62 Reacties

7 maanden geleden

Hahaha hier hebben we gewoon een luilak. Hij kon al heel.snel rollen van buik naar rug en omgekeerd. Maar ineens is dat niet meer leuk, dus dat doet ie niet meer. Dus kruipen zit er denk ik voorlopig ook niet in🤣

7 maanden geleden

Reactie op DaphneA

Hahaha hier hebben we gewoon een luilak. Hij kon al heel.snel rollen van bu ...
Haha same! Eerst de hele tijd rollen en ik de hele tijd hem weer goed leggen op de mat en nu….maakt niet uit waar ik zn speeltjes leg hij blijft gwn liggen en vertikt het om te rollen en als ik een handje help ermee dan schreeuwen!! Ik las ergens dat ze soms een vaardigheid tijdelijk laten vallen wanneer de volgende nieuwe nadert…dus wie weet is kruipen toch next 🤷🏽‍♀️ bij mij lijkt het rollen te zijn gestopt toen hij zelfstandig goed kon zitten en nu wilt hij ook niets anders dan zitten (of staan) buik of rugligging is horror (schreeuwen) 😵‍💫

7 maanden geleden

Wij hebben hier een rug schuiver 😂

7 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Wij hebben hier een rug schuiver 😂
Hier ook hahaha.

7 maanden geleden

En toch wel al de beentjes onder de buik in de kruiphouding maar hij heeft hem nog niet helemaal door.

7 maanden geleden

Ze is aan het tijgeren, gaat gelukkig nog niet zo vlot maar kan haar niet meer zorgeloos even ergens neer zetten en dat ze dan op dezelfde plek blijft. Eerst draaide ze alleen Rondjes om haar as maar sinds ze precies 6 maanden is gaat ze ook vooruit en achteruit.

7 maanden geleden

Onze dochter is bijna 6 maanden en tijgert achteruit. Met een rondje om haar as gaat ze dus alle kanten al op 😅. Ze gaat deze week ook al goed op handen en knieën zitten maar komt nog net niet vooruit. Ze is zoveel aan het oefenen. Zelfs in bed!

7 maanden geleden

Hoe gaat het hier? Die van mij tijgert al flink door de woonkamer en keuken. Ze gaat ook echt snel. Gisteren was ze in de kruiphouding achteruit gekropen, zal wel niet lang meer duren voordat ze echt gaat kruipen. Tis echt even wennen dat je baby nu zelf gaat beslissen waar ze naar toe wilt hahaha. Traphekjes besteld en het huis baby proof maken.

7 maanden geleden

Mijne kruipt/tijgert door de hele woonkamer, probeert nu op de opgevonden mat (van ikea) te klimmen en trekt zichzelf dan op tot staan... ook gaat hij nu vanuit de kruippositie proberen te zitten en is al zo vaak omgevallen😅 nu 6,5 maand

7 maanden geleden

Achteruit kruipen en 360 om zn as heen draaien gaat hier erg vlot, hij ligt regelmatig al van zn foam matten af 🤭 hij heeft meer interesse in staan heb ik het idee, vind hij helemaal het einde als ik hem vast houd. Hij heeft ook echt wel flinke beenspieren 👀 Zitten gaat vrijwel geheel zelfstandig. Af en toe dat hij zich nog laat vallen en niet terug omhoog komt... 6 maandjes 🤭

6 maanden geleden

Hoe zijn jullie kindjes a zeven maanden nu in de motorische ontwikkeling? Hier probeert ze op knieën te gaan zitten, maar schuift dan nog door naar haar buik. Ze kan wel optrekken tot staan als ze mij vasthoudt of een laag hekje. Ze wil nu wel de hele dag van alles wat ze nog niet helemaal zelf kan. Ben er soms wel druk mee nog zelf haha.

6 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Hoe zijn jullie kindjes a zeven maanden nu in de motorische ontwikkeling? H ...
Hier wordt gekropen, gestaan en sinds vandaag kan ze zelf gaan zitten 🤯

6 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Hij wil vanalles maar "niks" lukt. Als hij me vingers vast heeft kan hij zich wel optrekken tot zitten en staan. Verder rolt hij me halve huis of grondbox door. Probeert wel in kruip houding te moeten maar valt dan voorover met zijn neusje op de grond. Het komt allemaal vanzelf wel denk ik dan☺️

6 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Hier volgens mij nog steeds een vlotte maar ook ontzettend doorzettende baby. Hij oefent de heeeeeeeele dag als hij iets nog niet kan. Heeft nu letterlijk blaren op zijn voeten omdat hij elke mogelijkheid benut om te oefenen met kruipen en tijgeren. Mijn zoontje kan heel vlot tijgeren, kruipt een beetje. Hij rolt al een hele poos met gemak heen en terug en kan zelf tot zit komen vanuit bijvoorbeeld de maxi Cosi. Vanuit lig komt hij nog niet zelf tot zit. Staan probeert hij ook nog niet erg. Hij gaat wel op zijn knietjes zitten en gaat zich proberen op te trekken aan de rand van de box of het bedje, dus die staan inmiddels allebei omlaag.

6 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Mijn zoontje van nu 7,5 maand trekt zich op tot staan en zet dan langs de meubels een aantal stappen.

6 maanden geleden

Tijgeren bijna niet gedaan, nu 6.5 maand en kruipt hele huis door. Niks is meer veilig🙈 deed t al ff maar dan met tussenpauzes, nu continu. Zitten rechtop gaat ook super, nog niet zelf, maar blijf zo 10min zitten en gaat dan zelf naar buikligging en kruipen. Van t begin snelle Jelle geweest

6 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Gaat snel hé. Ze trekt zich op tor staand. En kan al zelfstandig tot zit komen en zittend spelen. Maar ze is vooral bezig met zich optrekken en op de meubels klimmen. Ben er maar druk mee haar achter na te gaan bang dat ze zich bezeerd.

6 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Zondag 7,5 maand. Hier sinds deze week tijgeren en zijn kontje steeds iets verder omhoog. Verder nog weinig motorische ontwikkeling qua kruipen, staan, zelf zitten, niks eigenlijk. Gooit vooral zn kont achteruit als ik hem op zn voetjes zet

6 maanden geleden

Reactie op MNC2

De onze rolt zelfs niet eens... Ik blijf nochtans oefenen, maar ze ziet er ...
Hier ook haha. Ze wil alles fanatiek pakken en spelen en rolt af en toe eens per ongeluk om, vanuit buikig dus niet echt rollen. Maar liefst lekker lui liggen nog, op de zij is ook nog wel leuk. Ken ik niet van de oudste, die was zo gefrustreerd dat alles ook wel heel snel lukte. Maar ben er wel blij mee, lekker rustig nog ;). Als ze zich eenmaal kunnen verplaatsen begint het vangen en opletten haha.

6 maanden geleden

Die van ons tijgerde vanaf 6 maanden, nu met 7 maanden af en toe een paar echte kruippassen, verder tijgeren. Heel de tuin door :)