23 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Lavie91

Hier een kleine van 10 maanden die ook over het algemeen maar 1 slaapje doe ...
Op de lange termijn kan dit oververmoeid veroorzaken. Ik zou hier echt mee oppassen. Zulke kleintjes hebben echt nog 2 slaapjes nodig! Pas vanaf 15 maanden kun je over naar 1 slaapje. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar niet op zo’n jonge leeftijd al naar 1 slaapje

3 maanden geleden

Reactie op maria94

Op de lange termijn kan dit oververmoeid veroorzaken. Ik zou hier echt mee ...
Het is niet aangetoond dat pas vanaf 15 maanden 1 slaapje genoeg is. Genoeg leesvoer geeft ook aan vanaf 12 maanden. Daarnaast hoor je je kind hierin te volgen. Je gaat niet zomaar over op 2 slaapjes en daarna 1 slaapje. Je volgt gaandeweg het ritme van je kind. Hier merk ik dat hij op 10 maanden al bezig is met toewerken naar 1 dutje. Hij wil soms niet meer in de ochtend dutten, maar alleen in de middag. Het wisselt nog ( was ook zo van 3 naar 2 dutjes), maar ze kunnen zelf echt al laten zien waar hun behoefte ligt. Theorie is theorie, maar praktijk blijft praktijk😇

3 maanden geleden

Reactie op MSM89

Het is niet aangetoond dat pas vanaf 15 maanden 1 slaapje genoeg is. Genoeg ...
Sluit ik me helemaal bij aan! We worden zo bang gemaakt voor oververmoeidheid, terwijl de dutjes overdag zijn alleen maar om het te redden tot de nacht. Het neemt wat slaap druk weg zodat ze weer door kunnen tot aan de avond. Sommige kindjes hebben maar 12 uur slaap nodig per dag bijv terwijl andere 15 uur of meer nodig hebben. Vooral naar je kindje kijken, is die moe dan biedt je een slaapje aan, niet moe dan niet 🤷🏻‍♀️