62 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Hoe zijn jullie kindjes a zeven maanden nu in de motorische ontwikkeling? H ...
Hier eigenlijk alleen rollen, met name van rug naar buik. En achteruit 'tijgeren'. Vooruit wil hij wel, maar lukt nog niet. Hij is 7.5 maand. Ik ga maar niet vergelijken met al die snelle baby's hier

6 maanden geleden

Reactie op Wendela5

Hier eigenlijk alleen rollen, met name van rug naar buik. En achteruit 'tij ...
Ik vergelijk ook niet, vind het soms wel lastig hoor. Hier wordt bv ook nog geen boterham gegeten.

6 maanden geleden

Hier ook een hele vlotte dame, met 3 maanden rolde ze om en kon ze zich verplaatsen dmv haar armen (ik wist niet wat ik zag), daarna begon het tijgeren dit heeft lang geduurd, ze kruipt sinds 6 maanden het hele huis door, zit nu rechtop op zelf en ze begint nu met optrekken. Haar zus was ook redelijk vlot maar dit is nog extremer , heel eerlijk, van mij mag het allemaal langzamer gaan. Het is ook best onhandig & ze stopt alles in haar mond de rust is echt weg en ik moet echt 24/7 opletten (met spelende peuter & speelgoed) ze gaat zo hard ze had van mij nog wel langer mogen duren 😊

6 maanden geleden

Reactie op Wendela5

Zou ik ook niet doen! Mijn kleintje is ook 7.5 maand maar ze rolde pas gister voor het eerst eerst. Achteruit tijgeren deed ze al een paar weken misschien. Maar het komt vanzelf. Volgens mij heel gemiddeld hoor dat ze dat nog niet kunnen (vooruit kruipen)

5 maanden geleden

Hoe gaat het nu met jullie babies? Ik word ook wel beetje sad dat het zo snel gaat. Ze is nu 8 maanden.. 🥲 Ze kruipt en tijgert druk en ze kan nu ook staan zonder steun. We hebben een loopwagen gekocht de eerste stapjes heeft ze al gezet. 🥲

5 maanden geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Hoe gaat het nu met jullie babies? Ik word ook wel beetje sad dat het zo s ...
Nou gaat ineens heel snel indd! Hier druk met optrekken en staan.

5 maanden geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Hoe gaat het nu met jullie babies? Ik word ook wel beetje sad dat het zo s ...
Ook druk met optrekken en staan. Probeerd nu ook steeds vaker los te staan. Kruipt echt als een speer en begint vaker uit te dagen🤣 gewoon je echt aankijken en dan lachen. Ook als ik hem roep kruipt hij weg met zo'n schater lach en kruipt daarna dan weer terug naar mij.

5 maanden geleden

Reactie op Wendela5

Nee moet je ook zeker niet doen! Alles komt wel in hun eigen tempo. Mijn zoontje wordt eind deze maand 10 maanden. Momenteel kan hij alleen achteruit en om zijn as heen kruipen. Zelfstandig zitten gaat nu ook erg goed, alleen zelf in een zithouding komen lukt hem nog niet. En ik vind het ook helemaal niet erg dat hij sommige dingen nog niet kan. Ze groeien al veel te snel 🥹 en voor je het weet rennen ze de kamer door! Van mij mag hij nog wel even mijn kleine baby blijven 🩵

3 maanden geleden

Even dit bericht uppen in de hoop dat veel mensen weer reageren. Mijn dochter wordt zondag 10 maanden. Kruipen doet ze nog niet. Sinds een week wel op voetjes en knieën. Maar dan zakt ze in. Zijn er andere mama’s waarvan het kindje ook nog niet kruipen?

3 maanden geleden

Reactie op Melku

Even dit bericht uppen in de hoop dat veel mensen weer reageren. Mijn doch ...
Handjes en knieën *

3 maanden geleden

Reactie op Melku

🙋🏼‍♀️ ja hier ! Hij rolt alle kanten op en schuift sinds een dag of 2 de kamer door op zijn buik (ruim 10 maanden nu) Als je hem neerzet dan valt hij vaak om. Dus hij kan ook nog niet stabiel zitten. Als ik dit vergelijk met mijn andere kinderen, 2 stapte al langs de meubels op deze leeftijd en de ander kon al staan en hield zich vast aan bv de bank en schopte dan tegen een bal (kon eerder voetballen dan lopen 🤣) Maak je niet druk mama ! Elke baby op zijn eigen tempo ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Melku

Hier wordt alleen nog maar getijgerd, komt allemaal vanzelf denk ik dan maar. Hij wil bij mij alleen maar staan en aan de hand lopen. Ook boos worden als je dat niet faciliteert 😅.

3 maanden geleden

Sinds 10 maanden kruipt hij (heeft het vooruit tijgeren overgeslagen) en kan hij zelfstandig zitten en toen hij net 11 maand was kon hij zich omhoog trekken om te gaan staan. Nu, nog geen twee weken later, kan hij al stappen achter de loopwagen. Het kan opeens zo snel gaan! ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Melku

Hier ook nog niet kruipen hoor! Tijgert wel heel snel alle kanten op, en gaat regelmatig op zn knieën en handen zitten. Maar kruipen nog niet hoor 😊

3 maanden geleden

Reactie op Melku

Hier ook nog niet! Ook nog niet tijgeren. Hij kan zich vanaf z'n buik per ongeluk naar achter duwen op een gladde ondergrond, maar dat is het dan ook. Probeert wel vanuit zithouding in een soort van kruiphouding te komen, maar dat lukt niet echt. Hij kan wel om z'n as draaien als hij zit :P

3 maanden geleden

Hier heeft ze d'r eerste stapjes al gezet. Ze zet 3 stapjes en gaat verder kruipen. Ze is net 10 maanden geworden. 😭 het gaat zo snel

3 maanden geleden

Reactie op Melku

Hier ook niet! Wel heel vaak op zn handjes en knieën wiegen en 1 handje vooruit, tot nu toe lukt het hem nog nettt niet! Maar tijgerend is hij ook snel haha! Echt stevig/rechtop zitten lukt hem ook nog niet, hangt dan naar voren of valt om. Hij probeert sinds een paar dagen wel echt zn rug recht te houden! Met omrollen was hij toen juist heel snel en vroeg! Komt vast goed😁 Hij is nu ook druk bezig met verschillende klanken oefenen, zo gezellig!🥹

3 maanden geleden

Reactie op Melku

Mijn zoontje is 10 maanden en tijgert of kruipt ook nog niet (duwt zich wel omhoog op armen en duwt soms zijn billen omhoog maar dat allemaal los van elkaar en hij pivoteert). Kan ook nog niet zonder hulp blijven zitten. Wij gaan naar een kinderfysiotherapeut en die is helemaal tevreden met hoe het gaat, dit is gewoon nog binnen de marge van wat verwacht wordt, dus maak je vooral geen zorgen!

3 maanden geleden

Reactie op Ninja90

Mijn zoontje is 10 maanden en tijgert of kruipt ook nog niet (duwt zich wel ...
Zelfde bij de onze... Ze kan weer wel al handjes draaien, klappen en juichen dus ze legt haar prioriteit duidelijk niet bij het kruipen.