14 Reacties

2 jaar geleden
In heel veel alcohol vrije drank zie alsnog een klein percentage alcohol en kan alsnog schadelijk zijn voor je ongeboren kindje

2 jaar geleden
Inderdaad op de achterkant even goed kijken of er echt geen (klein) percentage alcohol in zit. In liefmans rose bier alcoholvrij zit bijvoorbeeld wel nog een klein percentage alcohol...

2 jaar geleden
Officieel mag je alles waar tot max 0.5% alcohol zit alcoholvrij noemen dus er is een kans dat er een heel klein beetje alcohol in zit… echter, in rijpe fruit, fruitsap etc kan ook zo’n hoeveelheid alcohol in zitten dus zo lang je geen liters binnenkrijgt is het in effect alcoholvrij. Iedereen maakt tuurlijk zelf de keuze hierin, sommige mensen doen liever helemaal geen 0.0% biertjes of wijntjes en anderen vinden het wel oké te doen.

2 jaar geleden
Volgens mij is het als er expliciet 0.0 op het etiket staat, echt alcoholvrij en mag er officieel geen alcohol in zitten. Ik check altijd het etiket nog wel aan de achterkant maar tot nu toe is 0.0 in mijn ervaring echt alcoholvrij. Andere alcoholvrije biertjes waar dus niet 0.0 op staat kunnen nog tot 0.5% of 1.5% alcohol bevatten.

2 jaar geleden
Als er in Nederland 0.0% op de verpakking staat kan je er vanuit gaan dat het ook alcoholvrij is en kan je het veilig drinken.
Dit verzin ik niet zelf, staat op de meest betrouwbare app die je hiervoor kan hebben; zwangerhap :)
Dus lekker drinken!!!

2 jaar geleden
Reactie op Astridvdk
Inderdaad op de achterkant even goed kijken of er echt geen (klein) percent ...
Dit was eerst zo inderdaad. Maar dit is veranderd. Nu staat er 0.0% op het etiket en zit er dus ook helemaal geen alcohol in. (Lees: minder dan 0.05%). Nederland is hier super streng in qua regelgeving namelijk

2 jaar geleden
Als er in Nederland 0.0% op de verpakking staat kan je er vanuit gaan dat h ...
Toch klopt het niet, tot 0,5% mogen ze het alcoholvrij noemen. Zit er dus wel alcohol in zit.
2 jaar geleden
Reactie op Miranda Beuker
Toch klopt het niet, tot 0,5% mogen ze het alcoholvrij noemen. Zit er dus w ...
Het komt omdat niemand kan garanderen dat er écht 0.0% in de meeste dranken zit. Dat geldt nét zo voor frisdrank en vruchtensappen. Ik lees dit argument altijd bij dit soort discussies en wordt er zo moe van. Als je dit serieus neemt dan mag je dus ook geen frisdranken en geen vruchtensappen meer drinken voor de veiligheid want die zijn ook niet 100% gegarandeerd compleet alcoholvrij. Maar zo ver gaat niemand dan. Een glas 0.05% alcohol is niet eens te meten in je bloed volgens mij....

2 jaar geleden
Reactie op Astridvdk
Ik zie het inderdaad, beter! 3 jaar geleden stond er inderdaad alcoholvrij ...
Ja, dat is zuur he!
Ik vind het ook heel verwarrend, alcoholvrij en 0.0 is in mijn ogen het zelfde. 🙈

2 jaar geleden
Reactie op Miranda Beuker
Toch klopt het niet, tot 0,5% mogen ze het alcoholvrij noemen. Zit er dus w ...
Je leest niet goed 🙈. Alcoholvrij bier is iets anders dan 0.0%. Als er alcoholvrij op de verpakking staat dan kan er idd nog alcohol in zitten.
Als er 0.0% op de verpakking staat, dan niet. Dan zit er max. 0.05% alcohol in (dus geen 0.5% wat nogal een verschil is). Dit is alcohol die vrijkomt bij het proces van het maken van t drankje, zoals hetrodeschaap ook aangeeft.

2 jaar geleden
Haha ja herkenbaar! Laatst op een bruiloft alcoholvrije champagne genomen en die smaakte zo goed dat ik na 2 slokken onzeker werd en m’n vriend vroeg om het te proeven. Het smaakte volgens hem echt anders dan die van hem, maar ik heb hem niet op gedronken 😂 heb het ook een paar keer gehad met 0,0 bier inderdaad! Het flesje werd erbij geserveerd dus toen moest ik het wel geloven en daarna lekker van genoten!