5 Reacties
4 maanden geleden
Bij ons rolt ie wel maar kruipen of tijgeren nog helemaal niks. Elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo, dus ik zou me niet zo druk maken. Als je je zoontje op weg wilt helpen kun je eens een afspraak maken bij een fysio die met kindjes werken, die geven je dan oefeningen die je met hem kunt doen, zolang je maar weet dat het niet een 'moet' is om dat te doen. Het kan je alleen handvatten geven om hem verder te helpen.
4 maanden geleden
Wil je zoontje wel terug naar zijn rug? Of doet hij dit misschien ook niet omdat het hem niet boeit?
Mijn zoontje vond (en vindt nog steeds) op zijn rug liggen namelijk echt niks aan en rolde daardoor eigenlijk ook zo goed als nooit van buik naar rug. Maar ging wel tijgeren, kruipen en nu optrekken tot staan.
(Hij gaat nu bijvoorbeeld nooit op zijn billen zitten en ik denk ook niet dat hij het kan, maar volgens mij vooral omdat het helemaal niet boeit. Hij zit prima op zijn knieën en dan kan je sneller weer gaan kruipen denkt hij volgens mij.)
4 maanden geleden
Onze dame is bijna 9 maanden en draait nog niet van rug naar buik, maar ook niet van buik naar rug. Heel soms eens perongeluk en dan ligt ze verschrikt te kijken.
Maak je ajb niet druk! Kindjes volgen hun eigen tempo! En kinderartsen houden zich vaak vast aan het gemiddelde helaas.