153 Reacties
één jaar geleden
Precies ik kan ook echt niet wachten op de eerste echo! Spannend.
Ik geef nog 2 x op de dat borstvoeding maar mijne heeft er gewoon speeltje van gemaakt ze wilt wanneer ze echt slaap heeft ze kan dr echt niet zonder ik heb er echt moeite mee en mijn tepels doen zo pijn nu ik zwanger ben heb jij dat ook?
Ik moet nu wel echt afbouwen want als zo de 2e komt gaat ze weer willen ik moet ook echt even kijken hoe .. als het aan mij lag wou ik het al lang niet meer haha
Hoe ga jij t doen?
één jaar geleden
Bij mij is de melkproductie helaas helemaal verdwenen. Probeer haar af en toe nog wel te laten sabbelen om het niet te verleren. Zou graag willen tandemvoeden straks. Maar ze vindt droog drinken niet fijn, dus ik vrees dat het klaar is bij deze kleine meid :(
Ik gebruik trouwens ook vitamines van Etos eigen merk
één jaar geleden
Ik ook🙋🏼♀️ Nu 12 weken, dochtertje is 13 maanden en er zal 1 jaar en 7 maanden tussen zitten. 🥰
één jaar geleden
Trouwens dames had een vraagje, ik heb ook een digitale test gedaan en die geeft aan dat ik 1-2 weken zwanger ben. Maar als ik het zo bereken moet ik zeker wel 4/5 weken zijn? Laatst ben ik op 8okt dus ongesteld geweest, en was ik zo rond 13e klaar met mn menstruatie. Kan het zijn dat die verkeerde weken aan geeft?
één jaar geleden
Reactie op bozzy
Trouwens dames had een vraagje, ik heb ook een digitale test gedaan en die ...
Bij de wekenindicator moet je er altijd zo’n 2 weken bij optellen. De wekenindicator rekent vanaf de bevruchting, terwijl de verloskundige rekent vanaf de laatste menstruatie.
Ook kan hij het gewoon ‘mis’ hebben inderdaad. De rest bepaalt het aantal weken op basis van de hoeveel hcg in je urine, maar dit verschilt ook van mens tot mens en van zwangerschap tot zwangerschap. Zou dus niet al te veel waarde hechten aan die weken. Vooral je termijnecho even afwachten.
Je gaf nog borstvoeding toch? Of heb ik dat even verkeerd onthouden. Want dat kan ook nog invloed hebben op je eisprong, je cyclus kan dan prima langer duren dan normaal. Vooral niet druk maken en je echo afwachten dus 😊
één jaar geleden
Reactie op bozzy
Trouwens mommy’s welke foliumzuur en vit d3 gebruiken jullie van welke merk ...
Alles van vitakruid 🙏🏻
één jaar geleden
Gefeliciteerd!!! Wat leuk. Hoe voel je je? Ik ben ook zwanger, 21 weken. Er gaat net wel/ net geen 17 maanden tussen zitten als het allemaal volgens het boekje verloopt😃
één jaar geleden
Gefeliciteerd allemaal! Mijn eerste dochter is van september 2022 (vroeg ingeleid ivm pre-eclampsie), inmiddels ben ik bijna 37 weken zwanger van onze tweede dochter! Ik loop dus een beetje op jullie vooruit, haha. Ik word eind volgende week ingeleid als ze er dan nog niet is, dus dan zit er ongeveer 14,5 maand tussen onze dames.
één jaar geleden
Reactie op Ryrywire
Gefeliciteerd allemaal! Mijn eerste dochter is van september 2022 (vroeg in ...
Gaaf!! Waarom word je ingeleid?
één jaar geleden
Ik ben ook wel benieuwd of iedereen gaat bevallen rond hetzelfde termijn. 😂 Leah kwam met 38+5. Dus ben benieuwd wanneer deze dame wenst te komen
één jaar geleden
Reactie op Tigerlilly
Gaaf!! Waarom word je ingeleid?
Enerzijds omdat ik medicatie gebruik waarvan het voor de baby beter is als ik die 48 uur voor de bevalling kan stoppen. Inleiden bij een gezonde termijn is daardoor het overwegen waard. Anderzijds omdat ik tijdens mijn beide zwangerschappen diabetes insipudus heb ontwikkeld, waardoor ik extreem veel vocht verlies. Sinds vorige week zit ik op 8 liter urine per dag en daar valt bijna niet meer tegenaan te drinken, dus het risico op uitdroging begin zo einde zwangerschap wel hoog te worden. Dat samen maakt dat we met het hele team (ik, gynaecoloog, internist en psychiater) hebben besloten dat rond de 38 weken echt een hele mooie termijn is voor zowel een goede afsluiting van de zwangerschap als een goed begin van de kraamperiode.