Hoi allemaal,
Onze dreumes -bijna peuter- is 21 maanden oud en speelt weinig zelfstandig. Het is echt een sociaal mannetje en wil continu dingen samen doen. Super leuk natuurlijk, maar het valt me op dat hij eigenlijk amper alleen speelt. Hij verveelt zich ontzettend snel en klimt binnen no time weer op de bank naast mij of mijn man. Ik vind het heerlijk dat hij zo knuffelig en knus is, maar hij zou zichzelf toch een beetje moeten kunnen entertainen (al is het maar voor even)?
We betrekken hem overal bij: dagelijkse klusjes, was opvouwen, zusje aankleden, schoonmaken etc. Daarnaast lezen we veel voor en spelen we natuurlijk samen. Hoe zorg ik ervoor dat hij zich niet meer gaat vervelen en bij ons komt ‘hangen’? En hoe moet ik reageren als hij na 2 minuten spelen weer op onze schoot klimt?
Hij heeft veel (open einde) speelgoed, en dat ligt allemaal door elkaar in een speelgoedkist. Totaal niet aantrekkelijk dus om mee te spelen. Maar hoe zou ik het anders moeten indelen dan? Ik wil best aan “toy rotation” doen, maar betekent dat dat ik de hele inhoud van de kist (hij is groot…) steeds naar boven moet doen? Tips zijn welkom! :)