18 Reacties

2 maanden geleden

Hier is ze om 7-8u wakker & Gaat ze tegen 10-11u terug naar bed(op goeie dagen kan dit zelfs 12u zijn) Dan wordt ze tegen 13-14u terug wakker (indien 12u slapen wordt het al snel 15u wakker) & Dan gaat ze tegen 19:30-20u ten laatste 20:30 naar bed voor de nacht

2 maanden geleden

Reactie op desteney2002

Hier is ze om 7-8u wakker & Gaat ze tegen 10-11u terug naar bed(op goe ...
Ooh echt en dat gaat goed verder ook s nachts? Dan is ze best lang wakker in de middag!

2 maanden geleden

Reactie op smuldersfo

Ooh echt en dat gaat goed verder ook s nachts? Dan is ze best lang wakker i ...
Ja😊 ze is gelukkig altijd een doorslapen geweest en dat gaat nu ook prima 😊

2 maanden geleden

Ze raden aan om 1 dutje vanaf rond 15 maanden te starten. Hier is het de laatste dagen ook maar een slaapje. Wakker om 8 uur Dutje vanaf 13 uur voor 1.5-2 uur en dan tussen 7en 8 naar bed. Houd ie vol. Maar s nachts ook 2 keer weer wakker voor flesje. Bij 2 dutjes was hij vorige keer 2.5 uur s nachts wakker x.x Ik heb gelezen dat dit te maken heeft met de 12 manden slaap regressie. Veel nieuws te verwerken en groeien, zo kan tijdelijk veel gedronken/gegeten worden en slaapjes weer kaos 😓

2 maanden geleden

Reactie op krs13

Ze raden aan om 1 dutje vanaf rond 15 maanden te starten. Hier is het de l ...
Ja die slaapregressie is hier momenteel ook een ramp😅 maar soms is het beter om je kindje te volgen ipv wat ze aanraden 🙈 Dutjes inkorten bij ons dochtertje was onbegonnen werk want dan had ik na elk dutje een baby met ochtend humeur voor de rest van de dag🥴 en als ik der 2 dutjes liet doen dan was het om 22u nog krijsen omdat ze niet naar bed wou omdat ze niet moe was😅 dus 1 dutje was voor ons de enige oplossing

2 maanden geleden

Reactie op desteney2002

Ja die slaapregressie is hier momenteel ook een ramp😅 maar soms is het bet ...
Daarom zijn we momenteel bij een dutje. Hij mag bepalen 🤣 ik bied hem aan als ik denk dat hij moe is maar dan is het niks met slapen, meer time out in de slaapkamer een paar minuutjes en dan weer spelen en ontdekken tot het grote slaapje

2 maanden geleden

Hier is het overdag ook een ramp. Op de opvang lijkt het altijd wel goed te gaan, maar thuis totaal niet. Als ik hem in bed leg dan is het krijsen en blijft hij zijn knuffel uit bed gooien waar hij niet zonder kan slapen. Na een uur strijd haal ik hem er dan maar uit en zit hij alleen maar in z'n ogen te wrijven. Pff. Ik vind het ook maar erg lastig. Eerst was het alleen het middagdutje die hij bijna nooit meer wilde doen en nu is het 's ochtends ook drama

2 maanden geleden

Na 10-12 maanden zakt de slaapbehoefte met 1 uur per dag naar gemiddeld 11-14 uur. Het aantal dutjes is afhankelijk van hoeveel slaapdruk je kindje aan kan en nodig heeft om in slaap te vallen.. het aantal uur slaap per dag is hetzelfde onafhankelijk van hoeveel dutjes ze doet. Het moment dat ze langer wakker kunnen zijn gaan ze minder slaapjes doen. Slaapjes overdag zijn er alleen maar om het te redden tot de nacht. Ik las laatst dat 50% van de baby’s maar 1 slaapje doet bij 12 maanden. Weet eerlijk gezegd niet of dit wereldwijd was of Nederland maar het kwam wel van een slaap expert af (geen slaap coach!) en was dus wel wetenschappelijk onderbouwd. Dus vooral niet druk maken om wat er gezegd wordt, lekker je kindje volgen en kijken wat voor jullie werkt! Kan zijn dat de overgang naar 1 dutje even moeizaam is omdat ze het nog net niet aan kan maar 2 dutjes ook te veel is. Dat heeft dan even tijd nodig en dan kan je ook per dag bekijken..

2 maanden geleden

Hier wisselt het heel erg. Vaak is hij 3 uur aan 1 stuk wakker, dus zo rond 11u wil hij dan slapen (tot ongeveer 13u) alleen dan moet hij het nog 6u volhouden tot 19.00. Meestal gaat dat wel, soms toch eventjes nog een half uurtje of 45 min slaapje ergens tussen 16.00 en 17.00. Hij heeft er ook dagen bij zitten dat hij het vol houd tot 12u of 13u en dan is 1 slaapje voldoende. Hij is nu wel met tandjes bezig en ik vermoed ook weer een sprong want hij kan ineens niet meer los lopen 🤣 wordt ook veel gillend wakker overdag. Dus tja. We zien wel. Ik volg hem gewoon en ja soms is dat dus 1 dutje en soms 2 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Na 10-12 maanden zakt de slaapbehoefte met 1 uur per dag naar gemiddeld 11- ...
Dankje! Bizar dan toch dat ze overal ‘waarschuwen’ dat 12 maanden veel te vroeg is voor 1 dutje, ik ga maar even door met uitproberen 😉

één maand geleden

Reactie op lisajacobs

Ik denk ook inderdaad dat dit hier van toepassing is. 1 dutje is net te weinig en 2 net teveel. Zoals op de opvang slaapt hij dan wel prima rond een uur of 10, maar zoals vandaag lukte het om hem in slaap te krijgen pas na de lunch rond 12. En dan weet ik al dat een middagdutje er sowieso niet meer in zit 😄 dit is dan zijn ochtend/middagdutje van maar een uurtje.

één maand geleden

Reactie op smuldersfo

Dankje! Bizar dan toch dat ze overal ‘waarschuwen’ dat 12 maanden veel te v ...
Ja en voor een groot gedeelte van de baby’s is dat natuurlijk ook te vroeg maar door al die waarschuwingen en schema’s kijken we helemaal niet meer naar ons kindje 😬 We kunnen ze niet in slaap dwingen alleen rust momenten aanbieden en hier en daar sturen als je merkt dat je kindje daar profijt van heeft (niet omdat een schema dat zegt) Heb hier al zoveel geprobeerd wat het slapen zou moeten verbeteren, nou meneer slaapt gewoon hoe hij er zin in heeft. Soms slaapt hij rustig en wordt hij minder snel en minder vaak wakker en soms niet. Dat laatste is vaak het geval 😂 Pas als je kindje langere tijd ‘s nachts lang achter elkaar wakker is of heel vroeg wakker is en je vindt het niet fijn dan zou ik kijken wat je evt kan veranderen. En anders lekker je kindje volgen ❤️❤️. We mogen weer wat meer vertrouwen in onszelf krijgen 👊

één maand geleden

Ja pff die overgang naar 1 slaapje is lastig. Voor veel kindjes is het nog wel te vroeg nu, maar ouders raken en beetje wanhopig tijdens zo'n slaapregressie en gaan dan maar in de dutjes snijden. Meestal wordt het ook weer beter na zo'n regressie en slapen ze weer prima 2 dutjes dus ik zou niet te snel een dutje er af halen. Maar het is echt zoeken.. ik leef mee met iedereen die ook in deze fase zit 😅

één maand geleden

Reactie op lisajacobs

Hier volg ik geen schema’s e.d. en echt alleen mijn kind. Op zijn behoefte afgebouwd van 3 naar 2 dutjes (heel bijzonder hoe ze dit zelf prima weten en kunnen aangeven) en ergens sinds een maand (nu 10 maanden) bouwt hij af naar 1 dutje. Soms doet hij er 2, maar meestal 1. Hij is nu 11 maanden, en over 3 weken 1 jaar. Ik geloof je meteen als je zegt dat 50% maar 1 slaapje doet bij 12 maanden.

één maand geleden

Nou de eerste keer proberen heeft goed uitgepakt! 1 dutje van 3 u tot 13:30 en toen van 19:00-7:00 met 2 nachtvoedingen, dit is nog nooit voor gekomen haha 🥳

één maand geleden

Reactie op smuldersfo

Nou de eerste keer proberen heeft goed uitgepakt! 1 dutje van 3 u tot 13:30 ...
Oh netjes hoor 👍🏻 hopelijk gaat het zo door 😁

één maand geleden

Reactie op MSM89

Hier volg ik geen schema’s e.d. en echt alleen mijn kind. Op zijn behoefte ...
Ja precies gewoon je kind volgen en als die er een puinhoop van maakt kan je altijd nog bijsturen 😂