30 Reacties

4 maanden geleden

Overigens ben ik niet zo anti CB als de meesten hier 😉. Ze zijn er nu eenmaal ook voor om problemen tijdig te ontdekken. En dit doen ze door te reageren als er een kindje afwijkt van de gemiddelde maatstaven. De kans is dan groot dat er niks is, maar je wilt toch dat het uitgesloten is. Het is vervelend, maar vervelender is het als je kindje wél iets heeft en het wordt (te) laat ontdekt. In ons geval: 3 huisartsen, een verloskundige en een kraamhulp maakten zich geen zorgen om onze baby. CB vertrouwde het niet. CB had gelijk...

4 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

Maar met 1 mogen ze ook over op koemelk en zal de melk sowieso meer op de a ...
Zeker weten! Ik voelde me vooral ook een beetje ongehoord door de manier waarop (niet luisteren en weinig concreet), terwijl we echt bewust overwogen keuzes maken hierin. Verder ben ik het met jou ook helemaal eens; ik ben ook niet anti cb, vind het goed dat ze er zijn en zie de waarde er zeker van in. Verder ook echt fijne ervaringen! Fijn om te horen dat het CB bij jullie tijdig heeft gehandeld 🙏

4 maanden geleden

Nou mijn baby is altijd te licht en klein, maar eet al 2 boterhammen meer dan die van jou op een dag. Gewoon lekker je gevoel blijven volgen 😉

4 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

Overigens ben ik niet zo anti CB als de meesten hier 😉. Ze zijn er nu eenm ...
Ant CB is een groot woord. Alles heeft voordelen en nadelen, ook het CB. Soms hebben ze gelijk en soms hebben ze ongelijk. Zelf geen negatieve ervaringen verder. Te veel focussen op gewicht is echter ongezond. Als ze vermoeden hebben dat het medisch is, kunnen ze het anders verwoorden. Maar een moeder zorgen laten maken over gewicht en dingen in haar hoofd planten als dieet terwijl het kind volop in ontwikkeling zit, is niet netjes.

4 maanden geleden

Reactie op MSM89

Ant CB is een groot woord. Alles heeft voordelen en nadelen, ook het CB. So ...
Nee, dat is zeker waar. Hoewel dieet waarschijnlijk niet het woord is wat ze hebben gebruikt 😉. Ik denk echter wel dat als een kind echt te zwaar (of te licht) is er toch gekeken moet worden of alles goed gaat met de voeding. Het kan zijn dat de tussendoortjes te calorierijk zijn. Of misschien hebben ze een speen nodig met een kleiner gaatje om de melkstroom beter te reguleren. Je ziet bij baby's die geen borstvoeding hebben gehad en dus grotere porties kregen per keer dat de maagjes wat verder opgerekt zijn en er dus meer nodig is om verzadigd te zijn. Ik noem maar wat dingetjes. Een kritische blik is niet per se slecht. Hoe vervelend als moeder het ook kan voelen, omdat je het gevoel krijgt dat ze bedoelen dat je iets verkeerd doet. En ik denk dat CB het juist goed bedoelt en eventuele problemen wilt voorkomen.

4 maanden geleden

Wat jammer om te lezen dat iedereen zulke negatieve ervaringen heeft met het CB. Onze zoon was ook altijd met zijn gewicht op de bovenste lijn. 8 maanden 10 kilo en 73 cm. Onze arts zei: die is lekker verzadigd! En toen hij iets afzwakte in de curve (naar ons idee een goed teken) zeiden ze zelf geef hem maar iets meer hoor als hij dat wil. 🙏🏻 dus komt allemaal goed!

4 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

Nee, dat is zeker waar. Hoewel dieet waarschijnlijk niet het woord is wat z ...
Nee, maar door wat ze zeggen planten ze soms helaas dit soort dingen wel in iemands hoofd. En het laatste wat de moeder moet doen is bang zijn om haar kind te voeden en daarmee te experimenteren 🫣 Als het iets medisch is, uiteraard, alleen maar goed dat ze erop letten. Alhoewel ik moet zeggen dat ik wel vaker hoor dat ze iets te zeggen hebben over gewicht. Hier ook, de ene arts zegt, als het zo doorgaat moet hij bij gevoed worden (sloeg nergens op). Andere arts bij volgende afspraak zegt huh, geen idee waarom mijn collega dat zei, alles is en was prima. Soms denk ik dat het maar net afhangt wie je treft😂

4 maanden geleden

Reactie op MSM89

Nee, maar door wat ze zeggen planten ze soms helaas dit soort dingen wel in ...
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre ze echt te zwaar is (of hoe snel de groei is gegaan). En honger laten lijden is uiteraard ook een no go. Dus als Arnhemsmeisje dat zo ervaren zou ik dat bij het volgende bezoek zeker terugkoppelen. Hoe ze dat ervaren heeft. Onze baby is trouwens ook redelijk spekkig momenteel, maar gezien haar geschiedenis ervaart iedereen dat als positief 😉.