13 Reacties

21 dagen geleden

Hier een tweeling, die wat bv kreeg sliep eerder door dan die wat kv kreeg dus volgens mij maakt dit geen verschil

21 dagen geleden

Hoi, toen hier de productie begon terug te lopen ben ik gaan combineren. Ook besproken zo met CB. Ik maak dan flesje van 60ml kunstvoeding en dat vulde ik dan aan met borstvoeding. Zo had ik minder borstvoeding nodig om toch tot een hele voeding te komen. Gaf mij ook minder kolf stress. Misschien kun je daar ook wat mee.

21 dagen geleden

Herkenbaar. Ik kolf meestal ook maar de helft, maximaal 3/4 van wat onze kindjes drinken op een opvangdag. Ik zou je kindje eerder overdag, dan 's avonds KV geven. Met aanleggen stimuleer je je productie het beste, dus dan is het zonde als je 's avonds ook nog gaat zitten kolven. In het begin kolfde ik extra om aan genoeg melk te komen, nu niet meer. Onze kindjes krijgen 3 voedingen op de opvang. Eerst ging ik extra kolven om genoeg melk te hebben. Nu niet meer. Ik kolf 2-3x op werk en gebruik een Haakaa om 's nachts wat extra melk af te vangen. Dan heb ik genoeg voor 2 voedingen. De 3e fles op de opvang is KV. Als ik de kans heb dan doe ik 1x powerkolven (3x 10 minuten kolven) of als ik daar geen tijd voor heb 'powerkolven light'. Dan kolf je tot het 'spuiten' overgaat in druppelen. Dan neem je een paar minuten pauze en wekt nog 1x een nieuwe toeschietreflex op. Die tip kreeg ik van een goede lactatiekundige!

21 dagen geleden

Reactie op 3maaal3

Herkenbaar. Ik kolf meestal ook maar de helft, maximaal 3/4 van wat onze ki ...
Dat powerkolven doe ik dus op werk, tijdens een normale kolfsessie, niet extra.

21 dagen geleden

Hmm ik zou ook gewoon 1 flesje kunstvoeding op de opvang doen. S avonds lekker aan de borst! Scheelt je weer een kolfsessie. Mijn kindje slaapt ook echt beter op de borst dan op de fles. Wel lang genoeg laten drinken.. ik vind wel dat je zoontje wel erg vaak komt nog. Heeft hij echt honger dan of is hij gewoon even wakker en zoekt hij troost? Hier hielp het om mn zoontje van onze kamer af te halen. Hij wordt nu soms s nachts wel wakker maar we horen het minder goed en hij valt zelf weer in slaap.

21 dagen geleden

Reactie op 3maaal3

Herkenbaar. Ik kolf meestal ook maar de helft, maximaal 3/4 van wat onze ki ...
Merkte je wat verschil qua krampjes of dergelijke toen je 1 kunstvoeding flesje gaf inplaats van moedermelk?

21 dagen geleden

Reactie op Besje87

Hmm ik zou ook gewoon 1 flesje kunstvoeding op de opvang doen. S avonds lek ...
Hij heeft echt honger en stopt pas met huilen als hij aan de borst ligt en drinkt dan ook meteen (van de honger) dus heb wel het idee dat hij echt wakker wordt om te drinken. Helaas heb ik maar 2 slaapkamers en ligt mijn oudste op de andere slaapkamer en zal ik mijn slaapkamer delen tot ik iets groters kan krijgen.

21 dagen geleden

Reactie op kimmetje03

Merkte je wat verschil qua krampjes of dergelijke toen je 1 kunstvoeding fl ...
We hebben het thuis heel rustig opgebouwd. Dus toen kregen ze wel tijdelijk 's avonds een fles en ging ik een uur powerkolven. Eerst 30ml kunstvoeding en verder BV, als dat goed ging naar 50ml, etc. De eerste dagen hadden ze wel echt last (huilen, overstrekken). Maar mijn kindjes waren toen een stuk jonger, net 4 maanden en ze waren prematuur, dus eigenlijk pas 2,5 maand. Uiteindelijk pas met 6 maanden hoeven overgaan op een fles KV op de opvang. Bleek dat we ze aan het verkeerde merk hadden laten wennen! 🤦‍♀️ (KV is inbegrepen bij onze opvang) Maar dat ging helemaal goed! Geen krampjes of iets gehad.

20 dagen geleden

Bij mijn eerste zoontje , kwam er ook amper wat uit met kolven. Daarom kreeg mijn zoontje toen de voorraad opwas. kv op de opvang en s avonds en vrije dagen gewoon borstvoeding. Dit ging van de 1 op de andere dag goed.

20 dagen geleden

Reactie op sprongenapp23

Bij mijn eerste zoontje , kwam er ook amper wat uit met kolven. Daarom kre ...
Ik drukte perongeluk al op versturen. Ik heb er niet meer bij gekolfd. Voor ons werkte dit goed. Doorslapen deed ons zoontje niet. Stipt altijd om 3 uur wakker. Nu bij mijn tweede ook bv en zij sliep met 8 weken gewoon door. Nu met sprong 5 komt ze weer om voeding. Zelf heb ik niet het idee dat voeding helpt bij doorslapen.. alles is goed als je maar iets vind wat voor jullie beide werkt.

20 dagen geleden

Lactatiekundige heeft mij op t hart gedrukt dat kv doorslapen niet bevorderd. Ze zei ook dat je met kolven eigenlijk meerdere keren de stand moet gebruiken om de toeschiet reflex op te wekken, zo boots je meer het natuurlijke drinkgedrag na.. misschien doe je dat al 🤷🏻‍♀️

20 dagen geleden

Reactie op kimmetje03

Merkte je wat verschil qua krampjes of dergelijke toen je 1 kunstvoeding fl ...
Ik ben recentelijk ook af en toe kunstvoeding gaan geven. In eerste instantie heb ik gewoon jumbo merk gekocht. Ze had hier echt heel veel last van. Echt krijsen, overstrekken en dikke spuitluiers. Toen meteen overgestapt naar kunstvoeding van HIPP. Is wel ff wat duurder maar ze heeft hier geen last van. Ze doet dit heel goed, pakt de flesjes goed. En ik vind het echt een verademing dat er niet zo'n druk op het kolven ligt. Dus als ik te weinig heb dan is dat zo, dan krijgt ze een flesje kunstvoeding. Vind het ook een heel fijn idee dat ik ook eventueel langer van huis kan omdat er altijd kunstvoeding in huis is.

13 dagen geleden

Wij zijn begonnen met half om half, dna kan die een beetje wennen aan de kv. Voordeel is dat je dan dus ook minder moet kolven en weer een voorraadje kan aanleggen. Daarnaast zijn we nu begonnen met granen pap lijkt dat die daar wel wat langer vol van is. Rijstepapfles was niet zo groot verschil