27 Reacties
2 maanden geleden
Ik wilde hier toevallig ook een topic over openen! Precies hetzelfde hier, sinds ongeveer drie weken nu. Van de een op de andere dag (of eigenlijk nacht) sliep mijn zoontje beroerd 's nachts. Heel onrustig en vaak wakker, terwijl hij voorheen meestal doorsliep. Hij is vorige week twee jaar geworden.
Ik herken dit niet van andere slaapregressies en ik twijfel ook of we iets moeten veranderen in zijn slaappatroon. Overdag slaapt hij anderhalf tot twee uur, tussen half 1 en half drie.
Dat eenkennige is ook heel herkenbaar, alleen dan richting zijn vader toe. 's Nachts krijgt ik mijn zoontje echter weer makkelijker rustig, dat is dan weer jammer haha.
Omdat ik er zelf ook middenin zit, zou ik ook de oplossing niet weten, dus ik lees graag mee. Wij hebben gelukkig de mogelijkheid om in de logeerkamer op zolder te slapen, zodat we hem minder goed horen. Ook slaapt één van ons wel eens een nachtje bij onze ouders, zodat tenminste één persoon een goede nacht kan hebben. Laten we hopen dat dit snel voorbij gaat.
2 maanden geleden
Ik weet precies hoe je je voelt, heb vanmorgen toevallig een topic geopend over onze dochter die ineens extreem vroeg wakker is (4.15 uur). Tot een weekje geleden werd ze in de nacht ook zo’n 5 keer wakker met op het dieptepunt elk uur, en dat ging vanzelf over. Maar dat resulteerde dus wel in een peuter die vanaf 4.15 uur aan het huilen is en niet meer slaapt.. dus geen tips, sorry. Wel herkenning 😅 Het duurt hier in totaal nu al bijna 4 weken. De vorige regressie heeft 6 weken geduurd dus ik ga daar voor nu ook maar vanuit..
2 maanden geleden
Hier ook! Middag dutjes zitten er niet of nauwelijks in terwijl ze die echt nodig heeft en tot mijn verbazing werd onze doorslaper van het weekend om 1 uur ‘s nachts wakker om ‘niks’ (als in, niet ziek) maar wel overstuur. Ik was me gaan inlezen en begreep wel dat ze rond deze tijd dromen/nachtmerries gaan ontwikkelen en dan misschien dat het wakker worden daar wellicht aan gekoppeld is? Oplossing heb ik er alleen ook niet voor, haha
2 maanden geleden
Heel fijn om jullie herkenning te lezen.
Afgelopen nacht verliep weer wat rustiger. Bij het naar bed gaan gisteravond was hij wel zo overstuur dat ik hem in slaap heb moeten wiegen. Ik hoop niet dat ik hiermee een nieuwe gewoonte aanleer. Derest van de nacht sliep hij wel wat onrustig, maar niet zo hard huilen of overstuur dat we er heen moesten.
Ik hoop dat dit snel over gaat
2 maanden geleden
Hier ook! Niet elke nacht maar 2/3 keer per week wordt hij wakker rond 2 en zijn we minstens 2 uur zoet met hem 😩
Overdag worden de dutjes ook regelmatig overgeslagen helaas.
En ook de eenkennigheid is heel herkenbaar, mijn man is zijn grote held en van mij wil hij eigenlijk niks weten. Dat was al een beetje zo door zwangerschap maar het is nu heel erg.
Wat wij proberen is te slaaptrainen. We gaan erheen, troosten hem even en gaan dan weer weg. En dat houden we zo vol. Helpt overigens niets haha, maar zo leren we hem ook geen nieuwe slaapassociaties aan en geven we niet toe aan uren naast hem zitten (al geprobeerd en werkte ook niet).
Hij heeft een broertje van 7 weken, erg pittige combi. Overigens gaat dat verder heel goed, hij is dol op zijn kleine broertje.
Wel fijn om herkenning te lezen, wij dachten echt dat we wat fout deden. Pittig hoor
vorige maand
Oeff hier is het ook in volle gang. Nu zo'n 5 weken, ik hoop dat het einde van de slaapregressie nabij is... Het is zo zwaar en ik ben er zo klaar mee. Onze peuter is sowieso al niet zo'n goede slaper, maar tijdens slaapregressies is het helemaal drama. De eenkennigheid is hier ook erg herkenbaar. En we mogen ook absoluut niet de kamer uit, dan is het sowieso misse boel 🥲.
vorige maand
Reactie op Zeester
Jeetje wat heftig! Ook echt elke nacht huilen? Dan is dat van ons nog niks. ...
Nou ik denk zelf van niet. En eigenlik heb ik t idee de ha ook niet. Maar ik wil t wel uitsluiten.
Die echt huilbuien heeft hij af en toe. Maar wel huilend wakker worden en dan verder slapen bij mij.
Ik merk wel dat hij overdag meer uitdaging nodig heeft. Hij zit nu op de opvang bij de peuters en als we echt een dagje weg zijn en hij doet "grote jongens" dingen. Is hij veel moeier en gaat t inslapen ook veel beter. Dus dat i wel een dingetje misschien.
vorige maand
Pff hier ook op zoek naar herkenning! Al flink aantal weken aan de gang ook, ik ben best wel op! Helaas ook weer met de fles aan de gang (verkeerde slaapassociatie, i know, maar 1 dikke schep melkpoeder op wat water puur voor de vorm. Snachts wil je toch zo snel mogelijk weer slapen en niet dat ander kind wakker word). Hoop zo dst t vanzelf overgaat
vorige maand
Mijn dochter is 14okt 2 geworden en sindsdien is het ook slechter geworden hier.
In sept. Begon het al een beetje, voor ze echt 2 was.
Altijd een goede slaper geweest en lange uitslaper.
Ze slaapt overdag nog wel prima 1.5/1.45u. Heel soms ineens een dag dat het net aan een uur is.
Maar sochtends wordt ze (voor ons doen) ineens een halfuur tot uur eerder wakker. Normaal rond 7/8u en nu ineens al rond 6.30u. En dit duurt al wel een tijdje.
Maar het wisselt dan weken ruk (voor ons doen) en dan weer een week dat ze tot 7/7.30u slaapt dan weer ruk en ga zo door. We doen alles gewoon zoals we altijd doen en consequent. Ze slaapt eel gewoon goed en vlot in. Ik begrijp er niets van…