6 Reacties
3 jaar geleden
Hey ! Wij zijn met onze dochter van 5 weken ook sinds een week overgestapt op speen 2 , Zij deed een uur letterlijk over haar flesje en was dan zo moe dat ze niet alles opdronk. Nu met speen 2 drinkt ze zoveel beter , echt het proberen waard !
3 jaar geleden
Wij hebben die Philips avent en eigenlijk al vrij snel overgegaan op speen 2 tegen buikkrampen. 'Officieel " is deze vanaf 1 maand, wij zijn met 3 weken overgegaan en dat ging goed
3 jaar geleden
Je kan het gaatje zelf ook wat vergroten dmv bijvoorbeeld een vork. Heb ik vorige week ook gedaan. Ze deed bijna een uur over de fles en dronk hem ineens niet meer leeg. Maar dat was dus omdat ze zo moe was van het moeilijke drinken.. Nu doet ze er weer netjes +- 20 minuten. En gaat het gewoon weer zoals voorheen
3 jaar geleden
Onze kraamzorg raadt aan om niet over te stappen op grotere maten. Door bij de kleine maten te blijven, versterkt je kindje de spieren en giet je de melk niet zo naar binnen. Ik vind 30 minuten ook niet extreem lang voor een flesje, aangezien 20 minuten ongeveer de standaard is. Mensen die borstvoeding geven doen er ook vaak 30 minuten over.
Maar goed, eh, ik heb dus geen antwoord op je vraag want wij zitten nog op de kleinste maat bij een kindje van 8 weken.
3 jaar geleden
Reactie op L1310
Onze kraamzorg raadt aan om niet over te stappen op grotere maten. Door bij ...
Natuurlijk is dit anders bij kindjes die er een uur over doen (zoals een aantal reacties hier). Dan gaat het echt te langzaam en is een grotere speen inderdaad misschien nodig.
Difrax zegt dat bij te langzaam (tot max 45 minuten per voeding) maar zonder problemen je niet over hoeft te stappen. Als het langer duurt dan 45 minuten wel overstappen, ookal heeft je kindje nog niet de leeftijd.
"If your child drinks more slowly, but does not fall asleep halfway through and drinks the entire feed, you do not need to make any changes. Please note that feedings between 45 minutes and an hour are really too slow. Your baby will not be able to drink to a high standard and there is a good chance that he will drink too little due to fatigue."
&
"Is feeding your baby going too slow? Then choose a larger teat size, even if your child is younger than the age indication on the packaging. The cause of this may be that your baby needs a faster flow or that the food is too thick for the teat size."
https://difrax.com/en/blogs/tips-en-weetjes/help-welke-maat-flessenspeen-moet-ik-gebruiken