15 Reacties
3 maanden geleden
Hij kan "alleen spelen" zolang wij in de buurt zijn of in ieder geval in t zicht. Anders kruipt hij ook snel achter me aan en/of gaat jammeren. Maar ik kan prima op de bank een boek lezen terwijk hij ernaast speelt.
Maar soms laat hij ook wel weten dat wij echt met hem bezig moeten zijn haha
3 maanden geleden
In de ochtend als we beneden komen valt het meestal wel mee, dan kan hij wel even alleen spelen. Maar de rest van de dag wil hij niet meer in de box als ik er niet bij zit, dan is het gelijk huilen. En als hij niet in de box zit kruipt hij continu achter me aan en blijft bij me in de buurt.
3 maanden geleden
Mijn zoontje kan wel even alleen spelen, meestal wel als hij mij kan zien. Ik sluit meestal onze keuken af met een hekje als ik ga koken en dan kan hij daar rondkruipen en kastjes open maken. Zijn speelmat en speelgoed ligt er ook. Meestal kan hij zichzelf op die manier prima vermaken!
Als ik hem in de box zet als ik naar de wc moet of zo, kan hij soms wel eerst even huilen maar daarna vermaakt hij zich ook wel even alleen.
3 maanden geleden
Heeel herkenbaar! Hij kan alleen spelen, vooral als een van ons erbij zit. Als ik op de bank zit komt hij voor de bank spelen. Hij komt in ieder geval altijd buurten en zoekt contact. Maar als ik opsta om iets te doen: naar de keuken on op te ruimen/ koken/naar de gang, dan komt hij gelijk en staat hij aan mijn been te zeuren. Volgens mij weet hij ook dat als ik in de keuken sta dat er een grote kans is dat hij eten krijgt + heeft hij dan trek. Maaar het liefste heeft hij dat we met hem spelen, vooral een beetje stoeien, hem pakken etc
3 maanden geleden
Die van mij wilt ook gewoon bij mij zijn (en terecht, coolste persoon die ze kent natuurlijk). Ik probeer het wel een beetje te leren. Dus eerst er even bij zitten en spelen. Dan m'n eigen ding even doen. En dan zo hopelijk opbouwen tot 5 minuten. Of iig lang genoeg om de koffie heet te drinken 😜. Kan ook wel helpen als je speelgoed wisselt. En pas doen als hij in een goede bui is. Voor de rest niet te hoge verwachtingen hebben. Ja je hebt ze er bij die een uur lang kunnen spelen, maar dat moet er wel een beetje inzitten. Onze eerste heeft volgens mij nooit zelf gespeeld. Die heeft spelen ook altijd saai gevonden. Man, was ik blij toen ie oud genoeg was om de wijk in te gaan om te voetballen met vriendjes. Doet hij nu nog nonstop. De tweede was juist heel erg van het zelf spelen. Die had veel fantasie en kon daar echt zn ei in kwijt. Maar goed, die is nu ook op de leeftijd dat alles om voetbal draait. De derde kon ook niet zo goed zelf spelen en nog steeds doet ze het liefste alles met mama. Maar goed, je kunt ze vanaf jong ook goed betrekken bij het huishouden. Dat vinden ze heel leuk, geeft ze een trots gevoel en jij hoeft dan niet elke keer met auto's en dino's in de weer.
3 maanden geleden
Mijn zoontje heeft dit ook. Hoort ook wel bij de sprong/ontwikkeling volgens mij.
Het helpt hier vaak als ik eerst op de grond bij hem ga zitten, maar niet meespeel. Hij gaat dan zelf spelen, zit hij eenmaal in zijn spel dan ga ik in de keuken wat doen. Vaak speelt hij dan nog een minuut of 5 door en komt me dan weer opzoeken.
Soms zet ik ook wat speelgoed bij me in de keuken dan lukt het hem ook.
Wellicht heb je daar wat aan
3 maanden geleden
Ja hoor, even zelf en dan weer even naar mama kruipen. Wisselt zich af.
3 maanden geleden
Reactie op Aldnb
Soms trouwens wel lastig, vooral met eten koken ‘s avonds!
Hier helpt het soms om haar wat keukenspul te geven, grote schaal met pollepel oid en dan zit ze erbij.
2 maanden geleden
Heel herkenbaar. Ons dochtertje rolt alleen nog, dus die gaat dan op een gegeven moment sowieso mopperen op de mat of in de box. Maar hoort bij de leeftijd. Hopelijk kan ze zich binnenkort snel wat meer verplaatsen hoewel het mopperen dan nog aanwezig kan zijn😅 ah ja voor je het weet zijn ze groot