7 Reacties

2 weken geleden

Soep gaat er hier wel in, rest vh avond eten moet hij vaak niet... ik maak zelf soep dus er zit genoeg groenten in 😂 Je zou misschien groenten frietjes kunnen maken? Je kan ook zat groenten en fruit door de pastasaus heen verwerken als dat nodig is. Mijn broertje at ook nooit groenten maar kreeg ze wel binnen met onze eigen gemaakte pastasauzen en soepen 🤭 hij heeft ook een hele tijd carrotcake op en nutbread totdat hij leerde wat het betekent in het Engels 😂

2 weken geleden

Als wij pasta eten maken we zelf de saus met alleen groenten uit de airfryer (kan ook prima in de oven). Ik doe 4 hele tomaten, 1 paprika, ui en courgette in stukken, nog 3 teentjes knoflook in de bak met olijfolie en Italiaanse kruiden. 20 minuten op 180 graden, velletjes van de tomaten er even af en daarna in de blender. Heb je een super gezonde saus zonder dat ze door hebben dat ze zoveel groente eten. Evt kun je wat gehakt of kip bakken en daar de saus aan toevoegen, met nog ricotta. En als ze dan alleen maar pasta wilt eten, dan beter volkoren natuurlijk. En heb je al eens zoete aardappel frietjes geprobeerd?

2 weken geleden

Reactie op Sandra14

Als wij pasta eten maken we zelf de saus met alleen groenten uit de airfrye ...
Ga het inderdaad blenden! Ze filtert nu iedere x alle groentes eruit. Heb geen zoete aardappel frietjes geprobeerd, wel visfriet en daar moest ze niks van hebben.

2 weken geleden

Reactie op metalharpey

Soep gaat er hier wel in, rest vh avond eten moet hij vaak niet... ik maak ...
Zelfgemaakte soep is idd ook een idee. Blend je de groentes?

2 weken geleden

Reactie op m0mmy2023

Zelfgemaakte soep is idd ook een idee. Blend je de groentes?
Ja, ik begin met een ui fruiten tot die glazig is, dan 500-600g groentes naar keuze erbij even bakken, dan 1l water met een bouillonblokje erbij en koken 20 min (ligt eraan hoe hard je groentes zijn maar als je klein snijd is dit prima voor harde groentes). Dan staafmixer er doorheen en een pakje kookroom a 200ml Kan je nog spekjes of ham of kip bij bakken bijv of pijnboompitten oid en dan iets van stokbrood kruidenboter of met kaas, ook lekker. Als ik niet genoeg heb van bepaalde groenten, bv maar 400g dan gooi ik er een aardappel bij. Bordje gaat hier altijd leeg!

2 weken geleden

https://www.bol.com/nl/nl/p/meer-rust-aan-tafel/9300000148166696/?cid=1764579175334-8096343984909&bltgh=hyDLDYH-3WFx9RoybTtAbA.4_27.29.ProductImage Tipje! Als je liever geen boek koopt kun je haar ook volgen op instagram, daar deelt ze ook waardevolle inzichten.

vorige week

Wij deden bij de oudste vaak van die pipe rigate pasta, dan goed roeren, zodat de kleine stukjes groente daarin vast kwamen te zitten. Of groentemuffin maken, of groenteomelet, groentesmoothie. Wij hebben hier ook drama helaas. Ik snij weleens een (snack)wortel in frietvorm. Onze eet gelukkig wel fruit, banaanpannenkoek (ei met geprakte banaan bakken) gaat hier ook goed, maar hij gaat ook weleens zonder eten naar bed.