18 Reacties
3 jaar geleden
Wij zijn twee weken geleden naar centerparcs gegaan! Was een groot succes! Lina is 4,5 maand en vond het fijn. Het grote bad was iets frisser maar door te bewegen was het wel oké. De jaccuzie vond zij het fijnst.
We hebben zo’n gele zwembad waar ze in zat, was voor haar iets te groot maar door haar goed vast te houden lukte het wel. In het babybad en jaccuzi hielden we haar gewoon vast.
Zij droeg zwempampers van decathlon en daarop had ik een badpakken bij H&m besteld. We vertrokken als ze klaar was met haar dutje en net gedronken had. De duur van het zwemmen hing van haar af ;-)
Ze heeft nog eens gedronken in het zwembad (borstvoeding) en heeft ook 1x een dutje daar gedaan in zo’n park door de hoeveelheid prikkels werd ze wel moe! Een aanrader! Doen!
Tijdens een lesje babyzwemmen zei de instructeur ook dat je best tijdig begint met zwemmen voor watergewenning
3 jaar geleden
Mijn dochter en mijn vader gaan altijd op zondag ochtend samen zwemmen, deze keer ben ik meegeweest met mijn zoontje!
Niet te lang gaan, half uurtje in het water is lang genoeg!
Omkleden kun je gewoon op een verschoontafel doen en een zwemluier aan! (Niet thuis al aandoen, het absorbeert namelijk niet)

3 jaar geleden
Wij zijn laatst wezen zwemmen met de baby van 4 maanden en een dreumes van 15 maanden. Het was terror haha, mega druk in het zwembad (weekend) en met een dreumes erbij echt niet te doen haha. Maar alleen met een baby super goed te doen.
Bij de kruidvat zwemluiertjes halen en pas aan doen als je daar bent want het absorbeert niet echt poep en plas. Niet te lang gaan met de baby want ze krijgen het snel koud en door de indrukken zijn ze snel moe. We hadden grote hydrofieldoeken meegenomen om hem direct in te wikkelen zodra we uit het water kwamen en een zwemband voor newborn meegenomen die was alleen nog wel wat groot dus uiteindelijk gewoon los goed vastgehouden in het water tegen mij aan. Vond hij geweldig!
Omkleden deden we in een familie hokje waar we met zijn 4en in konden met aankleedkussen van daar en daar legde we dan onze eigen hydrofiel op. Zou wel extra hydrofieldoeken meenemen om af te drogen.
Hier om de 4 uur een fles dus we gingen vlak na zn fles weg en waren na een 1,5 uur weer thuis (met aankleden en erheen gaan en terug gaan erbij) zodat hij optijd kon slapen. Een 30 min in het zwembad is al wat veel voor ze.
Hier nog even een foto met het terror stel!
Veel plezier!

3 jaar geleden
Toevallig vorige week voor t eerst gaan zwemmen. Ze was nog wel te klein voor deze baby zwemband, maar ze bleef wel zitten. Erna ben ik met haar nog even in t peuterbadje gaan zitten. Toen gelijk afgedroogd en droge kleertjes aan.
We hadden de autostoel meegenomen dus ze kon toen lekker slapen erna.
Voeding had ik uiteraard wel bij me maar was niet nodig. Ze komt om de 4 uur en in die 4 uur waren we alweer thuis.

3 jaar geleden
Leuk!
Geen ervaring met recreatief zwemmen maar wel met ouder- en kindzwemmen sinds januari. Dit duurt 30min en dan is mijn zoon er wel klaar mee. Het water is extra verwarmd.
De voeding geven we zo'n 1,5u van tevoren en dit gaat goed.
Bij ons in het zwembad hebben ze tafels waar ze aankleedkussens klaarleggen (je kan dus ook zelf een verschoonmat meenemen en daar je baby aan- en uitkleden). Ik kleed mezelf eerst uit (heb thuis dan al zwemkleding aangetrokken) en dan mijn zoon. Na afloop eerst baby aankleden, in de autostoel/kinderwagen en dan zelf aankleden.
Wat betreft luiers gebruiken we wasbare zwemluiers.
Zwemband geen idee want gebruiken we niet tijdens de les. We hebben wel zwembandjes cadeau gekregen (weet niet welk merk) maar nog niet uitgeprobeerd.
Na het zwemmen valt hij binnen no time in slaap en wordt pas zo'n 2-2,5u later wakker.
Veel plezier iig😊
3 jaar geleden
Wij hebben al een paar keer gezwommen met onze zoon in verschillende zwembaden. Het is belangrijk dat de temperatuur niet kouder is dan 30 graden, dit kan je navragen bij het zwembad. Daarnaast deden wij niet langer dan 30 minuten in het water, kijk gewoon even hoe je kindje erop reageert. Ze geven het vanzelf aan. Na 30 minuten even kroelen, flesje geven bijvoorbeeld, uitrusten en nog een keer het water in kan ook!
Daarnaast had ik altijd 2 voedingen bij me, een thermosfles met kokend heet water en een fles met koud water. Mocht het tijd zijn voor de fles, kan je die overal bereiden.
Zwemband: drijfmaatje of zonder zwemband als je een les babyzwemmen doet.
Omkleden: er zijn altijd hokjes met aankleedkussens waar je je kindje kan omkleden en jezelf ook gelijk.
Zwemluiers hebben wij van huggies gehaald met een zwembroekje eroverheen.
Het is een hele volksverhuizing maar echt een leuke ervaring, vooral een lesje babyzwemmen omdat je dan allerlei oefeningen etc gaat doen met je kindje.
Veel plezier alvast!
3 jaar geleden
Wij gaan iedere maandag babyzwemmen, onze man (4mnd) vind het erg leuk! Water temperatuur is 32 graden en de les is een half uurtje. Daarna is hij ook echt wel moe. Voeden doe ik een uurtje van tevoren.
Wij gebruiken de pampers wegwerpzwemluiers. Ik kleed eerst mezelf om en daarna de baby, met een omslagdoek richting de douches, daar even vlug afspoelen en het zwembad in. Na het zwemmen: douche/afspoelen, eerst baby omkleden en dan mezelf. Soms heeft hij veel honger dan geef ik hem nog wat borstvoeding, maar meestal valt hij snel in slaap. Veel plezier het is heel erg leuk om te doen!
VRIEND
3 jaar geleden
Wij zijn ook net voor 3 maanden gaan zwemmen ik heb nog een nekring van mijn zoontje vind ik ideaal en ons meisje ook!
Ik had de Kinderwagenbak mee naar binnen genomen (want voor ons was het een middag vullend programma met ons zoontje van 2,5).
Daar kon ze van tevoren en na het zwemmen lekker in slapen, heb haar ook pas omgekleed in het zwembad (niet in de hokjes) en handdoekje op het muurtje bij het zwembad gelegd dat ik haar meteen kon inwikkelen zodra ze uit het water kwam. Ik kijk altijd welke luiers het voordeligste zijn bij het Kruidvat.
Ze had voordat we gingen zwemmen gegeten daarna even geslapen en toen ze wakker werd zijn we met haar gaan zwemmen. Ik zou ze persoonlijk niet wakker maken om te zwemmen of zwemmen als ze al lang wakker zijn, want voor ons werkt dat vaak niet omdat ze dan moe zijn.
3 jaar geleden
Ik heb nu drie keer gezwommen met m'n baby van (nu) bijna 4 maanden. Ook met een vriendin met baby van dezelfde leeftijd. M'n zoon heeft een drijfmaatje om z'n nek, dat vind hij veel fijner dan bij mij in de armen. Hij wil volop bewegen.
Ik ga in een hokje met een aankleedkussen, kleed eerst mezelf uit en laat m'n zoon nog in de maxicosi zitten. Als ik klaar ben, leg ik al zijn spullen klaar en maak ik hem gereed. Zwemluier, zwembroek en badjas aan.
Ik heb twee tasjes, 1 met spullen die ik voor het zwemmen nodig heb en in het zwembad en 1 tasje met spullen die ik na het zwemmen nodig heb.
Ik voed op verzoek, dus als hij net voor het zwemmen honger heeft, krijgt hij eten.
Vaak ga ik 30 minuten in het water, dan ga ik op een stoel zitten, valt hij in slaap voor ong 45 min, heeft hij vaak honger en dan zwemmen we nogmaals 30 minuten.
Ik kan mezelf niet douchen na het zwemmen, want bij ons zwembad kun je je baby nergens neerleggen, dus ik douche hem en thuis spring ik zelf onder de douche.
3 jaar geleden
Wij zijn 3 weken geleden voor het eerst wezen zwemmen met de kleine meid. We zijn naar de joure geweest. Hadden wel een zwemband mee voor de kleine meid, maar die is niet eens uit de doos geweest. Het pierebadje was zo lekker op temperatuur dat ze heerlijk tussen onze benen kon liggen, zitten, hangen dat we niet het andere bad in zijn geweest met haar. Ze heeft er ruim 30 min in gelegen en heeft genoten. Hadden haar de kleinste maat zwemluiers van huggies aan. Na het zwemmen heeft ze de fles gekregen en is ze heerlijk in slaapgevallen op mijn arm en had ik als ik wilde haar in een box kunnen leggen, maar voor haar broertje was het ook tijd om naar huis te gaan.
3 jaar geleden
Hoi allemaal, leuk al die enthousiaste reacties! Doen jullie nog iets over de zwemluier of is alleen een zwemluier genoeg? Alvast bedankt!
3 jaar geleden
Superleuk om te gaan zwemmen met je kindje(s)!
Bij mijn 1e dochter ging ik vrij vaak met haar alleen naar het zwembad, je wordt er vanzelf handig in.
Nu zijn we ook al met onze 2e dochter wezen zwemmen, samen met peuter en papa.
Als ik alleen ga doe ik mijn zwemkleding thuis al aan + makkelijke kleding, en neem een grote tas mee.
Ik kleed mezelf uit en kleed daarna de baby om op een matje. Onze dochter heeft een leuke wasbare zwemluier, daar komt niks onder. Zwemluiers houden alleen poep tegen 😉 Ik neem de maxi cosi altijd mee naar binnen.
Zwemmen kan met een band, of vast houden, als ze wat ouder is dan kan ze zitten in het pierebadje.
Na het zwemmen eerst de baby afdrogen (xxl hydrofiele doek) aankleden, en in de maxi cosi. Eventueel voeden als nodig is, als ze wat ouder zijn iets te drinken & eten meenemen om te geven.
Rond deze leeftijd zijn ze na 30min er wel klaar mee, qua inspanning en kou. Gaan na een slaapje, na het zwemmen vallen ze vaak weer in slaap.
Veel plezier!!
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op YvonneLianne
Hoi allemaal, leuk al die enthousiaste reacties! Doen jullie nog iets over ...
Ik doe er een zwembroekje over. Ik heb ook wasbare zwemluiers voor mijn zoontje maar hij heeft daar een keer in gepoept wat een drama! Haha 😂 dus ben weer terug naar de zwemluiers.
3 jaar geleden
Ik ga al sinds mijn kleine man 3 maanden is naar ouder en kind zwemmen. Toen hij 6 weken was, waren we tijdens de vakantie al even geweest, maar niet meer dan 10 minuten. Ik heb voor nu nog zwemluiers van Huggie met een zwembroekje erover. Maar ga overstappen op wasbare. Voeding doe ik een uurtje van te voren. Mijn tip is neem een wikkeldoek mee en verwacht er niet te veel van. Je kan dan zelf meer genieten.
3 jaar geleden
Wij hebben ook gezwommen. Je hebt een beetje het gevoel dat je je hele hebben en houden meeneemt en het is een gedoe voor even. Maar... onze dochter vond het heel leuk en wij ook dus zeker een beetje gedoe waard. Nog een tip: doe een stevige bikini of badpak aan voor kleine handjes die overal aan trekken ;)