11 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou altijd naar je gevoel luisteren. Zeker als er mensen zijn die wellicht toch Covid hebben, zou ik daar je kleine babytje niet bij laten. Hij is nog heel klein en kwetsbaar.

3 jaar geleden

Jeetje wat heeft je ventje al veel meegemaakt, wel fijn om te horen dat het nu een stuk beter gaat. Een antibioticakuur is best een aanslag op je afweersysteem en het zou kunnen dat daardoor zijn weerstand wat minder is. Maar het allerbelangrijkste is volg je eigen gevoel! Als je geen bezoek wilt ontvangen of weg wilt gaan doe het dan ook niet. Een andere optie is natuurlijk duidelijk grenzen stellen, zoals dat niet iedereen hem vast mag houden.

3 jaar geleden

Ik zou hem probiotica geven! Maar aan de andere kant, elke newborn is helaas heel vatbaar dus je ontkomt er niet aan, ook je voorzichtig bent. Wat betreft corona, die kids zou ik even ontwijken nog een weekje

3 jaar geleden

Gewoon je eigen gevoel volgen en je er niks van aantrekken dat sommige mensen dat niet (willen) begrijpen. Het is jouw kindje en zij hebben er geen last van als jij straks met een zieke baby thuis zit.. Goed voor jezelf opkomen hoor, en je minder druk maken om wat anderen vinden 😉

3 jaar geleden

Bedankt voor het meedelen dames. Je gevoel volgen: het meest gegeven advies in alle topics geloof ik 😋 Maar zeker waar. Ik trek mee teveel van anderen aan, van wat ze van mij of mijn handelen vinden. Terwijl ik helemaal niet onzeker ben over het moederzijn etc! Probiotica gebruiken we idd, ook een goede tip. En ja, elke baby is vatbaar maar met een ziektegeschiedenis gun je zo'n ventje ook gewoon even rust. Het vertrouwen moet langzaam terugkomen en de wereld met beetjes weer groter worden 🍀
Ons kleintje is ook al twee keer opgenomen in het ziekenhuis (nu 6weken oud). Bij mij zit de schrik er ook goed in.. ik hou het bezoek dus wel ver weg, en zelfs de oudste kindjes laat ik zo ver mogelijk. Niet fijn natuurlijk voor niemand, maar ik wil haar geen derde ziekenhuisopname geven. Ze is overigens nog steeds niet helemaal beter 😞 dus I feel your pain! Als jij dus niet wil dat bezoek jouw kleintje pakt, dan hoeft dit niet! Ik begrijp je compleet! 😘

3 jaar geleden

Wat sneu voor jullie kleine vriend. Ik zou direct een probioticum starten, zoals Orthiflor Start. Dan zorg je dat zijn darmflora en microbioom in ieder geval weer opgebouwd kunnen worden na het antibioticum. Meer kun je eigenlijk niet doen, behalve voldoende voeden en laten slapen uiteraard. Succes, hopelijk kun je het daarna een beetje loslaten. Zo vervelend om je druk te maken hè (ik doe dat zelf ook helaas😘).

3 jaar geleden

Jeetje wat heftig. Ik zou ook zeggen, doe waar jij je goed bij voelt. Wij zijn gisteren uit het ziekenhuis gekomen met ons zoontje vanwege hetzelfde. Thuis nog antibioticakuur afmaken. Wanneer zijn jullie gestart met probiotica en welke geven jullie? Hoe was het herstel? Nu had hij vanmorgen een iets minder volle plas luier, hadden jullie dat ook? Je gaat echt overal extra goed op letten nu. 😅

3 jaar geleden

Mijn zoontje (van inmiddels 2) heeft tot zijn eerste verjaardag elke dag antibiotica gehad als onderhoudskuur. Daardoor ook echt een verlaagde weerstand gehad, elke verkoudheid pikte hij op. Zijn altijd wel voorzichtig geweest, maar bezoekjes ontwijken hebben wij nooit gedaan. Elke pasgeborene is vatbaar, echte weerstand bouwt een kind pas op na een jaar!

3 jaar geleden

Reactie op Septemberwonder

Jeetje wat heftig. Ik zou ook zeggen, doe waar jij je goed bij voelt. Wij ...
Het liefst al direct tegelijkertijd met het antibioticum starten, zo snel mogelijk dus. Orthiflor Start is een goed en betrouwbaar merk, goed verkrijgbaar ook. Maar er zijn ook vergelijkbare producten hoor, ik heb geen aandelen😉. Beterschap!

3 jaar geleden

Probiotica starten!!