18 Reacties

6 maanden geleden

Ik volg even, ben ook benieuwd!

6 maanden geleden

Onze oudste ging pas naar een groter bed toen haar zusje het ledikant ging gebruiken. Ze was toen net 3. De jongste slaapt ook nog heerlijk in het ledikant, dus ik laat haar daar voorlopig lekker in slapen!

6 maanden geleden

Onze vrienden hebben het bij beide kinderen rond de 2,5 jaar gedaan. De ene werd te klein voor het ledikant en ze hadden geen zin om eerst nog weer een ander bed te kopen, dus dat werd gelijk een eenpersoons bed (wel kort opgemaakt). De ander klom rond die leeftijd uit het ledikant en is een paar keer op zijn snufferd beland 😅 Wij houden er rekening mee dat onze dochter rond de 2,5 jaar ook over moet naar een groter bed.

6 maanden geleden

Bij ons was de oudste ook 3, maar ken ook verhalen dat ze met 1,5jr overgingen omdat ze bijv uit bed klommen

6 maanden geleden

Hier al vanaf 4 maanden . Vloerbed is veilig voor elke leeftijd :)

6 maanden geleden

Bij 3,5 jaar hebben we een eenpersoonsbed gekocht.

6 maanden geleden

Wij hebben sinds 2 weken een vloerbed. Ze is nu bijna 19 maanden. Het is echt een succes, ze slaapt fantastisch en vind het helemaal leuk om naar bed te gaan!☺️ Ze blijft overigens wel netjes in haar bed zitten als ze wakker wordt. Ze is tot nu toe nog niet zelf tijdens haar slaapjes eruit gekropen.👌🏼

6 maanden geleden

Onze dochter ging met ongeveer 3,5 naar een peuterbedje. Toen haar zusje werd geboren eigenlijk. Hadden het peuterbedje al wel even klaar staan, maar ze sliep nog te lekker in het ledikant. Ze mocht zelf kiezen, en op den duur zijn we het toch gaan proberen. Ze kwam er ook niet zelf uit, nog steeds niet eigenlijk. Mijn collega deed de overgang al met 1,5/2 jaar, maar moest van alle kanten valschermen plaatsen. Kind er vaak uitgevallen, wilde niet meer slapen, kwam er steeds uit, kroop/liep ‘s nachts overal rond. Dan denk ik, why would you do that? Omdat je zo graag een “grote jongenskamer” wil? Je weet zelf het beste wanneer je kindje eraan toe is. Maar persoonlijk denk ik, als het nog goed gaat, je kind lekker slaapt, er niet uitgegroeid is, wacht er nog lekker mee. Een ledikant geeft ook een geborgen gevoel merkte ik bij de mijne tenminste. Onze tweede is nu 1,5 en nog langggggg niet klaar voor een peuterbedje. Zal ook zo rond de 3,5 worden denk ik. Als ik die nu in een peuterbedje leg is mijn nachtrust over.

6 maanden geleden

Het vloerbed is besteld voor mijn dochter van 19 maanden. Ledikantje is echt geen optie meer vanwege het slechte slapen, en na een experimentje met matrassen lijkt een vloerbed te helpen! #duimen

6 maanden geleden

Hier vanaf 11 maanden in een vloerbed, ze klom toen al uit haar ledikant 🙈 Oudste met 13 maanden, die leek zich wat opgesloten te voelen. Beide sliepen gelijk veel beter in het vloerbedje 🤗 Jongste kruipt er weleens uit (met slaapzak 🙈) maar ze gaat vanzelf weer liggen

6 maanden geleden

De oudste word van de zomer 3 en die willen we dan gaan proberen in een peuterbed. De jongste bijna 19 maanden ligt nog prima in z’n ledikant.

6 maanden geleden

Bij mijn dochter zijn we met 2 jaar overgegaan op een peuterbed. Ze was toen overdag zindelijk en ik had de ijdele hoop dat ze dat snachts ook snel zou worden, dus dan moest ze zelf uit bed kunnen om naar de wc te gaan. En ik was toen net zwanger en wilde niet dat ze haar bed af zou moeten staan aan de baby. Het bed stond eerst nog achterstevoren met de open kant tegen de muur zodat ze er niet uit kon vallen. De keuze voor een peuterbed gemaakt omdat een eenpersoonsbed niet op haar kamer past, anders was t meteen een eenpersoonsbed geworden. Als ze 6 wordt krijgt ze een hoogslaper. Mijn zoon is dan 2,5 en dan gaat t peuterbed naar hem (of nog wat later, hangt van hem af tegen die tijd).

6 maanden geleden

Wij zijn met 10 maanden over gegaan op een vloerbed. Onze dame had steeds ruzie met de spijlen van het ledikant, in een vloerbed lag ze veel relaxter. Ik zou zeggen kijk vooral naar je kindje, sommigen liggen lang heerlijk in een ledikantje, anderen hebben weer behoefte aan iets anders.

6 maanden geleden

Wij zijn bij de oudste overgegaan op een peuterbed (160 cm) toen ze net 2 jaar was. Omdat zij een gipsbroek kreeg en daarmee niet meer in het ledikant paste. Eerst geprobeerd voor haar operatie en dat ging meteen goed, maar ze sliep toen ook nog prima in haar ledikant. De jongste van nu 18 maanden draait haar hele ledikant door. Als dat niet meer gaat passen, stappen we over.

6 maanden geleden

Reactie op SharoonL

Het vloerbed is besteld voor mijn dochter van 19 maanden. Ledikantje is ech ...
Vraagje heb je dan gewoon eerst een tijdje met een matras geprobeerd op de grond? En sliep jij bij der of sliep ze wel alleen?

6 maanden geleden

Reactie op Anoniemmm12

Vraagje heb je dan gewoon eerst een tijdje met een matras geprobeerd op de ...
Ja we hebben het eerst met matrassen op de grond geprobeerd. Een van ons lag bij haar tot ze sliep en als ze wakker werd, gingen we weer bij haar liggen. Het ging niet altijd goed, dus we hebben haar ook echt nog wel in bed genomen (we slapen sinds 14 maanden voornamelijk samen omdat ze slecht in haar ledikantje slaapt). Ze sliep op de matrassen langere blokken dan in haar ledikantje. Ze slaapt nu 2 dagen weer in haar ledikantje (matrassen hadden we nodig) en ze wordt weer veel vaker in paniek wakker en het duurt langer voor ze weer slaapt.

6 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 18 maanden en net over naar zijn nieuwe kamer nu zijn zusje over 6 weken komt. Voor hem heb ik opnieuw een ledikant aangeschaft omdat ik het echt niet zie gebeuren om hem al in een peuterbed te leggen. Als ik dat doe gaat hij zijn hele kamer door😂 Ik probeer nog een jaartje dit ledikant en daarna over naar een peuterbedje. Hij slaapt er overigens ook nog heerlijk in🥰

6 maanden geleden

Wij hebben bij kind 1 met 20 maanden de overgang gemaakt. En bij kind 2 willen we dit ook zo doen..