7 Reacties
3 maanden geleden
Ik zou er vooral niet teveel de aandacht op vestigen en dit lekker nog even laten. Het komt echt vanzelf. Een vriendin van mij was er zo mee bezig dat zij echt een poep probleem heeft gecreëerd bij haar zoontje. Inmiddels 6 en nog steeds last mee. Lekker een luier om doen als ze het aan geeft dat ze moet poepen.
3 maanden geleden
Hebben wij ook gehad met onze dochter. Plassen deed ze op de wc en poepen eerst ook. Ineens was poepen op de wc eng, echt dramatisch tot het hysterische toe. Wij hebben haar op de wc laten plassen destijds en poepen in haar pamperbroekje. Op den duur zelfs met haar naar de huisarts gegaan, omdat ze bijna een week helemaal niet had gepoept. Deze gaf aan dat dit normaal was, en dat er in extreme gevallen een plas en poepdokter is, die ze op een speelse manier kan helpen. Hebben wij niet nodig gehad, ze luisterde alleen al naar de huisarts. Vanaf die dag poepte ze weer in haar pamper, gelukkig. En op den duur na maaaaanden gaf ze zelf aan dat ze het op de wc wilde proberen. We hebben een lange weg gehad, en ik was er zelf te veel mee bezig. Juist toen ik het helemaal opgaf en losliet kwam het vanzelf weer. Lag dus ook echt aan mezelf, ik wilde het haar te graag op de wc laten doen. Ook vanwege andere mensen met hun opmerkingen over hun kennelijk wonderkids die al met 1 jaar (hoé dan!) zindelijk waren, sarcasme. En die maar bleven herhalen dat hún kind al met 1 jaar zindelijk was. Daardoor benoemde ik het meerdere keren per dag, was echt slecht van me. Werkte volledig averechts.
Poepen doet ze dus ook pas sinds haar 3,5 volledig op de wc. Ze kreeg in de gaten dat op de wc poepen niet zo’n rotzooi maakte hahaha als in de pamper, en toen deed ze het niet meer in haar pamper.
Je kindje is nog erg jong, dus het is al knap van het plassen vind ik. Poepen schijnt echt voor veel kids een dingetje zijn. Maar het komt echt vanzelf.
3 maanden geleden
Reactie op Caatje013
Hebben wij ook gehad met onze dochter. Plassen deed ze op de wc en poepen e ...
Thanks! Ja, sowieso heel knap dat ze zonder luier zo goed zindelijk is! Met een luier is ze overigens gewoon lui en plast ze daar gewoon lekker in. We gaan haar nu proberen te leren dat ze gewoon een luier krijgt om in te poepen.. wil het geen ding voor haar maken, maar luier poepen vind ze dus eigenlijk ook al heeel vies.. lastige situatie dit. Ik denk dat ik ook het consultatiebureau maar om tips ga vragen.
3 maanden geleden
Mijn zoontje (van 25 okt)plast op de wc of potje maar poepen lukt nog niet, heeft wel nog hele dag een luier om maar blijft droog maar poep aangeven lukt nog niet altijd. Ik ben al blij dat het plassen zo goed gaat. En uit ervaring druk leggen helpt niet😉 bij mijn kids niet. Mijn oudste zoon was ook bang om te poepen op de wc. Deden hem een luier aan en zetten hem wel bij de wc of erop zodat hij wist waar het moest. Samen de luier leeggooien in de wc heeft bij ons ook geholpen. En later een gat in luier knippen zodat het toch in wc of potje viel. Zelf vond ik dit niet zo handig. Ieder kind doet het op zijn/haar tempo.