12 Reacties

2 jaar geleden

die van ons spuug ook voor zn volgende voeding nog terwijl hij enorm honger heeft op dat moment..

2 jaar geleden

Ach wat vervelend… Ons meisje is vanaf het begin al heel gulzig en wij gebruiken de prematuur speen van dr. Brown op de Difrax fles. Hiermee gaat het wel beter!

2 jaar geleden

Bij ons ook, maar hij lijkt er het grootste deel van de tijd geen last van te hebben

2 jaar geleden

Hier hebben beide baby's hetzelfde. Het maakt eigenlijk niet uit hoe lang we ze rechtop houden na een voeding, ze spugen toch wel. :( Wel heb ik het idee dat ze minder lang doorspugen als ze minder gedronken hebben. Maar ik geef BV op verzoek, dus dat is lastig te reguleren. Als je flesvoeding geeft zou je vaker kleine beetjes kunnen proberen, al hen je ook kans dat de baby dan alleen maar chagrijnig wordt. En voedt je je kindje al liggend op haar zij? Het schijnt dat ze meer moeite moeten doen als de fles horizontaal is. Al hebben wij ook 1 kindje dat hem dan alsnog in 5 minuten leegklokt, terwijl de ander veel langer doet over evenveel voeding.

2 jaar geleden

Verschil is trouwens wel dat ze er hier geen last van hebben. Als je kindje echt pijn of ongemak heeft bij het spugen, dan zou ik toch even contact opnemen met het CB of de huisarts denk ik.

2 jaar geleden

Hier zelfde verhaal… Spuugt echt nog plassen uit uren na de voeding maar lijkt er geen last van te hebben. Heb het nog niet aangegeven bij CB.

2 jaar geleden

Ik heb dit bij cb aangegeven toen ons zoontje 4 weken check had, was toen een uur na de voeding soms spugen en dat kon geen kwaad zeiden ze. Hij lijkt er hier nu ook langer tussen te laten met spugen, is nu 6 weken. Ik heb over 2 weken pas weer een afspraak en dan vraag ik het sowieso. Wel volledige borstvoeding hier, snachts afgekolfde melk in flesje met orthiflor start. Zolang hij er geen last van lijkt te hebben is het voor mij niet alarmerend genoeg om nog extra daarheen te gaan

2 jaar geleden

Onze beide kindjes hebben dit ook veel gedaan. Is normaal kreeg ik te horen van oa het cb. Bij de eerste erg druk om gemaakt nu bij de tweede veel minder. Gaat vanzelf weer over. 🙃 Al is het wel zielig om te zien dat ze er last van hebben, dus met het cb bespreken kan geen kwaad, wellicht dat zij tips hebben om het wat te verminderen.

2 jaar geleden

Reactie op metalharpey

Ik heb dit bij cb aangegeven toen ons zoontje 4 weken check had, was toen e ...
Kolf je dan zelf in de nacht?

2 jaar geleden

Hebben we hier ook last van, gaat vanzelf weer over. Het hoort er een beetje bij voor sommige baby’s. Zolang ze er zelf niet teveel last van lijken te hebben is het niet zo erg. Hier hielp het soms om wat minder te geven en minder snel op te hogen.

2 jaar geleden

Gisteren 3 uur na de voeding nog uit het niets gespuugd 😞

2 jaar geleden

Reactie op xxjpk123

Kolf je dan zelf in de nacht?
Ligt eraan hoe goed hij drinkt, vaak houd hij het op 1 borst na flesje (50cc) dan kolf ik dus de andere borst en dat is genoeg voor een paar nachten. De ene keer heb ik er meer last van als de andere keer dus ik kolf niet elke dag meer, maar als ik wel een paar dagen achter elkaar doe en ik houd over dan gaat het de vriezer in (heb ondertussen al een beste voorraad).