteraf zijn wel schattig 🥹😅

3 jaar geleden

Wij hebben destijds als tip gehad om het slijm wat dunner te maken met fysiologische zoutoplossing. En dan niet een neusspray maar echte pipetjes. Je kindje vind het niet zo leuk, maar het heeft hier wel geholpen.

3 jaar geleden

Als je twijfelt zou ik altijd je buikgevoel volgen en toch even naar de HA gaan. Ons zoontje had RSV twee weken terug. We gingen langs bij de HA, 4 dagen later ook bij de kinderarts en beiden vonden dat er 'niets aan de hand was'. Mijn moederinstinct schreeuwde 'dit klopt niet, dit is niet hoe ik mijn zoontje ken'. Uiteindelijk op dag 5 beslist om naar de spoedafdeling te gaan en ja hoor... RSV met meteen extra zuurstof eraan. We zijn 7 dagen in het ziekenhuis geweest. Niet om je bang te maken, maar gewoon om aan te tonen dat je zeker ook niet te afwachtend moet zijn. Hulp vragen voor een baby is altijd oké! Symptomen die hij had: diepe hoest, slijmen, 'reutelend' gevoel als hij ademde, piepende ademhaling, borstkas die intrekt bij ademen, neusvleugels die intrekken bij ademen, aanhoudende koorts die niet onder 38 graden ging ook met pijnstiller, steeds huilen en krijsen zonder stop & momenten dat hij daardoor compleet uitgeput indommelde met wegdraaiende ogen. En uiteindelijk niet meer kunnen en willen eten door uitputting.