11 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben vorige maand een maxicosi mica pro eco 360 gekocht om precies dezelfde reden. Het was bijna zielig om te zien met de oude maxicosi, zo uitgegroeid! Vooral de benen die zo bungelden😬. Helemaal tevreden mee en kan tot 4 jaar. Het is wel een groot ding trouwens, maar voor ons in de auto maakte dat niet uit😊. Er is volgens mij ook eerder een topic aangemaakt, misschien staan daar nog tips in om mee te starten!

4 maanden geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-oktober-2023/tips-opvolgstoeltje-auto-na-maxicosi-BLemnX4?utm_source=24Baby&utm_medium=app dit is het topic!

4 maanden geleden

Wij hebben de Joie i - spin safe. Deze scoort het beste bij de consumentenbond en wij zijn er erg blij mee!

4 maanden geleden

Ik heb de Cybex pallas (m fix) Met zo’n buikband. Hiervoor heb ik ook een gewone maxicosi gehad en zo’n 360 stoel voor onze 1e dochter maar ik ben erg fan van deze en heb er nu 2 in de auto want ze kunnen vanaf 9 maand/9 kilo tot 36 kilo. Ze kunnen niet achterwaarts maar door die buik band wordt de kans op nek letsel enorm verminderd. (Cybex wint in Duitsland vaak prijzen met hun design) Gevoelsmatig vind ik het jammer dat ze niet verder onderuit kunnen voor het slapen maar onze dochters slapen er niet minder om moet ik zeggen die lijken wel lekker comfortabel te kunnen dutten in de stoel. En hun hoofdje valt niet meer naar voren wat ik veel zag dat gebeurde in die vorige 360 (Ding) stoel die we hadden.

4 maanden geleden

Wij hebben hetzelfde! Grote jongen voor 9 maanden, past bijna niet meer in maxi cosi. Hij kan alleen nog niet goed zelfstandig zitten dus wij gaan de pearl kopen! Perfect voor grote baby’s!

4 maanden geleden

Kiloknaller 😂 sorry, geen tips want ons meisje is nog niet zo groot, maar ik moest er wel even om lachen 🤣

4 maanden geleden

Pearl 360 hebben wij, vind hem heel fijn! En ze kan er tot 3/4 jaar in achterwaarts vervoerd worden

VRIEND

4 maanden geleden

Hier ook een kiloknaller van hetzelfde gewicht..... ietsje jonger, worst volgende week 9 mnd. Ik sjouw me t ongans. Ik draai vaak de maxicosi een kwartslag voor Ik m eruit haal. Hrt staat dan redelijk stevig op de isofix base en dan til ik m uit de maxicos. We hebben ook geen draaibare.

4 maanden geleden

Wij hebben om dezelfde reden (het tillen van de maxi Cosi vond ik te zwaar en deed ik daarom al een tijd niet meer) ook al een hele tijd een draaibare autostoel! Ondanks dat ons zoontje echt niet zwaar is (nu ongeveer 8 kilo). Ben echt heel tevreden met de maxi Cosi mica eco pro! Hij zweet er ook veel minder in dan in de maxi cosi die we hadden (cabriofix).

4 maanden geleden

Hier ook de maxi cosi mica eco pro, ons eerste dochtertje hadden we deze al, zij wordt bijna drie en is nogal lang. We hebben voor haar een doorgroei stoeltje gekocht de maxi cosi titan. En de baby van 9 maanden nu die ook flink is zit nu in de mica eco pro. Ik vind het fijn dat deze goed kan kantelen om te slapen

4 maanden geleden

Dit zijn voor mij persoonlijk voor en nadelen van de twee stoelen die we hebben. We hebben cybex sirona (de platinum) is een ouder cybex model. Voordeel:360° + vanaf 15 weken in voorstand is er een schild (ipv gordel) waardoor baby beter kan bewegen en niet met armen en schouders tegen stoel vast zit. Bij impact beweerdelijk ook beter omdat er minder druk is op nekje. Nadeel : groeit mee tot enkel 4 jaar + vond het niet zo makkelijk manipuleerbaar + nu (bijna 9 maanden) vind ik dat hij er soms gelijk een kleine pattatezak in ligt... (Hij valt er wel gemakkelijk in in slaap) maar was wat bezorgd en hebben dus ook een nieuwe stoel gekocht omdat we donderdag op langere autoreis vertrekken. Tweede stoel is chicco bi seat air. We hebben die maar van gisteren. Dus nog wat te testen. Voordeel: 360 °. + Groeit mee tot 12 jaar + gemakkelijk manipuleerbaar + zie dat hij er vaster in zit op deze leeftijd Nadeel: kostelijk