9 Reacties

4 jaar geleden

Ja natuurlijk, lekker de raampjes open. Zou voor aankomende zomer wel vragen of ze kunnen zorgen voor een auto met airco.

4 jaar geleden

Reactie op JJ-88

Ja natuurlijk, lekker de raampjes open. Zou voor aankomende zomer wel vrage ...
Ja dat doen ze dus niet. Vorige zomer ook zonder airco gereden. Heel af en toe als je geluk hebt dan krijg je een auto waar toevallig de airco werkzaam is

4 jaar geleden

Morgen is denk ik wel te doen met ramen open toch? Maar wellicht is er wel een gesprek mogelijk dat ze jou ten tijde van zomer wel op een auto kunnen plannen mét airco. Misschien dat je dan op andere fronten iets meer moet toegeven, maar dat is dan toch bespreekbaar toch?

4 jaar geleden

Ramen lekker open! Dat kan toch in de zomer ook prima? Vroeger was er ook geen airco. Idealiter natuurlijk airco, maar zou er niet niet om gaan werken🙃

4 jaar geleden

Als je morgen al denkt niet te kunnen hoe ga je dan de zomer door? Staat er niks over in je cao?

4 jaar geleden

Denk dat zelfs als het 40 graden is, in een auto rijden zonder airco met ramen open fijner is dan menig thuis werkplek op een zolder zonder airco ;)

4 jaar geleden

Raampje open. Vroeger wist men niet anders. Als het niet gaat kun je altijd stoppen.

4 jaar geleden

Ja zonder airco was vroeger zeker zo. En ook die mama's hebben het overleeft. Ik heb zelf ervaren dat als ik hele dag moet rijden zonder airco...in de felle zon in een file staan is er ook met regelmaat bij dit toch vrij heftig is met een 25-30 graden of warmer. Dit was al warm zonder ik zwanger was. En ik wil natuurlijk niet dat mijn werk enig gevaar kan leveren voor mij ongeboren kindje. In de CAO staat niets over wat of wanneer het officieel te warm is om te werken. Ook staat er niets over onderhoud van airco's etc.

4 jaar geleden

Reactie op Fearless1986

Ja zonder airco was vroeger zeker zo. En ook die mama's hebben het overleef ...
Niet in bestaande auto's, wel over nieuw aan te schaffen auto's. Daar moet airco inzitten. Dus het is niet heel erg gek als je er over zou noemen. En met extreme hitte wordt altijd gezegd dat zwaarlijvigen, ouderen, zwangeren extra moeten oppassen. Nogmaals ik zou het gewoon aankaarten wat er mogelijk is. En of ze er rekening mee willen houden. Kunt ook altijd nog arbodienst bellen of verloskundige hoe die hier tegenoverstaan