6 Reacties
één maand geleden
Ik was laatst bij de VK en die vertelde iets over dat ze bloedprikken om ook waardes van kinderziektes te meten. Zodat zij en jij weet of je voldoende antistoffen hebt en dat ze dit bij mensen die veel met kleine kinderen werken uitgebreider doen.
Misschien kan je daar bij je VK eens naar vragen?
één maand geleden
Als eerste gefeliciteerd! Ik zou even overleggen met je bedrijfsarts, die weet ook precies wat je rechten zijn. Er zijn wel strenge regels voor wat mag en niet ivm blootstelling aan o.a. cmv. Je kunt zelf een preventief consult bij de bedrijfsarts aanvragen zonder gelijk je leidinggevende op de hoogte te hoeven brengen :)
één maand geleden
Reactie op bibivw
Als eerste gefeliciteerd! Ik zou even overleggen met je bedrijfsarts, die w ...
Dankjewel! ❤️Wekelijks is er wel een bepaalde “uitbraak”, had laatst een kind vast, waarvan ik er later achterkwam dat ze de vijfde ziekte had. Moest bijna janken thuis. Hoe vraag ik een preventief gesprek aan zonder mijn leidinggevende op de hoogte te brengen?
één maand geleden
Reactie op meisjelina
Dankjewel! ❤️Wekelijks is er wel een bepaalde “uitbraak”, had laatst een ki ...
Och ja dat geloof ik wel ja, des te belangrijker om even met de arbo te kijken wat mag/veilig is in jouw situatie! Je moet ergens (intranet oid) kunnen vinden welke arbo-dienst bij jullie werkgever is aangesloten en dan kun je ze gewoon zelf bellen.
25 dagen geleden
Ik heb zelf tot 34 weken gewerkt.
Zelf alleen even contact gehad met de VK gehad toen er een kindje 5de ziekte had en 1x waterpokken.
Even bloed geprikt om waarde te bepalen en Zelf dat kindje op dat moment niet direct verzorgd.
Veder geen verdere aanpassingen gedaan.
Oudste zoontje zit op de zelfde opvang dus die kan de ziektes ook meenemen. Vaak is incubatietijd al geweest voor ze symptomen krijgen dus echt vermijden kan je niet.