31 Reacties

één maand geleden

Jaaa ik/wij! Ik lig nu ook naast haar te wachten tot ze slaapt. Ik heb een erg temperamentvolle dame, na de zoveelste poging maar gestopt en geaccepteerd. En precies wat jij zegt, het geeft zoveel meer rust! Helaas duurt het hier meestal wel zeker 1 a 1.5 uur tot ze slaapt.. als ik geluk heb wat korter, en dat frustreert me wel 😅 Wij gaan naar boven, douchen/bad, tanden poetsen, boekje lezen op bed, en dan gaat het lampje uit en gaan we lekker onder de dekens liggen, en dan wacht ik eeuwig tot ze slaapt😂 soms kletsen we nog even wat als ze de behoefte heeft haar dag te verwerken

één maand geleden

Yes, hier ook! Meneer valt nu heerlijk tegen me aan in slaap. We verschonen , poetsen de tanden , pyjama en slaapzak aan en lekker in bed liggen. We bespreken de dag, ik zing een slaap liedje en dan lekker drinken en knuffelen. In goede tijden duurt het zo’n half uurtje, in mindere tijden minstens een uur. Het wisselt . Blij dat we dit kunnen bieden. Het is een fijne manier om de dag af te sluiten en er is daarom ook nooit strijd geweest om bedtijd

één maand geleden

Hier heb ik het ook opgegeven, wij kijken om de dag te verwerken vaak nog even de foto's die afgelopen week/weken zijn gemaakt met mooie herinneringen. Op de glijbaan, bij de opvang, met opa en oma etcetera. Ik merk dat mijn zoontje daarna extra vredig en snel in slaap valt

één maand geleden

Ja ons zoontje ligt lekker relaxt in z’n bedje en ik zit er naast met mijn hoofd bij z’n kussen. Hij kruipt nog even lekker dichtbij (zonder uit bed te kukelen) en gaat zonder problemen slapen. 😃 Ik geniet er ontzettend van even de laatste moment van de dag samen te zijn & hij vindt het prettig. Helemaal goed zo vind ik 🥰

één maand geleden

Oja en het is hier beneden tanden poetsen, pyjama aan, naar boven met warme melk, slaapzak aan & dan nog even slaap liedje van Joki. Slaap lekker kusjes en knuffels geven en dan slapen 🤭

één maand geleden

Hier ook! Altijd slechte slaper geweest. Wij zingen/neurien standaard hetzelfde liedje, hij is ook echt een handenfrumelaar. Blijven bij hem tot hij slaapt. Als die snachts wakker is loopt die naar ons toe en mag die bij ons verder slapen. Inderdaa de hoop opgegeven om het elke x opnieuw te proberen. Ik denk maar zo: als hij een puber is hoeft en wil hij dit allemaal niet meer😂

één maand geleden

Reactie op noma14

Hier ook! Altijd slechte slaper geweest. Wij zingen/neurien standaard hetze ...
Oh en onze routine: douchen, even knuffelen/stoeien op ons bed, tanden poetsen, boekje lezen in bed en dan slapen

één maand geleden

Ja! Mijn zoon is bijna 4 en ik heb een dochter van net 2. We liggen nog bij hen tot ze slapen..dit werkt het beste bij ons en ze voelen zich er veilig door.

één maand geleden

Zelfde hier! Ook na zoveel dingen uitgeprobeerd te hebben opgegeven. Moet bij hem liggen tot hij in slaap valt, en snachts komt die dan zelf naar ons toe om bij ons verder te slapen.

één maand geleden

Hier ook! Mijn zoontje van 2 valt bij ons niet zelfstandig in slaap. Wij hebben een slaapbankje naast z’n ledikant staan en een van ons ligt er naast tot hij slaapt. Sinds een paar weken slaapt hij soms nachten door zelfs.

één maand geleden

Wat fijn al jullie reacties te lezen ! Voelt dan toch minder ‘gefaald’. En ook zo grappig om te lezen dat andere bijna hetzelfde doen. Hier doen we ook foto’s terugkijken op de telefoon en dan boekje lezen. Hij wilt hier ook altijd friemelen aan mijn hand. Moet wel eerlijk zeggen dat nu ik zwanger ben ik het gefriemel soms wel to much vind. Maar vind alles fijner dan de gevechten die we hebben moeten voeren rond slaaptijd altijd!

één maand geleden

Liggen jullie kindjes dan niet meer in een ledikant of hoe doen jullie dit? Wij liggen naast haar in ons bed en leggen haar dan over maar dan wordt ze ‘s nachts in paniek wakker

één maand geleden

Reactie op Lieke3004

Liggen jullie kindjes dan niet meer in een ledikant of hoe doen jullie dit? ...
Mijn zoon ligt in een peuterbed sinds 2 maanden want die klom zijn ledikant uit met slaapzak aan zelfs🙈 wij blijven er naast zitten op de grond tot hij slaapt

één maand geleden

Wij hebben 2 dochter, 2&4. Die van 2 slaapt zelfstandig. Die van 4 moet ik naast liggen tot ze slaapt 🙈. Las hier net iets over falen, maar heb al gehoord van veel ouders op school dat die hetzelfde doen. Ik ben meer van als ze me nodig hebben om zich veilig te voelen, dan doen we dat toch effe. In mijn ogen niks mis mee. En als het het voor rust zorgt helemaal 💕

één maand geleden

Altijd met haar geslapen en nu alleen nog naast haar liggen tot ze slaapt, zowel in de avond als met haar dutje. In de avond is het even verstoppertje spelen met papa, wassen/douchen/in bad, tanden poetsen,aankleden incl slaapzak, de wereld gedag zeggen bij het raam, boekje lezen, dan gaat het licht uit en zing ik nog een liedje voor haar. Als ze nog niet toe is aan slapen, oefenen we dieren geluidjes en dan gaat ze slapen. Hoe lang het duurt verschilt echt , maar de laatste tijd is het binnen een half uur dat ze slaapt. We kennen het ook anders en dat was inderdaad heel erg frustrerend. Ze heeft deze geborgenheid heel erg nodig. En op deze manier geeft het ons allemaal de rust die we nodig hebben voor de nacht.

één maand geleden

Ga niet naast hem liggen, maar zit wel gewoon bij hem op de kamer. Geprobeerd hier in bed te leggen en weg te lopen maar dat is drama en wordt dan in de nacht weer wakker. Dus hier na het ritueel erbij op de kamer zitten en valt dan rustig zonder gedoe in slaap. Slaapt dan de hele nacht door

25 dagen geleden

Élke avond en élk dutje!

25 dagen geleden

Gisteren weer opnieuw een flinke huilbui (uur lang) uiteindelijk is ze zelf fin haar bedje gaan liggen maar moest ernaast blijven zitten tot ze sliep. Wat ook vaak gebeurd is dat we samen in ons grote bed gaan slapen om 21:00u na een uur lang te hebben geprobeerd haar alleen te laten slapen. Is dnek heel normaal (wel vermoeiend 🤓)

25 dagen geleden

Yes ze bestaan nog hoor! Bij onze dochter van 2 zitten we op de gang voor de slaapkamerdeur en bij onze dochter van 4,5 zitten we op de kamer erbij. Dus niet ernaast liggen maar het idee is hetzelfde toch

23 dagen geleden

Ja zeker, wij slapen sowieso samen ❤️ als ze slaapt gaat degene weer naar beneden. Totdat we zelf ook gaan slapen, dan gezellig samen slapen!