34 Reacties

4 maanden geleden

Wat spannend! Wij gaan naar marokko met de auto en vertrekken over 2 weken.. Ik lees graag mee

4 maanden geleden

Spanned! Wij gaan naar Frankrijk dus lees ook graag mee 😁

4 maanden geleden

Hier naar Spanje gegaan met de auto afgelopen weekend, zoontje is nu 9 maanden. Zo'n 1450 km in één keer gereden met aantal keer opladen (elektrische auto). Wij zijn om 14u vertrokken, zodat hij zijn middagdutje in de auto kon doen. Na 3 uur rijden even een pauze gedaan om aan de borst te drinken en auto op te laden. Daar was helaas geen geschikt plekje voor hem om te spelen/ een kleed neer te leggen dus maar even in de auto op schoot laten spelen. Daarna verder gereden tot een uur of 19 voor een langere stop en picknick, zodat hij daarna de nacht in kon. Dat was even lastig opstarten, want na 1,5 uur werd hij wakker en hij kon alleen maar huilen, leek even behoefte te hebben aan papa en mama. Zijn grote broers zaten naast hem maar dat hielp toen even niet. Na stoppen, knuffelen en nog een voeding is hij goed gaan slapen. Wij kwamen om 7.00u aan op bestemming en hij was om 5.30u wakker, tussendoor wel een keer gedronken tijdens een stop. Dus al met al veel geslapen en een goede rit gehad. Ik hoop dat het bij jullie ook goed verloopt!

4 maanden geleden

Wij zijn in juni naar Italië geweest, 1400 km. De heenweg hebben we dit met twee overnachtingen gedaan en de terugweg in één keer. Op een gegeven moment kregen we een soort routine en snapten we wat de kleine nodig had, hij deed het zo goed! We lieten hem gewoon slapen en als hij (vaak na 2/3 uur) wakker werd stopten we. Daar bleven we dan ongeveer 1,5 uur. Daarna weer de auto in en ging hij ff spelen tot hij er genoeg van had en begon te huilen. Dan stopten we alleen even voor borstvoeding en dan gingen we weer door en viel hij weer een uur of 2/3 in slaap. Twee keer in een file gestaan terwijl hij huilde, dat vond ik wel heftig. Maar over het algemeen echt een super goede ervaring!

4 maanden geleden

Wat toevallig wij vertrekken aanstaande maandag ook naar Kroatië. Wij rijden echter wel in de ochtend aan om te overnachten eind Duitsland. De reden dat we hier voor hebben gekozen is omdat ik 3 jaar geleden met mijn oudste ook in een keer ben gereden die kant op, inderdaad 1600km. Ook na de fles van 19.00 aangereden. Maar dit is voor ons toen echt geen goede ervaring geweest. Ieder kindje is hier natuurlijk anders in! Mijn zoontje had een ontzettende hekel aan de maxi cosi, hij heeft bijna heel de nacht gekrijst als hij erin moest. Ik heb vervolgens uit wanhoop maar met hem in me armen gezeten achterin terwijl we reden. Ik weet het, totaal niet verantwoord maar niet hielp. De volgende ochtend hebben wij hem zijn ochtend fles gegeven en toen inderdaad om de 2 uurtjes gestopt om hem even te laten rekken en strekken. Ik moet zeggen overdag rijden vond hij geen probleem. Het was echt de nacht waarin hij zo vreselijk deed. En ik wil je natuurlijk helemaal niet bang maken hoor haha. Ik hoop namelijk dat jou kindje een stuk liever is in de auto dan die van mij, die van mij was namelijk een draak!! Ik denk dat het ook scheelt dat zijn 2 oudere broers erbij zijn voor hem!

4 maanden geleden

Reactie op Beschuitje1995

Wat toevallig wij vertrekken aanstaande maandag ook naar Kroatië. Wij rijde ...
Wat grappig! Waar gaan jullie heen als ik vragen mag? Oei! Dat is echt een scenario die je liever niet wilt! Ik merk dat ik het wel spannend vind maar het zal uiteindelijk wel goed komen. Onze dochter vind het niet heel erg om ik de auto stoel te zitten maat begrijp wel dat ze er af en toe even uit wilt.

4 maanden geleden

Reactie op Rooooo

Wij zijn in juni naar Italië geweest, 1400 km. De heenweg hebben we dit met ...
Jullie bleven bij elke stop ongeveer 1,5 uur?

4 maanden geleden

Reactie op Ninja90

Hier naar Spanje gegaan met de auto afgelopen weekend, zoontje is nu 9 maan ...
Oh dat klinkt als een wel fijne reis. Tuurlijk voor zo'n kleintje is het ook een hele happening. En je moet toch roeien met de riemen die je hebt!

4 maanden geleden

Hee! Wij zijn in Spanje as we speak 🌞 Wij zijn tegen 21.30u vertrokken, zo had Mats al wat thuis kunnen slapen en wij de auto in kunnen laden. Het duurde even voordat hij sliep, maar hij was vrolijk en gezellig. Toen hij eenmaal sliep, heeft hij prima geslapen en zijn we pas gestopt toen hij wakker werd. We hebben meteen getankt en hem een fles gegeven, heel even gekletst op schoot en toen weer verder gaan rijden. Toen heeft hij geslapen tot een uur of 6 en zijn we rond 7u ergens gaan ontbijten. Rondje gewandeld in de wagen, even op schoot gespeeld en weer gaan rijden. Hij viel pas tegen 10u weer in slaap en heeft goed doorgeslapen tot we er bijna waren. Heel zijn ritme was natuurlijk omgegooid en we hebben het zo gelaten: we kijken deze dagen nog beter naar zijn signalen en volgen hem gewoon. Hij slaapt al bijna 1,5 week van 20.30u - 08.00u en overdag gewoon 2x 1,5-2 uur, eet en drinkt goed. Dus wij tekenen ervoor!

4 maanden geleden

Reactie op Juf1993

Hee! Wij zijn in Spanje as we speak 🌞 Wij zijn tegen 21.30u vertrokken, zo ...
Ooh wat een top reis! Hopelijk gaat de terugweg net zo fijn! Ja het ritme zal gedurende de vakantie toch meestal wel wat anders zijn dan thuis.

4 maanden geleden

Wij zijn naar Kroatië gegaan toen ze 7 maanden was. Alleen vertrokken wij in de ochtend en hebben een overnachting in Duitsland en Oostenrijk gedaan en dat werkte voor ons perfect. Wij stopte om de drie uur voor haar voeding voor 30/45 min. Wat bij ons goed heeft geholpen is: - een playlist met haar favoriete nummers, als ze het even zat was was ze zo weer stil - een stoelorganizer met tabletvak om dancing fruits te kijken - snacks - zonnescherm - drinken voor als je door de bergen in Oostenrijk gaat. Op de heenweg geen rekening mee gehouden en ze had erge last van haar oren 🥺

4 maanden geleden

Wij gaan volgende week naar Portugal rijden 🇵🇹 Hij gaat eerst lekker naar de opvang, daar eet, slaapt en speelt hij goed, en dan halen we hem rond 18 00 op. Krijgt hij pijama aan en zijn avond fles en dan beginnen we met rijden. Inprincipe willen we in 1 keer gaan rijden met plas, speel en eet pauzes. Over het algemeen slaapt hij best goed in de auto. We gaan met zijn 4en, papa, mama, oma en Sora. Dus er zal altijd iemand naast hem zitten. We gaan zien hoe het loopt. Heb wel gemerkt dat als hij de rit zat begint te raken, hij graag "zijn muziek" aan heeft. Bluey intro liedje en dan allemaal andere kinderliedjes (engels, nederlands, papiaments en portugees).

4 maanden geleden

Wanneer ga je dan zelf slapen vraag ik me af?

4 maanden geleden

Reactie op Babyisborn

Naja wij zijn dus met 3 volwassen allemaal een rijbewijs dus wij wisselen af. Steeds 2 wakker en 1 even rusten/slapen. Mochten we merken dat het echt niet meer gaat dan kunnen we altijd even een hostel in de buurt zoeken.

4 maanden geleden

Wij zijn naar Italië geweest en in 1 keer gereden. De heenweg 3 uur snachts vertrokken en de terug weg om 9 uur s avonds. Beide keren goed gegaan met peuter en 1 van 6 maand destijds. 3 speeltjes mee voor de baby en voor mijn zoontje zon activiteitenboek en een apparaat waar je op kan tekenen en weer uitwissen. Stops lieten we afhangen van de kinderen . Even een plas, borstvoedig of tanken. Er kon dus de ene keer 5 uren tussen zitten en een andere keer 20 min. We waren niet van de lange stops. De baby altijd wel uit de maxi ook als er alleen getankt werd. Fijne vakantie alvast.

4 maanden geleden

Reactie op lisaat

Wij zijn naar Kroatië gegaan toen ze 7 maanden was. Alleen vertrokken wij i ...
Oh dat is een goeie drinken voor in de bergen want natuurlijk kunnen onze kleintjes daar ook last van hebben

4 maanden geleden

Ik lees mee! En een vraagje, zit de baby dan gewoon in de maxi cosi paar uur lang of hebben jullie allemaal eentje die op ligstand kan? Of geldt het op deze leeftijd niet meer die max 1 uur erin? Mn zoontje als hij in slaap valt in de maxi cosi tijdens rijden moet ik wel vaak zn nekje/hoofd corrigeren die dan scheef naar voren hangt 😂

4 maanden geleden

Reactie op MelissaSXM95

Wij gaan volgende week naar Portugal rijden 🇵🇹 Hij gaat eerst lekker naa ...
Wat grappig dat hij al zijn "eigen" muziek heeft! Ik hoop dat jullie ook een fijne rit hebben.

4 maanden geleden

Reactie op Babyisborn

In de auto als de ander aan het rijden is😁

4 maanden geleden

Reactie op sprongenapp23

Wij zijn naar Italië geweest en in 1 keer gereden. De heenweg 3 uur snachts ...
En wat voor speeltjes had je dan voor de baby mee?