31 Reacties

3 maanden geleden

Onze dochter ook 21 maanden eet nu dit: 7:30 1 a 2 bruine boterhammen met beleg (hartig, zoals pindakaas, zuivelspread) 9:30 fruit (bijv, watermeloen, nectarine, 1 hele banaan etz.) 11:30/12:00 lunch, 2 bruine boterhammen hartig beleg en 1 ei 15:00 tussendoortje (kan heel erg verschillen, op vakantie nu waterijsje) maar meestal wat rozijnen, maiswafel etz. 17:30/18:00 eet ze meestal volledig met de pot mee. Favoriete zijn garnalen, pasta of boontjes met worstje bijv. 19:00 fles 180 ml en tussendoor drinkt ze gelukkig heel veel water:)

3 maanden geleden

Meestal: Ontbijt: 150ml melk en 1 of 2 boterhammen met pindakaas/appelstroop/smeerkaas Tussendoor: banaan Lunch: 2 boterhammen met pindakaas of smeerkaas + 70ml melk T: koekje en knijpfruit en wat maisvingers A: aardappels, gehakt/kip/vis en groenten of een potje En voor slapen gaan nog een fles van 150ml melk Overdag bieden we water aan maar dat drinkt ze slecht dus soms ook nog wat appelsap.

3 maanden geleden

Mag ik vragen waarom hij geen korstjes krijgt? Onze dochter eet havermout met fruit, boterhammen, crackers of beschuit als ontbijt. Tussendoor fruit Lunch vaak boterhammen Tussendoor koekje, rauwkost of iets anders Avond met de pot mee en soms nog kwark als toetje of geen toetje Bij iedere maaltijd beker melk

3 maanden geleden

Vergeet even haar toetje, is Meestal bakje kwark. Of een zelf gemaakte ijsje nu met yoghurt en fruit!

3 maanden geleden

Reactie op Manonv94

Mag ik vragen waarom hij geen korstjes krijgt? Onze dochter eet havermout m ...
Normaal wel altijd korstjes hoor maar die gingen toevallig nu even naar onze hondjes omdat die ook al cake-jes had.

3 maanden geleden

Reactie op Chalot

Onze dochter ook 21 maanden eet nu dit: 7:30 1 a 2 bruine boterhammen met b ...
Vergelijkbaar idd! Maar ik vindt persoonlijk 4 sneetjes op 1 dag veel maar zal die van ons ook wel op kunnen. Bij de opvang vragen ze regelmatig of die als lunch niet 3 sneeen mag ivm 2.

3 maanden geleden

Ontbijt: halve boterham of appel of banaan Tussendoortje: fruit zoals blauwe bessen, aarbeien of druiven Lunch: met geluk 1 boterham met pindakaas of zuivelspread (vaak zonder korstjes omdat ik al blij ben als ze überhaupt meer dan de helft opeet) Smiddags: 2 maiswafels, rozijntjes, cracker of dergelijke. Avondeten: het liefst aardappels met groente, vlees houd ze niet van. Prima portie eet ze en een bakje yoghurt. Voor het slapen gaan: banaan Ze drinkt tijdens de eetmomenten water uit een open beker en tussendoor water uit de 360 graden beker, vraagt ook zelf om water als ze dorst heeft.

3 maanden geleden

's nachts/ 's ochtends vroeg: melk en slaapt daarna weer verder Ontbijt: havermout of kwark/yoghurt met fruit en noten Tussendoor: fruit of koekje Lunch: kliekjes van de avond ervoor of een sneetje brood met pindakaas (eet vaak maar de helft of 3/4) Tussendoor: komkommer/paprika/tomaatjes/fruit. Soms wat kaas. Avondeten: wat wij eten Water drinken gaat op dit moment slecht. Alleen appelsap of zelfgemaakte fruitsmoothies gaan erin..

3 maanden geleden

Ontbijt: 1a2 boterhammen met zuivelspread/vegapate/jam/kipfilet/smeerkaas etc. Met 150/200 ml melk Tussendoor: een hele banaan / appel of ander fruit Lunch: wisselend, soms 1 boterham maar soms ook 3. Af en toe roerei of cracker o.i.d. ipv een boterham. 200 ml melk Tussendoor: twee bicuitjes /rozijntjes / knijpfruit of een mini ijsje (echt een aanrader, zijn kleine fruit ijsjes van de AH!) Avondeten; met de pot mee heel wisselend wat hij dan eet. Toetje: 100 ml vla. Tussendoor drinkt hij water of verse smoothie.

3 maanden geleden

Ontbijt: 2 boterhammen met pindakaas of kleine keuken beleg + paar happen Griekse yoghurt van mij mee. Tussendoor appel of watermeloen oid Middageten; 2 boterhammen, cracker en/of ontbijtkoek Tussendoor rozijntjes, maisstengels of cracker Avondeten met de pot mee en toetje na Soms nog een cracker voor het naar bed gaan & bij het naar bed gaan altijd nog even warme melk.

3 maanden geleden

Staat op met een beker melk, daarna ontbijt wat verschillend is. Boterham/eierkoek/krentenbol/muesli met yoghurt/smacks met melk/havermout oid. Tussendoortje ergens in de ochtend fruit, elke dag iets anders. Lunch 2 boterhammen. Broodbeleg is elke dag van de week iets anders. Brood zonder korstjes, eet ze nog niet op. Tussendoortje ergens in de middag, koekje/fruit/chippies/ijsje of iets. Soms een stukkie chocolade of een snoepje. Maar dit beperk ik nog heel erg. Avondeten, elke avond verschillend, met een toetje/fruit of ijsje.

3 maanden geleden

Reactie op Dax / Eva / Kim

Vergelijkbaar idd! Maar ik vindt persoonlijk 4 sneetjes op 1 dag veel maar ...
Ja, bij ons eet ze 2,5 boterham op de opvang. Weet niet hoe ze dat daar voor elkaar krijgen. Nu moet ik ook wel zeggen dat mijn dochter de hele dag rent, springt etz. Kan geen moment stil zitten.

3 maanden geleden

Reactie op Chalot

Ja, bij ons eet ze 2,5 boterham op de opvang. Weet niet hoe ze dat daar voo ...
Oke. Ja dan dan ‘s ochtends thuis ook 1 of 2 boterhammen als ontbijt? Die van ons speelt / loopt ook wel de hele dag. Behalve net voor bedtijd als die moe is gaat die op de bank zitten.

3 maanden geleden

Oke. Ja dan dan ‘s ochtends thuis ook 1 of 2 boterhammen als ontbijt? Die ...
Nee, meestal 1 of soms wilt ze helemaal nog niet eten. Ze is niet bepaald een vroege vogel, maar helaas moet ze er ook voor ons werk vroeg uit😅

3 maanden geleden

Reactie op Chalot

Nee, meestal 1 of soms wilt ze helemaal nog niet eten. Ze is niet bepaald e ...
O haha. Die van ons helaas wel een vroege vogel (tussen 4 en 5 wakker sochtends) liefst wilt die dan ook direct eten maar 6u ontbijten vind ik wel vroeg genoeg.

3 maanden geleden

O haha. Die van ons helaas wel een vroege vogel (tussen 4 en 5 wakker socht ...
Opmerking van de opvang was dat hij misschien wel s’ochtends honger heeft en daarom zo vroeg wakker is maar dat lijkt mij niet toch?

3 maanden geleden

Ontbijt 2 boterhammen met smeerbaar beleg en een beker drinkyoghurt 9.30 2 stuks fruit met beker ranja Lunch 2 boterhammen met smeerbaar beleg en beker drinkyoghurt Na haar slaapje beker ranja met wat lekkers. Koekje of fruit Avondeten eet ze met ons mee en een beker drinkyoghurt Als toetje nu vaak een waterijsje of een danoontje In het weekend halen we vaak ham/kaas croissantjes oid ipv lunch of ontbijt. En vaker wat lekkers. Drinken verder ook op verzoek. Meestal ranja zonder suiker.

3 maanden geleden

Opmerking van de opvang was dat hij misschien wel s’ochtends honger heeft e ...
Kan wel hoor! Zeker als zijn laatste ‘grote maaltijd’ al zo vroeg is. Je moet zorgen dat ze over de hele dag voldoende binnen krijgen. En als hij om 15:15 laatste grote maaltijd binnen krijgt is dat best wel vroeg.. ik zal kijken als ik jou was of je hier iets in kan veranderen. Want kindjes worden wel degelijk van honger wakker!

3 maanden geleden

Reactie op Chalot

Kan wel hoor! Zeker als zijn laatste ‘grote maaltijd’ al zo vroeg is. Je mo ...
Doordeweeks krijgt die wel vaak pas avondeten rond half 5/5uur en dan rond half 6/6uur nog yoghurt en dan rond 19u een fles warme melk van 150 a 175 ml halfvolle melk.

3 maanden geleden

Meestal wakker tussen 0700/0800 en ontbijt dan met een bordje pap. Tussendoor: Wat fruit (vaak verschillende kleine stukjes, dus wat appel, druifjes, peer etc.) Lunch: Warme lunch (vlees/vis, groenten, rijst/pasta/aardappels). Gaat altijd helemaal op favoriet is nu gnochi😅 Tussendoortje: beetje yoghurt en wat rauwkost. Savonds: 2 boterhammen Tussendoor drinkt hij water en soms thee 😊