18 Reacties
2 jaar geleden
Dit heb ik precies het zelfde meegemaakt en nu heb ik een rustig zoontje.. Hij is nu bijna 7 weken en poepte om de 5 dagen. Sinds 2 dagen geleden ben ik langs de huisarts gegaan en heeft ze n soort laxeermiddel uitgeschreven wat de darmpjes op gang te brengen en er voor zorgt dat hij normaal weer kan poepen. Plus heeft ze een soort klisma meegegeven waardoor hij meteen binnen 5 a 10 minuten ontlasting brengt.. sinds nu gaat dit hartstikke goed en is hij weer een rustig en tevreden mannetje!
2 jaar geleden
Osteopaat! Sindsdien heeft onze zoon van nu 8 weken, een goede stoelgang. De krampjes onderdrukken we met sab simplex
2 jaar geleden
Neem morgen anders contact op met het cb of huisarts.
Misschien voor nu een pitten zakje of iets anders warms op zijn buik leggen.
2 jaar geleden
Als het bij ons heel erg is dan zet ik me in kleermakerszit met haar buik op de mijne met een warmtekussentje (Kipkep) ertussen te wiegen, duw ik haar speen in de mond en neurie ik liedjes tot ze ontspant en in slaap valt. Soms wandel ik rondjes met haar in de draagzak. Wat je ook doet, wissel niet te snel in wat je probeert want hoe meer overstuur ze zijn, hoe langer het soms duurt voor iets helpt denk ik. Klinkt op zich trouwens zeker als krampen of vermoeidheid, niet twijfelen, je doet het goed!
2 jaar geleden
Met borstvoeding kan een kindje een tijdje niet poepen. Dit kan zelfs tot 10 tot 14 dagen duren. Hierna naar de huisarts pas. Hiernaast kan de kleine in een sprongetje zitten of heeft de kleine misschien last van hetgeen jij hebt gegeten gedurende dag.
2 jaar geleden
Heeee!
Hier liepen wij ook ontzettend tegenaan, en op een gegeven moment kom je in zo een vicieuze cirkel terecht en weet je niet meer of het vermoeidheid of krampen zijn. Ik ben toen naar cb gegaan en heb daar een boek meegekregen prikkelproofplan en heb dat gelezen en ben eigenlijk dingen gaan toepassen vanuit het boek en sindsdien gaat het al een stuk beter moet ik zeggen en heeft ze amper nog last van krampen.
Daarnaast krijgt ze ook iedere dag orthiflor start.
2 jaar geleden
Na een bezoek bij de osteopaat heeft onze 4 x per dag!!! gepoept, daarvoor 1 x per drie dagen
2 jaar geleden
Reactie op juliavdsx
Dank jullie wel dames. Ik heb 21 december een bezoek aan het cb, ik ga het ...
Is er bij jouw cb een inloopspreekuur? Misschien kan je al eerder langs. Bij mijn cb bieden ze twee soorten inloopspreekuren aan. Namelijk bij een lactatie deskundige en bij de cb jeugdarts zelf. Ik ga bijv straks even langs omdat ik vragen heb omtrent bv en kolven. Je kan de info vinden op de website van de ggd.
2 jaar geleden
Wij hebben dit ook. Bij ons blijken het allergieën te zijn. Ik eet nu koemelk-, ei- en soja vrij. Nu geen pijn meer, een blij baby. Super fijn ☺️ maar wat voor ons hielp bij de pijn was haar in de draagzak doen. Ik heb haar eigenlijk de hele dag in de draagzak. Met voeden eruit, 20 minuten rechtop, dan nog heel even wakker tijd en dan snel weer in de draagzak. Ze slaapt daarin heerlijk. En je voelde haar krampen, maar door alle beweging was de pijn veel minder en kon ze erdoorheen slapen. Nu 3 dagen pijnvrij, maar draag haar nog steeds. Maar merk dat ze nu niet meer opeens gaat huilen en dat ze het fijn vindt om opgetild te worden. Was daarvoor echt niet.
2 jaar geleden
Reactie op Jacky221023
Met borstvoeding kan een kindje een tijdje niet poepen. Dit kan zelfs tot 1 ...
Ik zou niet té lang wachten met naar de ha gaan. Ik was na 10 dagen gegaan en hjj was wel geschrokken dat het al zo lang duurde, we zijn vervolgens doorgestuurd naar de kinderarts (ook ivm medisch verleden van broer) en kinderarts heeft een laxerend middel voor geschreven. Nu heeft ze net eindelijk na 12 dagen een enorme hoeveelheid gepoept en is ontspannen in slaap gevallen
2 jaar geleden
Hier hielp het drinken van pruimensap van zonnatura. Mijn baby had 6 dagen geen ontlasting, ze was heel hard aan het persen en last van krampjes. Heb pruimensap gedronken en de volgende twee dagen had ze een volle luier. Nu drink ik het alleen nog als ze 4 dagen geen poepluier gehad heeft en last krijgt van krampjes. Verder werkt de kipkep pittenzakje. Die doe ik er elke avond op voordat ze naar bed gaat en ik fiets ook met haar beentjes. Meestal laat ze al heel snel wat scheetjes los. Ook een i love you massage bij elke luier verschoning zodra ze weer veel last heeft van krampjes. Doe het niet elke dag meer.