6 Reacties

3 maanden geleden

Hee! Lastige keuze inderdaad, ik denk dat je vooral voor jezelf moet kijken wat je qua bestemming het fijnst lijkt en wat je van plan bent daar te doen, of de auto dan inderdaad wel of niet nodig is. Wij zijn naar Spanje gegaan deze zomer, met de auto. We hebben 's nachts gereden op de heenweg en Mats heeft heerlijk geslapen onderweg. Overdag het laatste stuk uitgebreid ontbeten en een stuk gewandeld en rond lunchtijd ergens gepicknickt. Je kan inderdaad meer spullen meenemen en je hebt je auto beschikbaar, maar de reis duurt wel lang en dat moet je wel zien zitten natuurlijk. Je kunt met je accommodatie zoeken iets uitzoeken wat bepaalde faciliteiten voor baby's heeft. Voor ons stond er al een bed en een kinderstoel klaar, dat scheelt al sjouwen met spullen. Daarnaast hadden we qua kleding en speelgoed meer mee dan nodig. Mats speelt eigenlijk met alles wat je hem aanreikt en een keer wassen is met warm weer ook niet overbodig 😂 De rompers en hydrofiele doeken gingen snel, maar hij heeft vrijwel geen kleding aan gehad met de warme temperaturen daar. En als je zeker weten een keer wast, hoef je voor jezelf ook minder mee te nemen.. Dus ik zou bedenken wat je qua reis meer ziet zitten. Of je zoekt een locatie/accommodatie uit en laat het daar vanaf hangen als je geen voorkeur hebt.

3 maanden geleden

Ik zou kiezen voor een vakantie met de trein of auto. Het gaat al niet goed met het milieu, waarom dan ook nog gaan vliegen denk ik zelf (probeer het zo min mogelijk te doen of als ik eeeeecht iets heel graag wil zien of doen). In de zomer kom je met de auto/trein heel makkelijk bij strand, warm weer en zwembad. Wij zijn zelf met de auto naar Italië gereden en dat was echt super! We hebben het met 2 overnachtingen gedaan op de heenweg, dus de afstanden waren prima te doen. Ongeveer 4 uur rijden per dag. En in Toscane hadden we een super chille agriturismo. En ook heel handig dat je al je spullen gewoon mee kan nemen en je eigen auto hebt.

3 maanden geleden

We zijn naar Italië geweest met mijn zoontje van 13/10/23. Ging heel goed! Wij gingen rijden om 20:00. Slaapzakje aan, speen en knuffel erbij en hij sliep goed. Hij zit niet zo vaak in de maxicosi dus vond het prima dat het een keertje erg langs was. We hadden een tussenstop met overnachting en reden de volgende dag nog een paar uurtjes toen hij wakker was en zijn ochtenddutje deed.

3 maanden geleden

Kies vooral wat je leuk lijkt. Reizen is sowieso intensief dus je kan maar beter uitkijken naar een leuke bestemming waar je zin in hebt. Autovakantie: Voordeel dat je alles mee kan nemen, je bent vrij te gaan en staan waar je wil. Je kan je reis makkelijker plannen en aanpassen naar de behoefte van je gezin. In mijn ervaring is die autostoel het probleem niet zo; vaak zitten en slapen ze er heerlijk in. Hier zowel goede ervaringen met auto als krijsritten gehad. Tip; zorg voor veel eten en drinken voor onderweg bij stops. Verder vliegen; makkelijk, snel ver weg, voor mij meteen vakantie want in t vliegtuig hebben we allebei onze handen vrij. Niemand hoeft iets te doen. Auto huren en lekker genieten. Ik neem dan de eigen autostoel mee (mag vaak mee in vliegtuig). Qua spullen kan je minder meenemen maar mijn ervaring is dat je ook minder nodig hebt. Voor strand, warm etc zou ik zeggen Griekenland (kan je ook mooi hiken op plekken), Italiaanse meren (maggiore/como), Zwitserland of Oostenrijk. Laatste zijn niet perse strand maar wel meren of vaak zwembad in of bij hotel.

3 maanden geleden

Toooh, ik lees dat je de eerste twee weken van september wilt gaan. Wij gaan van 2 tm 15 september naar park Albatros in San Vincenzo Italië. Wij gaan met een peuter van (dan) 4 en baby van dan 10 maanden. Wij zijn daar ook pre kinderen geweest en fantastisch voor kinderen maar ook om zelf nog te relaxen. Heen en terug nemen we een overnachting om het fijn te houden met rijden. :) Hotel hebben we vorig jaar gedaan maar vind ik toch minder fijn met echt kleintjes. Je zit dan zo gebonden aan de hotelkamer als je ze niet alleen achter wilt laten zoals wij.

3 maanden geleden

Reactie op Zonnetje1989

Toooh, ik lees dat je de eerste twee weken van september wilt gaan. Wij gaa ...
Misschien hebben jullie hier nog iets aan