18 Reacties
3 jaar geleden
De vraag is denk ik eerder: wat wil je?
Meer uur er tussen overdag en kans dat hij snachts weer gaat vragen?
Je kan evt de fles niet meer afgieten en hem zelf laten bepalen of hij hem leeg drinkt of niet. Mijn ervaring is alleen wel dat als andere mensen de fles geven hij meer "gedwongen" wordt om hem leeg te drinken.
Ik zei tegen oppas-oma altijd specifiek erbij dat de fles niet leeg hoeft en ze zelf bepalen wanneer ze vol zitten. (Doet ze nu nog steeds met 2,5 kan ze heel goed aangeven of ze vol zit of nog meer wilt)
3 jaar geleden
Reactie op EVos
De vraag is denk ik eerder: wat wil je?
Meer uur er tussen overdag en kans ...
Ja precies. Ik heb alleen erg t gevoel dat onze kleine gewoon altijd kan drinken haha. En hij wat hij krijgt leeg drinkt 🤣
Ja het is meer dat ik wel eens lees dat andere 4/5 u er tussen doen en ik denk hoe dan. Die van ons komt om de 3 uur. Maar vind het heerlijk dat ie snachts gewoon vaak blijft liggen. En vind het lastig dat doordat ik geen borstvoeding meer geef hij misschien toch zuigbehoefte heeft.
3 jaar geleden
Wij zaten met hetzelfde, we maakte na de voeding soms nog 30+1 bij en daar dronk ze nog wat van op. Toen zijn we overgegaan op 150 + 5 en ging ze uit zichzelf naar 5 voedingen per dag ipv 6/7. Soms geven we ook de speen na de voeding, als het zuigbehoefte is dan neemt ze daar genoegen mee anders spuugt ze die uit.
3 jaar geleden
Reactie op Spekkoekje89
Ja precies. Ik heb alleen erg t gevoel dat onze kleine gewoon altijd kan dr ...
Ik snap je gevoel, maar ik geef wel borstvoeding dus kan niet helemaal met je meepraten.
Die 120 niet leeggieten is opzich niet gek. Je kan eens Googlen op Natuurlijke Maaginhoud.
Wat mijn meiden deden is dat ze teruggaven bij een boertje als ze te veel kregen.
Ben je bekend met het rechtop voeden, waardoor je de fles horizontaal kan houden? (Ben ff de naam kwijt) dan worden ze minder gedwongen om de fles leeg te drinken.
3 jaar geleden
Reactie op EVos
Ik snap je gevoel, maar ik geef wel borstvoeding dus kan niet helemaal met ...
Nee niet bekend mee. Thnx ga er even naar kijken ☺️
3 jaar geleden
Onze dochter is 3 maanden en weegt ook 5,6 kg. Ze krijgt 5 voedingen. 5x 180+6. Dit drinkt ze niet altijd op. We geven echt naar behoefte.
Misschien kun je proberen om wat meer te geven en dan kun je afbouwen met het aantal voedingen?
Dan kan je zoontje zelf aangeven of hij nog meer wilt drinken.
Succes!!
3 jaar geleden
Wat voor voeding geef je? Ik geef bijvoorbeeld Hero standaard en op de verpakking staat een voedingsschema richtlijn. Bij 5,6 kilo zou hij 5x 180ml + 6schepjes mogen hebben.
Bij zijn gewicht zou hij rond de 5,6 × 150ml = 840ml 'moeten' binnenkrijgen.
Wellicht dat er bij jou op de verpakking ook zoiets vergelijkbaars staat. Ter info het voorbeeld van de hero verpakking.

3 jaar geleden
Mijn baby was vorige week 8 weken en woog toen 4360. Ik gaf 5x per dag 120ml. CB gaf toen aan dat ik wel mocht gaan ophogen naar 150ml. Ze krijgt nu elke 5uur 150ml en dat gaat prima. Daarnaast wordt volgens de kunstvoedingverpakking, bij het gewicht van jouw kindje al 5x 180ml aangeraden.
3 jaar geleden
Reactie op Naomi Baets
Onze dochter is 3 maanden en weegt ook 5,6 kg. Ze krijgt 5 voedingen. 5x 18 ...
Precies. Wie weet komt hij dan ook minder vaak idd. Thnx! :)
3 jaar geleden
Reactie op MamaBamboe
Wat voor voeding geef je? Ik geef bijvoorbeeld Hero standaard en op de verp ...

Ja volgens cb als hij rond de 6/7 voedingen zit. Hoor ik te doen wat ik nu doe. Maar probeer echt beetje naar hem te luisteren. Maar vind het lastig omdat hij nu ook erg veel sabbelt überhaupt. Wij geven kruidvat, daar hebben ze het ook over 5 voedingen p dag.
3 jaar geleden
Reactie op NoellevdW
Mijn baby was vorige week 8 weken en woog toen 4360. Ik gaf 5x per dag 120m ...
Ja alleen geven wij geen 5 voedingen..hij komt echt elke drie uur. Dus zijn 6/7 voedingen p dag.
3 jaar geleden
Reactie op xxTessa
Zie je nog meer honger signalen en gaat hij uiteindelijk huilen? Handjes sa ...
Dit inderdaad. Sabbelen zegt op deze leeftijd niet zo veel. Maar als je kindje nog honger heeft zou ik de richtlijn loslaten.
Wij geven trouwens ook nog altijd 6-7 voedingen per dag. Onze zoon van 11 weken eet echt geen flessen van 180+6 oid.
3 jaar geleden
Reactie op Spekkoekje89
Ja alleen geven wij geen 5 voedingen..hij komt echt elke drie uur. Dus zijn ...
Foutje..Ik bedoelde 5 voedingen per dag, elke 4uur. Klopt, zou alleen kunnen dat als je de hoeveelheid omhoog gooit je kindje ook minder vaak komt. Was bij mijn dochtertje wel t geval toen wij gingen ophogen.
3 jaar geleden
Ik denk eerder gewoon handjes aan het herkennen. Ons kindje is juist hetzelfde. 3 maand, 5.3kg, drinkt wel 150ml om de 3.5/4u en slaapt 's nachts van 20-5 of van 22-7u. Ze heeft altijd voldoende en drinkt niet altijd haar flesje op. Ookal stopt ze zelf met drinken, ze zuigt daarna altijd op haar handjes. Ook overdag doet ze dit continu. Is heel normaal op 3 maand, ze leren hun handjes kennen