34 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op SLIBI
Ik lees mee! En een vraagje, zit de baby dan gewoon in de maxi cosi paar uu ...
Wij hebben zelf zo'n 360 graden draai stoel voor onze kleine meid. Ik dacht met 3 standen maar je kunt haar dan eventueel mocht het echt nodig zijn ook even na jou toe draaien als je er naast zit.
4 maanden geleden
Reactie op Amjaku
En wat voor speeltjes had je dan voor de baby mee?
Een garde uit de keukenla dat was favoriet destijds🤣 een ufo/vliegtuig achtig ding met allemaal uitstekels waar ze aan kon trekken bijten en een boekje. Maar ze heeft echt veel geslapen zelfs meer dan ze normaal thuis doet.
4 maanden geleden
Leuk! Wij zijn in mei naar zuid-Frankrijk gereden. We zijn heen ‘s avonds gaan rijden. Dus hij rond 19:00 naar bed en om 22:00 eruitgehaald en in de auto gezet en gelijk gaan rijden. Heen ging echt perfect. Hij was een aantal keer wakker (enkel ogen open en rondkijken) maar vooral snel weer ingedommeld. Tussendoor plaspauzes en om te wisselen met rijden maar kort, donker en snel weer door. Rond half 7/7 uur zijn we gestopt tot half 9 voor een flesje, omkleden, ontbijt en benen strekken. Daarna tijdens zijn dutje weer doorgereden en rond half 11 weer wat langer gestopt en daarna weer tijdens zijn dutje gereden.
Terug ging iets minder soepel. We zijn om 19:00 vertrokken, hij viel lekker in slaap maar na 1,5 uur huilend wakker (het was ook nog licht dus dat hielp niet echt mee) daarna wat onrustig elke keer dat we moesten stoppen (plassen, tanken). Met veel geaai en gewiebel sliep hij vanaf 12 uur vast tot half 7. Hij had ook last van tandjes, sprong, frustratie dat hij nog niet veel kon bewegen.
Al met al geslaagd geweest hier!! Wij gaan in september weer naar Italie en doen hetzelfde. Succes en veel plezier!
4 maanden geleden
Reactie op Amjaku
Wat grappig! Waar gaan jullie heen als ik vragen mag? Oei! Dat is echt een ...
Wij gaan naar stancovici maar dan de stancovci net boven biograd na moru.
Ja en juist omdat we zo ervaring hebben ga ik het nu maar doen met een overnachting haha.
4 maanden geleden
Ik volg.
Wij gaan over 2 weken naar Frankrijk zo’n 950km met een kleuter van 4 en een baby van 8 maanden.
We willen rond een uur of 04.00 gaan rijden.
Vind het wel spannend, meer met de vraag of m’n oudste gaat verder slapen. Vorige keer deed ze dit niet echt. Misschien nu maar direct overtillen van bed naar autostoel 🙈
Wel een goede tip trouwens van dat kleed om de baby even te laten gymmen!
4 maanden geleden
Wij zitten nu in de auto op weg naar Frankrijk (1000 km). Zijn vannacht om 4 uur vertrokken met zoontje van bijna 4 en de baby. Heb haar vannacht bv gegeven en toen was ze super vrolijk maar toch binnen kwartier weer vast in slaap in de auto. Tot nu toe iedere 3 uur gestopt om even wat bv en boterham oid te drinken/eten. En even op het gras of op een speelplekje te liggen. Daarna even mopperen/huilen in de auto uit vermoeidheid en dan valt ze weer in slaap. Hopelijk gaat dit de komende uren zo door.
En gezien de vraag hieronder: nee onze maxi cosi kan niet in ligstand. Wat langer in de maxi cosi is idd niet ideaal maar het is even niet anders en van 1x heen en 1x terug houden ze echt niet direct iets over.
4 maanden geleden
Wij hebben een 0123 autostoel gekocht, hij was daar sowieso al aan toe (lange baby) en nu voor de vakantie kwam dat perfect uit. Deze kan in een prima ligstand en hij heeft net wat meer ruimte om ook te kunnen spelen als ie wakker is. Hier is de grootste hit toch echt gewoon de spiegel op de hoofdsteun en dat ie naar ons kan kijken 😅😂 We hadden een speeltje dat we vast konden maken aan zijn stoel en een speentje vastgemaakt aan zijn stoel met een siliconen koord. Verder een knisperboekje en een knuffeltje voor het slapen. Warm aangekleed i.v.m. de airco en genoeg snacks, zeker toen we door de bergen reden waren crackers fantastisch. Gaven wel een hoop rommel in de auto en stoel...
4 maanden geleden
Wij reizen de afgelopen jaren best wel eens met de auto. Soms knippen we het op, soms niet. We hebben qua tijd vanalles al geprobeerd maar belangrijkste les die ik geleerd heb: het loopt altijd anders. Zorg dat je overal op voorbereid bent.
Stelregel hier is slapen = doorrijden. Stoppen voor laden wel elke 2,5/3 uur voor 30-60 min maar in principe houden we dat zo kort mogelijk als er geslapen wordt. Wakker = spelen en eten bij stoppen.
Etennin de auto probeer ik te vermijden ivm stikgevaar. Voor nood wel altijd relatief veilige snacks bij me. Iets wat je kindje goed kan eten zonder dat t te gevaarlijk is. Zorg verder voor veel eten en snacks als zoethouder.
Voor wbt lander in de maxi Cosi: incidenteel is dat echt geen issue, zeker niet met af en toe stoppen.
Het beste moment van wegrijden is heel persoonlijk. Ik zou het gewoon proberen. Wij vinden het zelf fijn om rond 4.00 te rijden maar ken genoeg mensen die idd na eten gaan en dat ideaal vinden. Beetje trial en error
Verdere reistips:
- kinderen kunnen nasty spugen. Neem een kinderstoelhoes of hydrofiel mee voor nood. Zorg voor doeken en water om evt ongelukjes schoon te kunnen maken. Ik gooi altijd voor nood wat in de kofferbak.
- zorg voor voldoende water en poeders en eten. Houd rekening met file zodat je genoeg hebt. Ik gooi altijd een grote fles water voor nood in de kofferbak en vul bij elke stop de thermoskan.
- neem oordopjes of noise canceling koptelefoon mee voor de bestuurder. Als er dan een krijsuur is maar geen stop voorhanden kan je wel relatief rustig doorrijden.
3 maanden geleden
Eventjes in de auto spelen terwijl de auto oplaad (elektrische auto)
3 maanden geleden
Wij zijn naar Portugal onderweg. Hebben elektrische auto dus om de 2 uur laden. Zijn nu in Spanje, komen vanavond aan in Portugal. Kleine man slaapt als we rijden en is wakker tijdens het laden
3 maanden geleden
Reactie op Juf1993
Wij hebben een 0123 autostoel gekocht, hij was daar sowieso al aan toe (lan ...
Gekke vraag misschien, maar als de autostoel in ligstand gaat draai je de stoel dan? Wij hebben de cybex en die kan ik ligstand, alleen dan zou ik niet voorin kunnen zitten (ben erg lang haha) of hij moet dmv de isofix “overdwars”, maar ik weet niet of dat toegestaan is qua veiligheid