18 Reacties

13 dagen geleden

Liefst beginnen met een korst, de binnenkant kan een deegbal worden als het mengt met slijm. Je kunt het ook roosteren zodat het geen deegbal wordt maar ik vind dat zelf nogal hard. 🙂

13 dagen geleden

Brood gaat hier supergoed! Vaak een korstje met wat margarine en dan eet ze het zo zelf op

13 dagen geleden

Reactie op smuldersfo

Brood gaat hier supergoed! Vaak een korstje met wat margarine en dan eet ze ...
En gewoon in de mond geven of ? Vind het ook beetje eng bang dat het blijft hangen in de keel ofzo

13 dagen geleden

Reactie op Petra90

En gewoon in de mond geven of ? Vind het ook beetje eng bang dat het blijft ...
Ja als je het eng vindt kan je het korstje ook zelf nog een beetje vasthouden terwijl ze erop sabbelen/bijten zoals op de foto, en zelf als er opeens een stuk wordt ingeslikt gaat het tot nu toe bij ons goed, het is echt oefenen met bijten en slikken, maar ik ben wel onder de indruk hoe goed m’n dochter het doorheeft, en ze vindt brood lekkerder dan de hapjes tot nu toe! (En stukjes omelet geef ik op dezelfde manier vindt ze ook erg lekker en gaat goed)

13 dagen geleden

Ik geef kleine stukjes. De eerste keer bleef er wat zitten, maar dat was er zo uit met een vinger :-) nu krijgt ze iets kleinere stukjes en dat gaat echt top.

13 dagen geleden

Ik durfte zelf geen korstjes te geven gelijk omdat onze zoontje tandjes heeft en dit afbeet. Ik gaf eerst stukjes brood gedoopt in melk dit valt zo uit elkaar maar plakt niet en toch heeft die de struktuur van een stukje. Ik ben daarna steeds vaker een stukje normaal gaan geven en eerst een slokje melk erachteraan. En nu eet die zijn brood heel goed

13 dagen geleden

Wij geven een paar hele kleine snippertjes. Die maken we iedere keer een beetje groter. Zitten nu op dag 4 op stukjes van een cm ofzo.

13 dagen geleden

Hier is brood (met een beetje margarine)geen succes. Ze eet het wel graag, ze kauwt erop, maar slikt het niet door en verzameld het in haar gehemelte. Ondanks dat we het in haar wang”zak” stoppen en er tussendoor water bij geven. Uiteindelijk kotst ze alles uit, erg sneu. Dus we weten niet zo goed wat we hiermee moeten.

13 dagen geleden

Het helpt om het broodje even wat langer onafgedekt op het aanrecht neer te leggen zodat het "droog en beetje oud" wordt. Hierdoor wordt het minder snel een deegbal en plakt het minder in de gehemelte.

13 dagen geleden

Hier werkt even roosteren in een broodrooster en dan in een reepje aanbieden en zelf laten sabbelen goed. Vandaag een boterham een paar uur op het aanrecht laten liggen, maar dat werd een deegbal tegen zijn gehemelte, dus werkte hier niet zo goed

13 dagen geleden

Kaal, margarine of pindakaas werkte bij ons niet maar vandaag geprakte avocado erop en hij heeft halve boterham op!

12 dagen geleden

Reactie op smuldersfo

Ja als je het eng vindt kan je het korstje ook zelf nog een beetje vasthoud ...
Super dan gaan we dat eens proberen😉

12 dagen geleden

Reactie op JuliKroos

Hier is brood (met een beetje margarine)geen succes. Ze eet het wel graag, ...
Ik zou korstjes proberen. En dan laten sabbelen

12 dagen geleden

Ik vind het ook spannend om te beginnen! Ik lees vooral verschillende dingen op internet. De ene site zegt lichtbruin brood en de andere tarwebrood, dan staat er eerst de korst en later pas stukjes en op een andere site staat juist weer andersom, dan lees ik dat er niks op hoeft en ergens anders staat dat margarine altijd goed is ivm de vetinname. De ene zegt dopen in melk en de ander zegt juist niet .. wat is nu het juiste?😅

12 dagen geleden

Reactie op Nadine31

Ik vind het ook spannend om te beginnen! Ik lees vooral verschillende dinge ...
Nou.. precies dat!

12 dagen geleden

Ik geef hele kleine ministukjes met wat boter erop. Die stop ik dan in haar wang en ze sabbelt er best een tijdje op voordat ze het doorslikt. Na wat hapjes een paar slokjes water.. gaat dus best goed! Ik volg mn eigen gevoel hierin want er staat op internet inderdaad zoveel verschillends!

12 dagen geleden

Die spreads van de ah zijn een grote hit hier ! Je hebt diverse smaken. Je kunt ze ook invriezen per ijsblokje/ per boterhambelegje. Ik spoel na elke paar hapjes even met wat water. Als er dan iets vast zit in de keel komt dat er direct weer uit als baby even kucht. En een lang lepeltje bij de hand, dan heb je dat stukje veel sneller te pakken dan met je pink !

12 dagen geleden

Brood in melk dopen zodat t makkelijk te sabbelen is, werkt hier super.