17 Reacties

8 maanden geleden

Heb je al geprobeerd om het avond eten op een ander tijdstip te doen? Dus dat je bijvoorbeeld tussen de middag warm eet en savonds een broodje?

8 maanden geleden

Hier ook 18 maanden. Eet al maanden slecht met warm eten. Ik doe er niet moeilijk over. Ik bied het aan en als ze niet wil dan wilt ze niet.

8 maanden geleden

Reactie op mariekeplette

Hier ook 18 maanden. Eet al maanden slecht met warm eten. Ik doe er niet mo ...
Mag ik vragen wat je dan aanbied?

8 maanden geleden

Reactie op cheyennevdl

Heb je al geprobeerd om het avond eten op een ander tijdstip te doen? Dus d ...
Ja hebben we ook geprobeerd het blijft het zelfde gooien honderd keer nee neee exht driftig

8 maanden geleden

Jup, hier ook... drama. Soms ook met ander eten overdag maar niet altijd. Schijnt ook een fase te zijn die passend is bij de leeftijd. Maar leuk is het niet 😅 lijkt ook alleen maar dingen te willen die ze echt heel lekker vind en soms ook "nieuw" zijn. De oude vertrouwde dingen die ze altijd at gaan nu mondjesmaat. En wat gisteren heerlijk was, is vandaag walgelijk 🫠 schiet mij maar lek

8 maanden geleden

Hier ook.. het enige wat we erin krijgen is pasta en dan blend ik alle groente tot een sausje… dan krijg ze tenminste wat groente binnen…

8 maanden geleden

Accepteren dat het een fase is en er niet teveel druk opleggen. Groentes kun je proberen binnen te krijgen dmv smoothies of rauwkost als middagsnack. Mijn dochtertje eet de paprika van de snijplank als ik aan het koken ben maar vertikt het om aan tafel paprika te eten 😂. Ik laat haar vaak van tafel gaan en na een paar minuten wil ze op mijn schoot zitten en eet ze van mijn bord…

8 maanden geleden

Ze kan mee eten wanneer wij gaan eten. Wil ze niet, prima. Wanneer wij klaar zijn en opruimen, wil ze vaak wel. We hebben er voor gekozen geen strijd van te maken. Eet ze, helemaal fijn. Wil ze niet, volgende keer misschien beter.

8 maanden geleden

Hier ook, maar hij begint nu weer te eten. Het was echt even een fase van een paar weken. Niet te veel gedoe van maken. Wij gaven hem vaak stamppot want dat ging er als enige in. Wij aten dan wat anders. Wat bij nasi hielp was nasi op een kroepoek doen haha. En ook af en toe zeggen dat ie eerst een hap moet eten en dan kroepoek of een stukje vlees krijgt, dat snappen ze nu wel

8 maanden geleden

Ook hier kiezen we voor geen strijd. Ze wilde ook niet meer in haar stoel. We hebben een bankje bij de eettafel. Daar zitten wij beiden op een uiteinde en mag zij tussen ons in staand eten. Dan neemt ze soms een hap in ieder geval. En als ze van tafel wil, prima. Als ze echt weer niks of weinig heeft gegeten, dan krijgt ze meestal nog wel een crackertje in de draagzak als we na het eten ons hondje uitlaten. En ze krijgt weer een flesje voor het slapen 😅 ze heeft gewoon geen geduld voor eten op het moment. Overdag eet ze ook niet altijd goed trouwens. Ps we hebben wel een paar dingen die ze echt lekker vindt: hummus, hartige taart, komkommer en gnocchi. Ik zorg bijna alle avonden dat we dan zo iets ook op tafel hebben erbij. Ik hoop dat ze de tafel en eten dan blijft associëren met iets dat lekker en gezellig is… 🤷‍♀️

8 maanden geleden

Reactie op J84

Ook hier kiezen we voor geen strijd. Ze wilde ook niet meer in haar stoel. ...
Haha, dan heb je geluk dat best gezonde dingen lievelings zijn! Hier is het nu vooral kaas, mayonaise, knijpzakjes en rozijnen waar ze wild op gaat 😂

8 maanden geleden

Reactie op JoyceJdj

Mag ik vragen wat je dan aanbied?
Veel variantie al zeg ik hrt zelf. Gekookte aardappels, groente vlees. Stampotten gevakken aardappeltjes groente en vis wraps pasta noodles bami nasi noem het maar op....

8 maanden geleden

Reactie op BabyKonijn

Jup, hier ook... drama. Soms ook met ander eten overdag maar niet altijd. S ...
Jaaa heel herkenbaar en echt een duidelijk willetje ..

8 maanden geleden

Reactie op eva123456789

Hier ook.. het enige wat we erin krijgen is pasta en dan blend ik alle groe ...
Ja hier ook pfff alles soorten en de saus pureren jnderdaad

8 maanden geleden

Reactie op Krisje111

Accepteren dat het een fase is en er niet teveel druk opleggen. Groentes k ...
Klopt hier ook maar echt alles met fases, driftbuien en een duidelijke eigen mening

8 maanden geleden

Reactie op JoyceJdj

Klopt hier ook maar echt alles met fases, driftbuien en een duidelijke eige ...
Hier ook driftbuien en zeer duidelijk weten wat ze wil. Ook al met wat voor kleren en schoenen ze wel en niet aan wil haha. Dus lijkt wel wat met elkaar te maken te hebben? 😅

8 maanden geleden

Hier dezelfde fase, maar echt enkel thuis! Wanneer we bij iemand eten gezamelijk dan eet ze wel met de pot mee. Wij maken er ook geen strijd van, vaak werkt dat averechts en wil ze het ook echt niet meer proberen. We hebben er wel altijd een bakje met tomaat en komkommer bij naast staan, dat snackt ze nog wel mee