37 Reacties
3 jaar geleden
Horigen Grace. Met siliconen borstschilden, vond m fantastisch!
Heb eerst de medela gehad (gehuurd), en de harde borstschilden van medela, maar kreeg toen tepelkloven van de schilden (was gezegend dat ik ze niet van het gewone voeden kreeg, kreeg ik ze toch nog🤦♀️)
https://www.mammaeshop.nl/Horigen-dubbelzijdig-en-of-enkelzijdige-borstkolf-Grace/
3 jaar geleden
Hier ga ik voor de draadloze borstkolf van Elvie deze keer. Me zelf even verwennen 😳😅
3 jaar geleden
De vorige keer had ik via de kraamzorg de Ardo carum gehuurd. Die werkte prima, maar ik vond hem erg duur. Daarna heb ik via marktplaats de ardo calypso aangeschaft. Die is eenzijdig maar je kunt hem tweezijdig maken. Daar was ik niet over te spreken: hij was veel minder krachtig waardoor het kolven te lang duurde. Dit keer neem ik vooraf al een lactatiekundige en zal ik wrs een kolf via haar huren. Ik weet dat ze een aardig assortiment heeft waar ik uit kan kiezen voor het kopen van een kolf. Een beetje begeleiding daarbij lijkt me wel de kosten waard.
3 jaar geleden
Ik wil eerst een huren via kraamzorg, en als het borstvoeding geven goed gaat wil ik deze aanschaffen:
Bekijk Felin Borstkolf - Dubbele Elektrische Kolf - Oplaadbare Accu - Inclusief 2x180 ml babyfles, Speen & E-Book op: https://www.bol.com/nl/p/felin-borstkolf-dubbele-elektrische-kolf-oplaadbare-accu-inclusief-2x180-ml-babyfles-speen-e-book/9300000105481943?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
3 jaar geleden
Ik heb de Philips Avent. Wel de enkele, maar volgens mij is er ook een dubbele van. Wat ik zelf heel fijn vindt is dat ie weinig herrie maakt en dat de schilden van zacht siliconen zijn. Ik had eerst 1 van m'n zus geleend, maar die schilden waren hard en dat sneed echt in m'n borsten, niet fijn. Deze voel je amper en de flesjes erbij zijn ideaal. Ik kan je trouwens ook aanraden om speciale zakjes voor borstvoeding erbij te kopen. Nemen vrijwel geen ruimte in in de vriezer 😊 En op tijd beginnen met een voorraadje aanleggen, zodat je genoeg hebt wanneer de kleine naar de opvang gaat.
https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-avent-scf332-31-enkele-elektrische-borstkolf/9200000088401581/?s2a=
3 jaar geleden
Ik heb de medela Freestyle Flex dubbelzijdige gekregen van mijn zusje. Zij zweerde er bij. Als de borstvoeding goed verloopt wil ik de youha the ins halen. Lees dat deze beter werkt dan elvie en nog eens een heeeeeel stuk goedkoper is.
3 jaar geleden
Reactie op RobinDylan
Ik heb de medela Freestyle Flex dubbelzijdige gekregen van mijn zusje. Zij ...
Ik heb dezelfde medela en die is echt super. Later ook de youha gehaald, maar werkte toch niet goed. Maar 1 borst kwam echt wat uit (met meerdere maten geprobeerd). Vond de medela dus echt 10x fijner!
3 jaar geleden
Reactie op kaatje176
Ik heb de Philips Avent. Wel de enkele, maar volgens mij is er ook een dubb ...
Ik heb deze ook. Opzich heel tevreden over, fijne onderdelen, makkelijk schoon te maken, kolft efficiënt, stil.
Het enige nadeel vind ik dat je altijd naast een stopcontact moet zitten (die van mij kon in elk geval niet op accu), dat vond ik met name buiten de deur soms erg vervelend. Als ik er nu een zou moeten kopen, zou dat voor mij wel een eis zijn. Dus dat is nog handig om mee te nemen in je besluitvorming.
3 jaar geleden
Reactie op Manonv94
Je kan het beste een kolf consult doen, eerst een huren via het ziekenhuis ...
Ik zou ook nu nog niets kopen als ik jullie was. Een kolf is zo persoonlijk, hangt echt van je borsten en melkvorming af.
De eerste weken na de geboorte wordt er afgeraden van te kolven. Helaas heb ik daar ervaring mee: na de geboorte van m’n eerste zoontje ben ik gelijk beginnen nakolven (was toen advies van het ziekenhuis omdat m’n zoontje erg laag geboortegewicht had, maar eigenlijk echt voor niets nodig) wat voor een zware borstontsteking heeft gezorgd. Dus ik geef echt als advies om de eerste weken niet te kolven 😊
Eens het goed op gang is, probeer dan verschillende kolven uit en koop diegene waar je je het prettigst bij voelt
3 jaar geleden
Reactie op floepie43
Ik zou ook nu nog niets kopen als ik jullie was. Een kolf is zo persoonlijk ...
Tgoh. Je kan het wel al in huis hebben, denk ik dan? Ik heb mijne namelijk te leen van familie, na baby² gaat de flesjes uitzet wss ook weg. (Moest er toch een 3e komen, na X jaar kan ik wel altijd terugvallen op familie, maar die kans is klein omdat ik aan het overwegen ben om een knip te doen)
Ik heb met de 1e pas gaan kolven in mijn laatste weken thuis, om het gewoon te worden en dan verder op't werk te gebruiken. Is het ook niet een beetje afhankelijk van persoon tot persoon? En hoe je ze gebruikt. Ik heb toen bv kunnen geven tot ongeveer 6m. Ik wou wel langer maar ja. Op werk zijn en maar een paar X een half uur mogen kolven, gaat de productie doen stilzetten.
3 jaar geleden
Reactie op floepie43
Ik zou ook nu nog niets kopen als ik jullie was. Een kolf is zo persoonlijk ...
Ik denk dat dit echt per situatie verschillend is. Mijn dochter wilde de eerste dagen niet aan de borst drinken omdat ze te vermoeid was (koste haar teveel energie). Ik ben toen direct na de bevalling juist gaan kolven om de productie op gang te helpen en zo mijn dochter toch de eerste melk (colostrum, die super belangrijk is) te kunnen geven. Na een paar dagen kon ze zelf aan de borst drinken. Uiteindelijk tot 9 maanden zonder problemen borstvoeding kunnen geven, ik denk mede door het kolven aan het begin. Ik was toen ook heel blij dat ik al een kolf had aangeschaft, zodat ik gelijk kon beginnen.
En de behandeling van borstontsteking is o.a. juist vaker aanleggen of afkolven, dus ook daarvoor is het goed om er al een te hebben :)
Maar de eerste periode huren is ook zeker een goede optie als je verschillende modellen wilt uitproberen!