Hoi,
De laatste tijd wil mijn dochter bij mij alleen nog maar brood hebben. Op de opvang eet ze wel het groentepotje (exact hetzelfde als wat ze hier thuis weigert).
Het enige wat ik erin krijg ik knijpfruit en brood. Dit kan toch niet goed zijn.
Herkenbaar? Iemand tips?
Blijven aanbieden, hier duurde het zo'n 4 a 5 dagen en ging ze weer eten. Met de handen eten was gelukkig nog wel redelijk leuk dus dan maar een smerige kliederboel
Dat doe ik al, vergeten erbij te melden. Als ik er te veel op smeer wilt ze ...
Haha dan trapt ze er niet meer in ;)
Wat hier nu goed werkt als ze niet wil eten is het haar zelf laten doen met een lepel. Dan doe ik iets op de lepel en doet zij het daarna zelf in haar mond. (Ik doe er juist brood op, omdat ze dat juist snel zat is) Wie weet heb je er iets aan. En anders komt het vanzelf wel weer goed. Je kan het toch niet forceren (helaas)
Hier is het juist andersom. Eet goed groente en fruit, mits helemaal gepureerd. Zodra er iets stukjes in zitten of structuur gaat er niets in. Geen brood, maisstengels of bananen pannenkoeken.
Misschien om zachte stukjes groenten neer te leggen dat ze het zelf kan pakken.
Mijn zoontje wilt soms niks meer krijgen maar als die het zelf pakt is het goed. Hij is ook gek op worteltjes lekker zacht en makkelijk te pakken