6 Reacties

4 maanden geleden

Ik denk er zo over, zindelijkheid kan je niet aanleren! Je kan ze alleen nieuwsgierig maken en mee gaan met de flow. Mijn oudste zoontje is nu net 3 geworden, ik heb hem volledig z’n gang laten gaan. Ging altijd met mij mee naar de wc, potje in de woonkamer, wc verkleiner in de wc. Soms wilde hij “plassen” dan kwam er niks, maar zat hij wel. En enthousiast wat we waren! Soms met luier, soms zonder. Altijd als ik ging plassen, ging hij uit zichzelf mee. En zijn interesses groeide meer en meer, en ik volgde hem volledig. Wel een luier? Geen luier? Allemaal prima! En ineens was hij met 2,5 jaar zindelijk.

4 maanden geleden

Hier bieden we het wel aan, om hem geïnteresseerd te houden, maar hij snapt het nog niet dat hij er in kan plassen. 🤭 Komt vanzelf, ze zijn nog hartstikke jong

4 maanden geleden

Wij zij er nog niet zo heel veel mee bezig. Hebben wel een potje staan in de woonkamer en willen binnenkort een wc-verkleiner bestellen. Mijn zoon associeert het woord 'plassen' nu met op het potje gaan zitten maar ook echt plassen doet ie nog niet. Als ik zelf naar het toilet ga dan zegt hij 'mama plassen'. Dus die link is er, soort van😆 Heb eigenlijk ook totaal geen idee hoe ik het verder moet gaan aanpakken.

4 maanden geleden

Reactie op TPA

Wij zij er nog niet zo heel veel mee bezig. Hebben wel een potje staan in d ...
Ja precies hier hetzelfde. Potje staat in de kamer, weet hoe het werkt maar echt willen gebeurd nog niet. Wacht maar gewoon een beetje af tot hij er meer van begrijpt

4 maanden geleden

Bij ons is er wisselend wat interesse! Afgelopen week zat ze ineens te poepen op het potje, dag erna plassen voor het slapen gaan! Daarna moest ze er een week helemaal niks van hebben, nu heeft ze weer wat interesse en wilde ze er gisteren weer op. We blijven maar gewoon aanbieden, dan ga ik er vanuit dat het vanzelf wel komt.

4 maanden geleden

Hier gaat hij erop zitten. Zodra meneer moet plassen staat hij spontaan op en begint direct met z’n voeten erin te stampen. 🥲😂 Hij weet dat hij er dus op kan zitten, maar snapt nog niet dat hij daarin mag plassen. 😅 Doen nu nog af en toe in de kamer zetten. Zodra hij meer interesse in de wc toont gaan we actief er mee bezig. Nu heeft hij wel ontdekt dat er water in de wc zit en dat je prima dingen erin kan gooien. Als de deksel omlaag is til je die gerust even op om er wat in te gooien. 😑