11 Reacties

10 maanden geleden

Water naast de borstvoeding is niet nodig. Wij geven het wel, een paar slokjes uit de Difrax oefenbeker, gewoon om te oefenen omdat het natuurlijk vanzelf wel nodig wordt. Ik geef in de ochtend een fruithapje (meestal eet ze dan bijv. een halve appel, halve banaan, hele perzik oid qua hoeveelheid). Rond lunchtijd een boterham met margarine, 100% pindakaas of notenpasta. De binnenkant eet ze helemaal op, korstjes sabbelt ze nog wat op. Rond het avondeten een groentehapje (vaak rijst of aardappelen met wat groente). Hiervan eet ze meestal zo’n 40 gram. Onze dochter is nu 9 maanden, maar 2 maanden te vroeg geboren. Dus we houden qua ontwikkeling rekening met 7 maanden

10 maanden geleden

Noodzakelijk niet, wel handig om vast te oefenen vind ik zelf. Ik voed nog helemaal op verzoek, in de praktijk is dat ongeveer elke 2,5 uur overdag. Eten doen we ongeveer op deze tijden: 7u30 ontbijt: boterham/papje/ei oid 10u30 fruit 12u30 lunch: broodje/groenten/pannekoekjes etc 15u snackje: komkommer/fruit/cracotte etc 18u avondeten Rapley dus klinkt alsof ze veel eet maar valt echt mee🤣. Schema komt vooral door grote broer, die gaat heel goed op voorspelbaarheid en babyzus gaat er lekker in mee. Water krijgt ze ong 3x per dag in open beker om te oefenen en dat vind ze super leuk. Met warme weer leg ik haar gewoon tussendoor sneller aan voor een slok melk, vind ik waardevoller dan water

10 maanden geleden

Haha Ohja ik ook gewoon nog elke 3 uur borstvoeding hoor. Zowel overdag als ‘s nachts

10 maanden geleden

Het insta account open_bar had laatst een interessant bericht over waarom water naast borstvoeding niet nodig is. Aanradertje!

10 maanden geleden

Nee zeker niet nodig, ik oefen het wel omdat ik niet weet hoelang ik nog borstvoeding geef. Ik geef sochtends wat stukken brood, tussen 10 en 12 ergens wat fruit en met avondeten groente De borstvoeding is op verzoek hele dag door

10 maanden geleden

Reactie op xxTessa

Nee zeker niet nodig, ik oefen het wel omdat ik niet weet hoelang ik nog bo ...
Ik doe eigenlijk precies hetzelfde als Tessa!

10 maanden geleden

Hier krijgt hij bij zijn fruithapje en groentehapje water aangeboden maar drinkt hooguit 25ml. Brood krijgt hij nog niet, heel soms een halve Cracotte en daarbij ook een beetje water.

10 maanden geleden

Ik oefen tussendoor we met water drinken. Maar dan gaat het meer om drinktechniek en wennen aan de smaak dan om echt vocht binnen krijgen. Verder gewoon bv op verzoek

10 maanden geleden

Hier geven we water om te oefenen. Meestal 's ochtends bij de boterham en 's avonds bij t avondhapje. S ochtends dus een halve boterham (met naturelpindakaas en margarine, vandaag ook huttenkase geprobeerd). Tussendoor een fruithapje, soms met een fijngemaakt volkorenbeschuitje erdoor (als de halve boterham niet opgaat). S avonds groente, plus rijst/(zoete)aardappel/couscous/kikkererwt. Onlangs ook begonnen met een beetje kip erdoor. En BV op verzoek, ook nog zo'n 5 a 7 voedingen.

10 maanden geleden

Reactie op RubyLit88

Hier geven we water om te oefenen. Meestal 's ochtends bij de boterham en ' ...
O ja onze meid is 7 maanden

10 maanden geleden

Mijn meisje wil niks eten! Is nu 8 maanden en ben nu aan het oefenen met water geven. Eten houdt ze dr mond voor dicht of gooit ze op de grond