17 Reacties

3 jaar geleden

Jep. 19w en af en aan slechte nachten. De ene keer door plassen, de andere keer door bekkenpijn en soms door onduidelijke redenen 😴 vorige zwangerschap nachten gehad dat ik helemaal niet sliep dus ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen 🫣 Wat ik er tegen doe is moe maar niet te laat naar bed gaan, geen koffie savonds, geen telefoon als ik wakker lig maar of niets of een boek. En als ik vroeg wakker ben en de slaap niet meer kan vatten dan ga ik lekker vroeg ontbijten en start evt eerder met thuiswerken of ga even iets leuks kijken op tv.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Bij mij is het omdat ik wakker word van de baby🙈. En daarna begint heel het fiasco: moet plassen, last van maagzuur, last van mijn rug, last van mijn bekken. Ik ga vaak overdag gewoon nog een uurtje op bed liggen. Scheelt veel voor mij

3 jaar geleden

Heb ik ook last van! Precies zoals je het beschrijft @annevliering88!

3 jaar geleden

Helaas ook af en aan last van. Vroeg wakker door het moeten plassen, daarna staat mn brein zo aan dat ik niet meer in slaap kom maar wel doodmoe zijn. Soms uit dat ook in een hormonale huilbui sochtends 😅

3 jaar geleden

Hier ook zo. En als ik dan wel slaap droom ik zo heftig dat ik het gevoel heb niet geslapen te hebben 🫣

3 jaar geleden

Ik ben ongeveer elke 3 uur wel wakker, heb erg last van mn heupen als ik op mn zij lig maat kan niet echt goed meer op mn rug slapen dus helaas 🤣 Maarja dan is het even naar toilet, wat drinken en dan slaap ik zo weer. Zal wel voorbereiding zijn op... Denk ik dan.

3 jaar geleden

Reactie op metalharpey

Ik ben ongeveer elke 3 uur wel wakker, heb erg last van mn heupen als ik op ...
Als je last hebt van je heupen kan het helpen om een kussen tussen je knieën te doen. Heb je dat al eens geprobeerd?

3 jaar geleden

Als je last hebt van je heupen kan het helpen om een kussen tussen je knieë ...
Ja ik heb een J kussen waar ik mee slaap maar helaas helpt dat niet super veel 🤣 ik heb altijd al problemen met mijn heupen en knieën gehad vanwege 2,5cm been verschil. Daar heel lang bijna niks van gemerkt maar nu met de zwangerschap speelt het weer op 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Hier ook zo. En als ik dan wel slaap droom ik zo heftig dat ik het gevoel h ...
Heftig dromen herken ik heel erg! De gekste en engste dingen komen af en toe langs. Bij mij helpt het ook om 's middags een uurtje te slapen

3 jaar geleden

Herkenbaar, helaas. Vannacht was het weer feest, mijn partner kan dan altijd meegenieten😓 want ik loop te zuchten en te woelen kennelijk, dus hij weet het als ik wakkerlig. Vaak met hoofdpijn, rusteloze benen en benauwdheid. Hopelijk gauw beterschap voor ons!

3 jaar geleden

Ik heb het ook. Maar puur fysiek, omdat ik sinds een paar nachten echt op geen enkele manier meer op mijn buik kan liggen. Als ik toch semi op m’n buik beland dan word ik wakker met pijn aan m’n nek, schouder en heup 😞 Ik ben gewoon zo’n diehard buikslaper. Heb al 2 zwangerschapskussens maar als ik dan wil draaien ben ik weer wakker 😂

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik slaap sinds ongeveer een week weer heel onrustig en licht. Ik slaap met zo'n langwerpig voedingskussen op mijn zij, maar rol steeds op mijn rug. Dan word ik wakker met rugpijn. En ik moet weer meerdere keren plassen per nacht, net zoals aan het begin van mijn zwangerschappen. Het is natuurlijk allemaal geen ramp, maar wel een beetje vervelend. Mijn humeur lijdt er ook onder haha.

3 jaar geleden

Reactie op esmee11

Heel herkenbaar! Ik slaap sinds ongeveer een week weer heel onrustig en lic ...
Zwangerschap* Het is er maar één.

3 jaar geleden

Herkenbaar! Niet in slaap kunnen vallen door je gedachtes, niet lekkere houding kunnen vinden, buik in de weg, per ongeluk beetje op buik liggen dat je wakker wordt met pijn, naar de wc moeten, gekke en enge dromen, of ik word wakker met ongelofelijke honger alsof ik twee weken niks heb gegeten! Ben altijd wel wat moeilijk met slapen, meestal doe ik dan ook een dutje voordat ik naar het werk ga. Maar is lastig om daar genoeg rust uit te krijgen om fulltime te werken als je in de nacht niet voldoende slaapt. Had gehoopt/ gedacht dat ik er wat later moeite mee zou krijgen.... 😬

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ben een buikslaper, maar helaas lukt me dat niet meer een volledige nacht. Dus nu vooral draaien, kussens verleggen, pijntjes, plassen, rusteloze benen, honger.. De meeste nachten zie ik ieder uur voorbij komen. Het lichaam zal zich wel voorbereiden op de gebroken nachten denk ik😂

3 jaar geleden

Ja helaas.. ik slaap wel goed in maar wordt vaak half 3 wakker en ben dan tot een uur of 6 wakker😵‍💫

3 jaar geleden

Hoe gaat t slapen? Nog tips? Ik heb steevast moeite met in slaap komen. Om 5:30 word ik wakker om te plassen en gaat mn hoofd gelijk aan/ in onrust stand en kom ik dus niet meer in slaap.