30 Reacties

4 maanden geleden

Oeh ik heb altijd zo'n hekel aan dit soort dingen. Te dik, te dun, te lang, te klein. Tis ALTIJD wel wat met dat CB. Mijn advies, even heeeel gauw dat CB negeren. Jouw kindje is nog zo klein, en dan moet je nu al beginnen met dieet oid? Doei. Gewoon lekker laten leven en eten en drinken. Als ze strakjes gaat lopen dan maar eens weer zien hoe en wat. Daarbij reageert ieder kind anders. Mijn dochter eet nog meer dan dit. En is altijd te licht. Ook altijd gedoe. Lieve mama, volg je eigen gevoel en trek je niks aan van CB😘

4 maanden geleden

Nee hoor niks van aan trekken Dat zeiden ze destijds ook over mijn neefje.hij is nu 3 en supergezond en helemaal niet dik. Ze gaan straks natuurlijk ook meer bewegen etc en er komt een periode dat ze lekker kieskeurig worden met alles zie dan maar wat naar binnen te krijgen. Heb zelf ook 2 meiden nooit maar het cb geluisterd

4 maanden geleden

Als ze gaan kruipen en lopen komen ze minder snel aan. Die van ons is de hele dag door de kamer aan het racen .. word nog wat als hij kan lopen 🤣👌

4 maanden geleden

Mijn zoontje is met 9 maanden 11,8kg en 80cm en drinkt 2x210 en 2x180 ik vind dat ie t heerlijk doet (voor een stukje referentiekader) en honger laten lijden sta ik idd ook niet achter! Nu vind ik mijn zoontje prima in proportie en ik hoor van iedereen dat hoe meer ze hun lijf gaan gebruiken hoe meer ze weer "afvallen"

4 maanden geleden

Niks van aantrekken mijn dochter van 9,5 is 12 a 13 kilo alleen maar goed voor als ze keer ziek is en als ze meer gaat bewegen komt t ook wel goed

4 maanden geleden

Die van mij beginnen ook altijd bol, maar naarmate ze ouder worden veranderen ze in sprietjes 😉. Het zegt niet zoveel. Gewoon gezond laten eten, maar ook lekker laten genieten af en toe. Bouw is volgens mij voor een behoorlijk deel al genetisch bepaald.

4 maanden geleden

Helemaal eens met de voorgaande comments. Als een baby aangeeft dat ze wil eten ga je haar geen honger laten lijden. En het klinkt ook alsof je haar gezond eten geeft. Als je haar snoep zou geven zou het een heel ander verhaal zijn, maar zo klinkt het niet. Mijn dochter van 8,5 maand eet ongeveer hetzelfde. Dus volgens mij ben je goed bezig mama :)

4 maanden geleden

Ik vind zelfs dat je weinig melk geeft 😆 ik geef 3x 200 (180+6) en snachts nog de borst als ze er om vraagt

4 maanden geleden

Nou dat.is een prima gewicht lijkt me. Voedingspatroon ook prima. Je hebt nu eenmaal zwaardere kindjes en lichtere kindjes. Ik krijg altijd commentaar dat het wat weinig is.

4 maanden geleden

Ze noemen het niet voor niets het ‘consternatiebureau’ toch😂

4 maanden geleden

Reactie op Ooievaar1234

Ze noemen het niet voor niets het ‘consternatiebureau’ toch😂
Haha mijn dochtertje zei pas per ongeluk 'concentratie bureau'.

4 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Haha mijn dochtertje zei pas per ongeluk 'concentratie bureau'.
Hahaha oeps!

4 maanden geleden

Ik vind niet eens dat ze zoveel eet, gewoon normaal. Ik zou haar absoluut niet minder laten eten. Ze moet groeien, zowel haar lichaam als haar hersenen. Dat heeft allemaal energie nodig, ze moet het ergens uit halen en beter uit eten dan haar eigen lichaam op zo’n jong leeftijd! Ik zou echt minder luisteren naar CB op dit gebied! Ze zijn beetje eng gefocust op gewicht, dat ze liever hebben dat een baby op dieet wordt gezet, dan blij en gezond ontwikkelt in deze cruciale fase

4 maanden geleden

Nou die van mij drinkt elke fles 250 helemaal leeg en dit zijn 3 tot 4 flessen op een dag. Minder wil ze ook niet. Ik had begrepen dat ze 150-200 mogen drinken🫠 Voor de rest is het een zelfde schema.

4 maanden geleden

Nou ze eet helemaal niet veel. Die van mij eet nog meer. Zullen bij mij ook gaan klagen. Wacht maar tot dat ze gaan lopen dan vallen ze gelijk al weer af. Dus die reserves zijn alleen maar goed nu💪

4 maanden geleden

Hoi! Afgelopen week hetzelfde gehoord. Ook zelfde gewicht met 76 cm. Had zelf een afspraak ingepland omdat hij altijd een hongerige baby is geweest (en heel actief) en ik advies wilde hoe naar 3 flessen te gaan. Daar kreeg ik precies hetzelfde te horen. Als hij 1 zou worden gaan ze uit van gemiddeld 300 ml melk per dag en de tijd zou heel snel gaan; voor je het weet is hij 1 dus er mochten wel twee flessen af. Op de vraag hoe af te bouwen begon ze over de ochtendfles 🤷‍♀️. Ook niet het gevoel dat er geluisterd werd/maatwerk geboden werd, terwijl ik dit gevoel niet eerder heb gehad daar! Dat hij altijd al meer dan gemiddeld nodig had, was niet belangrijk. Hier ochtend 210 ml met pap, 12:00 90 ml, 16:00 150 ml en 18:30 210 ml. Verder fruit, twee boterhammen (zonder korst) en avondeten. Voorlopig houden wij het zo en kijken we of we die om 16;00 uiteindelijk af kunnen bouwen. Vooral herkenning in ieder geval!!

4 maanden geleden

Reactie op Aldnb

Hoi! Afgelopen week hetzelfde gehoord. Ook zelfde gewicht met 76 cm. Had ze ...
Maar met 1 mogen ze ook over op koemelk en zal de melk sowieso meer op de achtergrond komen te staan. Dat komt wel goed hoor... ik had ook een zeer hongerige en zeer actieve baby 10 jaar terug. Die at en at en at en is nu een lange slungel 😉.

4 maanden geleden

Wauw! Bedankt voor al jullie lieve, eerlijke en steunende reacties 🥰 Heel fijn om te lezen dit. Mijn twijfels zijn weggenomen door jullie 🙏

4 maanden geleden

Reactie op Daphnee3

Oeh ik heb altijd zo'n hekel aan dit soort dingen. Te dik, te dun, te lang, ...
❤️

4 maanden geleden

Ooh vréselijk. Gewoon lekker je eigen gevoel volgen! Er is altijd wel wat bij het cb, te klein, te groot, te dik, te dun, te langzaam, te snel enz enz enz. Heel vermoeiend en frustrerend voor veel moeders die daardoor aan hunzelf en hun kindje gaan twijfelen. Een baby van die leeftijd geeft heel goed aan wat hij/zij nodig heeft. Luister naar je eigen gevoel en kijk naar wat je kindje nodig heeft dan komt het echt wel goed! Het is niet dat je een kleuter hebt die te pas en te onpas ongezond dit te snoepen ofzo....