22 Reacties
2 jaar geleden
Ja dat kan! Soms hebben ze nog wat ruimte en dan wippen ze uit je bekken.
Het enige wat je in de gaten moet houden is dus gebroken vliezen en dan meteen bellen. Volgens mij kan je dan wel gewoon thuis bevallen als alles wel goed op gang komt. De kans dat je vliezen eerst breken is maar 10%. Weeën zorgen ervoor dat de kleine natuurlijk. Ook indaalt. Zo niet, dan wordt het inderdaad toch ziekenhuis.
2 jaar geleden
Hi! Ik heb ook gehad dat de baby was ingedaald en daarna niet meer maar inmiddels is de kleine vanzelf weer ingedaald. Bij mij gaf ze aan dat dat wel vaker gebeurt ook. Sterkte met de laatste loodjes!
2 jaar geleden
Komt goed, heb vertouwen de baby daalt wel weer in. Die kans op een navelstreng verzakking is zo zo klein. De complicatie moet alleen benoemd worden zodat je kunt anticiperen.
2 jaar geleden
Komt goed hoor. Bij de eerste was tot aan bevalling niet ingedaald, de tweede was er ook weer uitgeschoten en daalde ook pas in bij de bevalling. Nu 38 weken en ligt ook nog niet ingedaald. Was voor de verloskundige ecgt geen reden om niet thuis te bevallen.
2 jaar geleden
Bij mij precies hetzelfde! Sinds afgelopen week toch weer wel ingedaald. Het gaat inderdaad vooral om de belinstructies vanuit de verloskundige. Bellen als je vliezen breken en het liefst z.s.m. gaan liggen. Ze komen dan controleren of ze toch is ingedaald met het breken van de vliezen, zo niet willen ze aankijken of de weeën op gang komen en de baby alsnog indaalt. Daarna kan het zijn dat je naar het zkh moet om daar te wachten tot ze indaalt, met eventueel een ctg om te kijken of alles in orde is en blijft met de kleine. Mocht ze dan alsnog indalen, mag je volgens mij alsnog naar huis om eventueel thuis te bevallen. Ik had niet de wens om thuis te bevallen, dus heb daar verder niet meer naar gevraagd.
Bij twijfels, check het even voor de zekerheid bij je eigen verloskundige! 😊
2 jaar geleden
Geen zorgen! Hier hetzelfde. Kind loopt lekker te jojo'en in de bekken. Afgelopen donderdag was de kleine niet meer ingedaald en zou ik ook direct moeten gaan liggen bij gebroken vliezen. Gisteren weer een controle gehad en nu is de kleine wel weer ingedaald, maar nog wel beweeglijk in de bekken. Ben benieuwd hoe het de aankomende dagen gaat. Ben momenteel 38+4 zwanger.
2 jaar geleden
Reactie op Sun_20
Geen zorgen! Hier hetzelfde. Kind loopt lekker te jojo'en in de bekken. Afg ...
Ik ben nu 37.2 maar ben er wel beetje klaar mee.... ben niet vooruit te branden dood moe...
2 jaar geleden
Ik ben vanmorgen op mijn laatste controle geweest,krijg maandag een keizersnede en ze ging ook kijken of ze ingedaald was. Dit was niet zo se lag wel mooi voor me bekken maar niet erin, de verloskundige zei dat als me vliezen ineens breken in direct moet gaan liggen ivm de navelstreng die anders inderdaad ervoor kan zakken en meteen moet bellen en zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moet komen. Verder kreeg ik geen informatie. Mijn andere 2 waren overigens ook niet ingedaald op de dag van de inleiding
2 jaar geleden
Met spoed? Waarom is dat gezegd? Bij mijn eerste kind gebroken vliezen en niet ingedaald. Het advies is ga dan liggen en bel de verloskundige. Gewoon op je bed liggen dus trap op kan makkelijk alleen niet nog allemaal activiteiten.
Nu een tweede daalt ook niet in.
Gewoon het advies opvolgen. Dan komen ze checken en de kans dat de navelstreng er voor ligt is heeeeeeeel klein
2 jaar geleden
Reactie op H0805
Met spoed? Waarom is dat gezegd? Bij mijn eerste kind gebroken vliezen en n ...
Met spoed idd en trap mag niet meer... je hebt kans dat navelstreng verzakking krijgt... dan is de kans dat je kindje overlijd groot ivm dat het geen zuurstof kan krijgen
2 jaar geleden
Reactie op boef333
Ja dat kan! Soms hebben ze nog wat ruimte en dan wippen ze uit je bekken.
...
Kleine Side note. In gekke gevallen kan een baby toch niet ingedaald liggen ondanks weeën. Mijn laatste (eigenwijze baby) was een echte draaikont. Draaide tot het moment van de actieve fase van de bevalling en heeft niet ingedaald gelegen. Ook niet nadat vliezen spontaan braken en de weeën begonnen. Tijdens de persfase heeft de verpleegkundige via de buitenkant van mijn buik de kleine geholpen door hem naar beneden/buiten te duwen 🙈 zijn uitzonderlijke gevallen, maar het is dus mogelijk dat een kindje niet indaalt met de bijbehorende risico’s. In het ziekenhuis mocht ik niet eens meer opstaan om naar toilet te gaan ivm de kans op uitzakken van de navelstreng
2 jaar geleden
Reactie op H0805
Zou meer stress krijgen als ik in de supermarkt plat moet gaan liggen dan n ...
Ik ook maar lopen is echt afgeraden... dus ik blijf maar thus 🤣
2 jaar geleden
Dat worden dan lange weken als je nu al niks meer kan doen 😛 vliezen breken zelden en zeker bij een tweede is de kans groot dat ze later indalen of pas met de bevalling. Er is meer ruimte om eruit te gaan voor het tweede kindje. Hier ligt ze ook de ene keer dieper dan de andere keer. Ook pas sinds week 39 ongeveer ingedaald.
2 jaar geleden
Reactie op sharrow
Met hoeveel weken is jou baby uiteindelijk ingedaald? Bij mij t zelfde geva ...
Nou, haha toevallig na dit bericht is het tóch weer gebeurd dat de baby weer omhoog kwam, nu rond 39wk. Ik ben inmiddels 40+1 en mijn vliezen zijn gisternacht gebroken, dus zoals geinstrueerd meteen gebeld maar het viel allemaal mee. Door de harde buiken is de baby uiteindelijk toch (na het breken vd vliezen) goed ingedaald. Wel echt extreem last minute dus 😅